Egy digitális kompakt fényképezőgép is képes olyan szép, éles képeket készíteni, mint egy tükörflexes?
Egy profi kompakt jó fényviszonyok között eléri az olcsóbb optikával szerelt tükrös gépek szintjét. De a profi, nagyítva is éles képekhez komoly objektívek kellenek.
De a jó kép elsősorban nem az élességtől lesz jó.
Ne nevettessétek már ki magatokat. Nincs olyan, hogy profi kompakt. Olyan van, hogy fényképezőgépnek kinéző valami körömpiszoknyi szenzorral (az APS-C vagy nagyobb szenzoros cuccok nem tartoznak ide, de nem is az általatok emlegetett árkategória), lényegesen gyengébb képminőséggel, ergonómiával, használhatósággal. Az utólagos képélesítés a lehető legrosszabb amit csinálhatsz egy fotóval, felejtsd el. Egyébként pedig azért "nincs alapból olyan éles képük mint egy bridge-nek" mert teljesen más a szenzorméret, minél nagyobb a szenzorméret, annál kisebb a mélységélesség adott rekeszérték és gyújtótávolság mellett, ezért használnak makróra általában APS-C-t FF helyett, de ezt így kategorikusan kijelenteni baromság, pont a fentiek miatt. Ha csalódtál amikor tükrösre váltottál, a hiba benned volt, nem a készülékedben.
El kellene fogadni, hogy a tükörreflexes rendszerek nem kezdőknek, magukat két hét nyomkodás után fotósnak nevező tiniknek és a tortán lévő 12-es gyertyát elfújó Döncikét fotózni akaró apukáknak-anyukáknak valók. Mire egy tükrös rendszert alkalmassá teszel arra amire egy bridge alkalmas (persze sokkal jobb minőség mellett), elköltesz alhangon 6-800e Ft-ot ha nem számolod az informatikai hátteret amin tárolod, feldolgozod a képeidet.
"Nincs olyan, hogy profi kompakt."
Akkor ezek milyen kategóriát képeznek?
Canon G15, Canon G1X, Fuji X100
Ne keverd össze az élességet a mélységélességgel. Ráadásul még a mélységélességet sem ismered eléggé.
Ennek két definíciója van, aszerint, hogy a maximális, még élesnek tekintett szóródási kör méretét, amibe egy pontot az objektív leképez a szenzoron, hogy határozzuk meg. Ha függetlenné tesszük a szenzormérettől, akkor a DOF nem függ attól, hogy a gép FF, vagy APS-C. Csak a tárgytávolság, objektív gyujtótáv és a rekesz fontos.
A fotózásban általában használt formula viszont a szóródási kör méretét a szenzor átmérőhöz köti (általában átló/1500), ekkor pedig azonos tárgytávolság, gyújtótáv és rekesz mellett az FF gépen NAGYOBB a mélységélesség. Ez a definíció azért terjedt el, mert a képeket az emberek mérettől függően általában azonos szög alatt nézik, tehát a nagyobb fotót távolról, a kisebbet közelebbről. Így logikus volt a képmérethez kötni a kritikus szóródási kört.
Van egy csomó online DOF kalkulátor, nézz utána:
"Ne nevettessétek már ki magatokat."
"A kompaktok között profik, de egy profi számára használhatatlan (munkára)."
Ezeknél rosszabb géppel is dolgoztam már (G9). Van, ahova nem lehet se tükröst, se MILC-et vinni. Ilyenkor jön az iPhone és a "High End" kompaktok.
"Nyilván sokadgépnek tök jó mert pici, de arra meg ugye ott vannak a MILCek."
Nem tudom, mi az a sokadgép, de ha olyan, mint a másodváz, akkor arra miért lenne jó?
"Azt meg azért jelezném, hogy olyanról írj amit használtál a gyakorlatban"
Ezekkel dolgozom.
"mert eléggé el vagy tévedve néhány dologban. :)"
Te nem vagy tisztában a fogalmakkal. Pontosan tudom, mit mondok és mi annak a fizikai háttere. Te is utána nézhetnél, ott a link.
"Egyébként pedig nem kevertem semmit semmivel, ha érted amit leírtam akkor rájössz. :)"
Értem, amit mondasz, és azt is tudom, min csúszol el, de szeretem nézni, ahogy a nagyszájúak vergődnek, így ebben most nem segítek.
További szép napot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!