Milyen az az FF szenzor? Mi az? És a Canon szériából melyik a legolcsóbb ilyen gép?
Nem, a kettőnek egyszerre kell meglennie. Egyik a másik nélkül keveset ér.
Nem mondom, hogy nem tudsz technika tudás nélkül jó képet csinálni, de inkább csak véletlenül. Nem azért éred el a hatást, mert tudod, hogyan kell.
De mutass egy művészi képet, mert most már kíváncsi vagyok.
7-es:
Az észt nem én osztom, én kérdeztem, és az észt ti osztjátok, amit köszönök.
Senki az ég világon nem mondta, hogy a technikai ismeretek egyenlőek azzal, hogy az ember jó fotós. Igen, ezt mondom én is. Az ellenkezője hangzott el, hogy a technikai ismeretek hiánya miatt biztosan rossz fotós valaki, illetve, hogy én biztosan rossz fotós vagyok, csak az alapján, amit kérdezek. Kivetíteni rám vetítettek sokmindent, talán olvasd el mégegyszer. De szerintem kár ezen vitatkozni. Köszönöm a válaszokat.
ui: és nem büszkélkedtem, arra hogy "sík" hülye vagyok, szerintem viszont itt büszkálkedett néhány ember azzal, hogy ő milyen okos. Ami engem nem zavar.
Még valami FF mellett, a hely. Szűk helyen az elérhető árú fényerős obikkal (pl. 50 1.4, 85 1.8) egyszerűen nem férsz el. Ha arcot fotóznál, 85mm-es obi kellene minimum, de ezt egy crop-os vázon 1.6-al szorozva használhatod, így hátrébb kellene menni, de hova? Ha ilyenkor felteszel egy 50-est, az persze szükségmegolásnak jó, de az arc torzabb lesz, mintha a full frame-en lenne a 85 mm.
Klassz obi pl. a 70-200, de ez full frame-en ad használható tartományt, stúdióban, szabadban egyaránt kellemes portrézni. Crop-os iszonyat szűk, még szabadban is sokszor elteszem, túl messze vagy már az alanytól.
Számold ki, hogy hány méter kell egy crop-os gépnél a 70-200-as használatához, ha pl. mellképet akarsz.
Ha rendezvényen vagy beltérben fotózol, FF hatalmas előny a már említett jellemzők (részletgazdagság, magas ISO kezelése, stb.) mellett.
Stúdióban kisebb a gond (mármint ha van helyed), de mivel egyre terjednek az állandófényes fotózások (ahol sokszor magas ISO-val dolgoznak), visszajutunk a FF előnyeihez.
Máshogy fogalmazva: ugyanaz a fotós, ugyanolyan képességekkel, azonos eseményen jobb képekkel fog eljönni egy full frame géppel, mivel közelebb lehet, rövidebb záridőt használhat, kevésbé kell a fényerős lencse, stb.
A természet/madárfotózás persze más téma, ott a crop-os gép direkt jó, de nem is ez volt a kérdés.
#15: Kérlek magyarázd már el nekem, hogy miért van nekem attól "nagy képem", hogy neked fogalmad sincs annak a területnek a technikai alapjairól, amiben "művésznek" vagy legalábbis művészinek vallod magad! Az pedig megint csak klassz következtetés, hogy azért vagyok rossz fotós, mert szóvá teszem, hogy a megfelelő technikai alapok nélkül nem vagy fotós. Itt valahogy mindenki azzal takarózik, hogy profi fotósoknak is tetszettek a képei, ebből viszont az következik, hogy ha itt annyi profi fotós lenne ahányra itt a hozzád hasonlók hivatkoznak ( meg ahányan annak mondják magukat, pedig közük nincs hozzá) akkor ebben az országban csak fotósok élnének, sőt importálni kellene hozzá embereket, mert nem is vagyunk annyian! ;)
Sajnálj nyugodtan, vagy inkább gondolkozz el kicsit azon, hogy ez a szakma (mert ez egy szakma, amit évekig tanulni kell mielőtt önjelölt fotóművész leszel) megköveteli az alázatot, ami belőled teljes mértékben hiányzik. Lehet, hogy nem körülötted forog a világ és ha kérdezel illik elfogadni a válaszokat és nem arcoskodni meg hisztizni? Ja, nem az alázat ma már nem divat. Művész vagy, neked senki ne mondja meg, hogy mi az amit tudnod kellene, mielőtt fotósnak hívod magad. Igazad van. Én kérek elnézést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!