Miért esnek ki kéthetente az ablakon a gyerekek az iskolákban?
"Vannak akiknek rosszabb a helyzete és vannak akiknek jobba. A diák mindig azt érzi túlterhelésnek amivel nem tud megbirkózni, holott általában csak nem figyel oda órán, nem tudja hogyan kellene az idejét beosztani, eredményesen tanulni vagy éppen számítógépezik, telefonozik a feladatai helyett."
Nesze
#41 És hol van ebben az, hogy szerintem "a gyerekeknek semmi dolguk-bajuk, ha tanulnak akkor minden rendben van"?
Sehol.
Belelátsz egy baromságot amit nem mondtam és nem írtam le.
Tessék, kimásolgattam neked:
21. Ez nem igaz.
A diákok nincsenek túlterhelve - egyes elit gimit kivéve.
23. #22 van eszköztára. (válaszként arra, hogy nincs eszköztáruk a túlterheltség kezelésére)
26. Nem. Tanár vagyok, tudom, hogy nem igaz. (a reakciód arra, hogy túl vannak terhelve és hogy rosszul látod, hogy minden oké)
#44 Újra megkérdezem Ezekben hol van olyan hogy szerintem "a gyerekeknek semmi dolguk-bajuk, ha tanulnak akkor minden rendben van"?
A diákok valóban nincsenek túlterhelve. Ettől még lehet sok a feladatuk vagy legtöbb esetben soknak látszik, mert nem tudják mit és hogyan kellene csinálniuk. Mert amire írtam az nem az az állítás volt, hogy a diákoknak bármi bajuk van, hanem hogy túl vannak terhelve.
Megint csak másik nem ide passzoló mondatrészlet a következő. A "túlterheltség" csökkentésére van eszköztáruk. Ez nem jelenti azt hogy aki tanul annak ne lehetne ezen kívül más gondja, problémája, de annak semmi köze a túlterheltség kérdéséhez. Igenis azzal lehet csökkenteni az otthoni tanulási időt ha odafigyelnek az órán és elvégzik a feladataikat.
Az utolsóba megint te magyarázod bele azt hogy szerintem minden oké lenne. Nem írtam és nem mondtam ilyet.
Maradjunk annyiban hogy kizárólag a túlterheltségről írtam, nem egyéb lelki vagy más problémákhoz, mert annak ehhez semmi köze. A diákok nem túlterheltek, csak nem tudnak tanulni. Megint hozzáírom, hogy kivéve néhány elit gimiben.
"Van eszköztára"
"csak nem tudja hogyan kellene tanulni, az idejét eredményesen beosztani"
Szerintem ha valakinek nincs tudása egy helyzet megoldására, arról mondható, hog ynincs eszköztára. Majd ha az általad említett skilleket megtanulja (megtanítják neki) akkor lesz eszköztára. Deeee tanulásmódszertan csak egyetemen van, középiskolában alig-alig:D
"A diák azt érzi túlterhelésnek amivel nem bír megbíkózni , holott általában csak nem figyel oda órán, (...) vagy éppen számítógépezik, telefonozik a feladatai helyett."
Azaz nem lenne túlterhelt, ha tanulna..
Még mindig tartod, hogy azt állítod, hogy ha tanulnak, akkor nincsenek túlterhelve?
Egyébként egy átlag középiskolai diák kb annyi időt tölt az iskolában, mint amennyi időt egy felnőtt a munkahelyén. És aztán hazamegy és még ráhúz egy részmunkaidőnyit a tanulással, leckeírással.
Őszintén, ha nekem végig kéne dolgoznom napi 10 órát, meggebednék, Pedig én tudom mit kell csinálnom, a munkám során nem kell új tudást elsajátítanom, ami köztudottan nehezebb dolog, mint meglévő rutinos tudást alkalmazni.
Valójában a középiskolai diákok több időt dolgoznak és nagyobb energiaigényű feladatot végeznek, mint a legtöbb felnőtt. Ráadásul korábban is kelnek mindehhez:D
Régen a felnőttek azt mondták, hogy örüljek amíg tanulhatok, sokkal könnyebb dolgom van, mint a felnőtteknek. Hát én ezt másképp látom. Munkanapokon 8 után kelek, naponta 3-7 órát töltök olyan feladatokkal, amiket rutinból elvégzek és közben zenét vagy hangoskönyvet hallgatok. Aztán enyém az egész este.
#45 "Ember, írtál egy állítást. A gyerekek nincsenek leterhelve."
Könyörgöm, legalább minimálisan próbálj már meg odafigyelni. Semmi ilyet nem mondtam. azt mondtam nincsenek TÚLterhelve. Nagyon nem ugyanaz a túlterhelés, mint a leterhelés.
De látom neked gond volt már az iskolában is a szövegértés, nyilván emiatt voltak nehézségeid.
"Erre linkeltem amit linkeltem, hogy bizonyítsam hogy igenis le vannak terhelve, mert a világon többmillió gyerek szorong az iskola miatt. "
Megint ott vagyunk az elején, hogy semmi köze a magyar iskolákban az esetleges túlterheltséghez annak, hogy brit, amerikai meg japán gyerekek szoronganak.
Az eredeti állítás az volt - és én kizárólag erre válaszoltam - hogy a gyerekek az iskolában túl vannak terhelve. Nincsenek.
Ettől totál függetlenül szoronghatnak, érezhetik soknak, akár túl soknak is azt amit elvárnak tőlük, de ez nincsen így. Nem várnak el tőlük sokat, csak nem teszik meg azt a keveset vagy bármennyit amit kellene és utána panaszkodnak, hogy túl sok volt, azért nem tudták megcsinálni.
"De a másik válaszolóba is ugyanezért kötsz bele, itt vergődsz hogy te ezt nem állítottad és semmi köze a mondandójának a tiédhez, holott de, nagyon is állítottad ezt."
Akkor tisztázzuk! Itt nem én voltam aki belekötött a másikba, ti kezdtétek el. Teljesen mindegy hányan próbáljátok félremagyarázni, akkor sem írtam olyat amit nekem akartok tulajdonítani. Pont úgy ahogy most sem voltál képes arról beszélni amiről én tettem. Egyetlen szó sem volt a leterheltségről. És ne kezdd el, nem ugyanazt jelenti a két szó! Nagyon nem ugyanazt!
Mi lenne ha abbahagynátok végre és nem mint egy óvodás jönnétek újabb és újabb dolgokkal, mikor egyszerűen lezárható azzal, hogy én nem azt mondtam amit ti képzeltetek, a válaszaitokban sem az volt - tévedtetek, ennyi.
#47 "Szerintem ha valakinek nincs tudása egy helyzet megoldására, arról mondható, hog ynincs eszköztára. Majd ha az általad említett skilleket megtanulja (megtanítják neki) akkor lesz eszköztára. Deeee tanulásmódszertan csak egyetemen van, középiskolában alig-alig:D"
Ez nem így van. Az eszköztár nem azt jelenti, hogy ő mit tud, hanem azt hogy mit tudatna. Az, hogy ESZKÖZE nincsen MERT nem tanulta meg hogyan kell tanulnia, az megint egy teljesen más dolog - amúgy pont ezt jelenti amit leírtam: "csak nem tudja hogyan kellene tanulni, az idejét eredményesen beosztani".
Ráadásul hazugság az állításod, mert alsó tagozatban pontosan ez megy 4 éven keresztül, azt tanítják nekik hogyan kellENE tanulniuk. Ezt jelenti a vázlat írás tanítása, gyakorlása, ezt jelenti a memoriterek tanultatása, a matematikai feladatok gyakorlása és még rengeteg más dolog is. Nem értesz hozzá, ezért nem tudod.
""A diák azt érzi túlterhelésnek amivel nem bír megbíkózni , holott általában csak nem figyel oda órán, (...) vagy éppen számítógépezik, telefonozik a feladatai helyett."
Azaz nem lenne túlterhelt, ha tanulna..
Még mindig tartod, hogy azt állítod, hogy ha tanulnak, akkor nincsenek túlterhelve?"
Látom a szövegértéssel gondok vannak.
Nincsen túlterhelve, mert a feladatait el tudná végezni rövid idő alatt és meg tudná tanulni amit kell, szintén nem túl sok erőfeszítéssel. Azért írtam azt hogy "A diák azt érzi túlterhelésnek", mert ez nem túlterhelés, hanem egy érzés a diáknál, mivel nem boldogul a feladataival.
És bizony így van. Ha az órán odafigyel a tanárra, a tananyagra, ott megérti vagy kérdez amikor valami nem világos, csinálja a feladatait, akkor ezt nem egyedül kell megcsinálnia otthon és nem 3 órába telik kiszenvednie egy rossz megoldást, hanem 10 percbe amíg végez a feladataival.
És bizony, mivel nekem is vannak gyerekeim, tanítok is jó párat és a vélekedésetekkel szemben kifejezetten kedvelnek a diákjaim, tanulószobán is gyakran vagyok, nagyon pontosan látom, hogy általánosságban egy olyan diáknak aki hajlandó azt tenni amit kell, annak 30-50 perc általában az amit házi feladatokkal kell foglalkoznia. Ebben benne van az is amíg elolvas egy szöveget ami kell a feladatához, de nincs benne a nyelvtanulása vagy dolgozatra készülése. Tudod amikor a tanulószobán rendszeresen azzal jönnek, hogy nincs semmi házi feladatuk, vagy volt egy színezős feladatuk történelemből meg 6 szónak a behelyettesítése angolból, igen nehéz azt elhinni, hogy túl vannak terhelve.
Nem kapnak sok otthoni feladatot és nem túl nagy a tananyag. Persze mindig azt nehéz megcsinálni ami előtt épp valaki áll, attól mert nem sok még lehet nehéz vagy lehet hogy neki nem megy. Csak rendszeresen futunk bele a kollégákkal abba, hogy szó szerint leírattuk a füzetbe azt amit visszakérdezünk, nem többet, csak azt az 5-6 mondatot, meg konkrétan ugyanazokkal a számokkal megcsináltuk a feladatokat közösen az órán, még sem volt képes átolvasni sem és a szülőnek azzal magyarázkodott hogy túl nagy a tananyag, túl bonyolult, a tanár nem magyarázta el stb. stb. Amikor nyolcadik osztályosoknál tanév végén a dolgozathoz megengedtem, hogy használják a tankönyvüket és tőlem kérdezik meg hogy hol kezdődik a tananyag mert még annyira se vette elő a könyvét, hogy tudja van benne tartalomjegyzék - aztán panaszkodik, hogy milyen nehéz volt a dolgozat, hiszen olyan bonyolult dolgot kérdeztem tőle, hogy hívják a vas ércét, akkor nem fogom azt mondani, hogy szegény diákok túl vannak terhelve.
Sz@rnak tanulni, ez az igazság. Akkor is ha ez téged zavar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!