A fiatalok miért vannak olyan nagyra az angol nyelvtudásukkal?
Manapság annyi lehetősége van egy fiatalnak, hogy megtanuljon angolul, mire befejezi az iskoláit, hogy igazán nem nagy érdem, ha tud.
Ehhez képest lenéznek mindenkit, aki nem beszél angolul. Mintha ez lenne az intelligencia fokmérője.
Pár évtizeddel ezelőtt még tényleg nagy szó volt jól tudni angolul, mert nem sok lehetőség volt megtanulni, ezért beszélnek viszonylag kevesen angolt vagy más idegen nyelvet a középkorúak és idősebbek közül.
De manapság ez már nincs így, számtalan mód és alkalom nyílik a nyelvtanulásra, már a közoktatásban is, nem is beszélve a rengeteg netes angol nyelvi tartalomról, illetve a külföldön történő nyelvtanulási lehetőségekről. Ilyen körülmények között már nem akkora érdem az angoltudás.
#28
Kérdező, könyvtárban dolgozom, persze, hogy olvasok könyveket. 😂😉
Hát, talán az a bajom, hogy szinte ugyanazok a kötelező olvasmányok, mint ami szüleimnek voltak a 60-as, 70-es években, és csak a szabadon választható, ajánlott olvasmányok között vannak a mai szerzők művei.
De nem baj, hidd azt, hogy közhelyeket írunk, csak akkor azt magyarázd meg, hogy Európában miért nálunk a legmagasabb az infláció jelenleg, ha nem azért, mert egy korrupt, elmaradott ország vagyunk?
Még egy negatív példa eszembe jutott az oktatással kapcsolatban. Nagyon sok középiskolás nem ismeri se az abc-t, se a számokat. 50 órás kötelező közösségi szolgálatukat nálunk is töltik a diákok, és folyamatosan szembesülünk ezzel a hiányosságukkal, hogy nem a megfelelő helyre pakolják vissza a könyveket. Hiába magyarázzuk el nekik, egyszerűen sokan oltári nagyokat hibáznak.
De egyeseket nem érdekli a helyes és precíz munka, és ők fogják majd kitermelni a nyugdíjunkat? Ha egy ilyen hanyag ember orvos lesz, isten mentsen meg, hogy ilyen műtse meg a szeretteimet.
Majd a portas mut meg, ha kozegeszsegugybe mesz. Ha maganba, akkor meg a szir Faradzsadze feni rad a szablyat.
A diakok, akik meg rosszul rakjak vissza a konyveket, mennek a nemet Mekibe krumplit sutni, ugyhogy a fritzek gondja lesz, ha sotlan a pityoka.
39F incel
31, 32, 33: a kötelező olvasmányok jó része a 70-es, 80-as években sem volt kortárs irodalom. Shakespeare-akkor sem ismerte senki személyesen.
Nem baj, hogy kortárs szerzők nem képezik részét a tananyagnak, épp megfelelő, higy csak ajánlottak vannak közülük. Épp azért, amiért a napi politikát sem tanítják történelemórán. Ezeknek a dolgoknak még ülepednie kell, tisztulnia, mielőtt ráengedjük az iskolásokra.
A közgazdaságtan kissé bonyolultabb tudomány annál, semhogy ilyen egyszerű kinyilatkoztatást tegyünk az infláció okairól. ÉN nem is akarom neked megmagyarázni, sehogy, mivel semmi olyasmiben nem foglalok állást, amihez nem értek. Iskolázott ember lévén annyit viszont bizton el tudok dönteni, hogy ennél sokkal komplexebb okai vannak.
Nem értek én sem egyet azzal, hogy ne tanítsák meg az analóg órát. Ám, ellentmondásban vagy önmagaddal, mert bizony az életnek egyre kevésbé része az analóg óra, vagyis, mondhatnánk akár azt is, hogy felesleges megtanítani.
De ennél durvábbat is hallani, és pont nem Magyarországról: nem tudom, igaz vagy sem, de egyes országokban folyóírással írni nem akarják megtanítani a gyerekeket!
Az ábécét meg kell tanulni. Ahogy mást is meg kell tanulni. A nem-tanulás nem a tanár hibája, hanem a diáké. A diák ma azt csinál, amit akar. Még rászólni sem lehet. A szülő nem neveli, nem követeli meg tőle a kötelességteljesítést. A diák önhatalmúlag eldönti, mit hajlandó megtanulni, mit pedig felesleges "hülyeségnek" nyilvánít, és nem foglalkozik vele. A tanár pedig eszköztelen.
A helyes és precíz munkára sem az iskolában, hanem otthon kell(ene) megtanítani a gyereket. Elsősorban jó példával, másodsorban szeretetteljes szigorral. Nem sok szülő teszi ezt.
Az a baj, hogy manapság mindenki csak a jogaival jön, és a kötelességei mintha nem is léteznének.
" Ám, ellentmondásban vagy önmagaddal, mert bizony az életnek egyre kevésbé része az analóg óra, vagyis, mondhatnánk akár azt is, hogy felesleges megtanítani."
Kérdező, sok helyen a falon még mindig analóg óra mutatja az időt. Nálunk itt a városban kialakítottak olyan parkolóövezeteket, ahol 2 órát tölthetsz ingyen. Megkérték a lakosokat, hogy vegyenek a papírboltban egyszerű számos papírórát, tudod, amivel 1. osztályban tanulják az órát és azt kell tenni a műszerfalra, hogy pl. elmentél 8 órakor, és akkor innentől számítva van 2 órád. És ugye ez is analóg, nem digitális.
Sok karóra is még analóg mutatós, és nem digitális.
"Épp azért, amiért a napi politikát sem tanítják történelemórán"
A napi politikát azt nem is lehetne, hisz előre leírt törikönyvekből tanulnak a diákok, és a napi politika meg máról holnapra történik.
Viszont azért a 4-es középsulis könyvben azért biztosan van a 21. századi politikai helyzetről.
A tankönyveket folyamatosan újítják és beleteszik az újabb eseményeket.
"nem tudom, igaz vagy sem, de egyes országokban folyóírással írni nem akarják megtanítani a gyerekeket!"
Erről már én is hallottam és szerintem igaz. Főleg, hogy már óvodákban is digitális készség fejlesztő eszközök vannak, hogy már csak nyomogatni kelljen a gyerekeknek.
A tanár feladata is, hogy normálisan tanítson, de sajnos, ahogy hallottam itt, erre se képesek sokan. Nincs már meg az a normális oktatás, mint régen volt.
A többi leírásoddal egyetértek.
"szinte ugyanazok a kötelező olvasmányok, mint ami szüleimnek voltak a 60-as, 70-es években"
Mert azok azok, amelyek már kiállták az idő próbáját. A lényegi üzenetük ugyanaz ma is, hiszen ma is ugyanúgy éreznek az emberek, amikor szerelmesek, amikor csalódnak, amikor elbuknak, stb., úgyhogy ilyen szempontból mindegy, hogy melyik korban játszódik egy regény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!