Hogyan kell bekötni az XLR > stereo jack csatlakozós, kéteres és árnyékolt kábelt mikrofonhoz?
Eddig többen, többfélét mondtak, de egyik se vált be, továbbra is összeszedi a zajt a kábel.
Viszont elméletileg se értem, hogy az XLR 3 pontját, hogyan vezessem a stereo jackhez?
a verziók:
1, legtöbben azt mondják, hogy az XLR meleg pontját kössem a stereo jack mindkét meleg pontjára, hiszen így lesz belőle dualmono. Ez eddig rendben, de akkor az árnyékolást és a hideg szálat kössem össze és így forrasszam a jack hideg pontjához vagy egyszerűen csak a hideget forrasszam rá, és az árnyékolást meg hagyjam szabadon "lógni", azaz azt sehova se forrasszam? Aki ezt mondta, annak az az indoka, ha összeforrasztom a hideget és az árnyékot, akkor pont beviszem az árnyék által felfogott zavart az árnyékolás alá, és oda kerül a meleg ér mellé ... Ebben van logika, na de akkor mi a megoldás?
2, Másik verzió, és ezt sok gyári bekötésű kábelnél is látom (hangtechnikus szerint helytelenül), hogy az XLR hideg pontját és az árnyékot (1 és 3) eleve már magában az XLR-ben összeforrasztják, és így a hideg és az árnyék közösítve megy végig a kábelen, így pedig már tényleg mindegy, hogy akkor a végén a stero jackre mindkét meleg pontra (közösítve) csak a meleg szálat forrasztom, és a hidegre pedig a közösített árnyék+hideg szálat. na de ekkor ugyanott vagyok, azaz az árnyék által felfogandó zavart esetleg beviszem a meleg érhez, méghozzá rögtön az elejétől, tehát sztem így még nagyobb az esély a zajosodásra.
na most én azt nem értem, hogy ha az XLR-nél van 3 külön (nem közösített) pontunk, és 2 eres kábelről van szó, akkor hogy ne vigyek az árnyékolás alá zavart, sztem elviekben a kábel mindkét erét a 2 meleg ponthoz kéne forrasztanom, és csak az árnyéknak kéne mennie a jack hideg pontjához?
Még ami fontos: nem keverőbe megy, hanem kamerába, ezért nem valódi stereo itt a bekötés, és pl azokkal a kábelekkel nincs is gond, amelyek csak 1 eresek + erős árnyék, mert ott egyértelmű h az XLR 2. meleg pontja megy a jack mindkét meleg pontjára, az árnyék pedig az XLR-ben 1,3 közösítve megy végig a jack hideg pontjához.
(feltéve, ha most mindezt jól írtam le ...)
Valaki otthon van ebben? Én mindegyik verziót kipróbáltam már, méghozzá nagyon jó minőségű kábelekkel, és az istennek se érek el nagyon jó minőséget. a 2 eres + árnyék -típusú kábelekénél pedig még elméletileg se értem az egészet ... Főleg azok után h legtöbben azt mondják, elvileg az XLR 1 és 3 pontja nem kéne hogy összeforrasztva legyen már kapásból a legelején.
van Ötletetek?
#29
Figyelg te degenerált barom. Legalább akkor ne hazudj, ha tételesen szavadon lehet téged fogni.
Ezt írtad:
"igen, vettem észre h nem olvastad el. azt a képet nem én tettem be, na ennyit akkor összefoglalva arról h mennyire értelmes ha ugyan el nem olvasod, de azért mondod a hülyeséget."
Ehhez képest itt van a 14-es számú hozzászólásod egy részlete:
"és ha hiszen ha nem, tessék, megadom a mikrofon pontos típusát, remélem így kkor rögtön minden egyértelmű: "unidirectional condenser microphone"
a képen látható kábelen kívül azt nem mutatják h van hozzá egy XLR > stereo jack kábel is,, és ugye ez volt a kérdés.
most őszintén, ez bármiben segített?"
Látod te szerencsétlen, ott a link. Ki tette be? te vagy a kérdező, nem, és ez itt a kérdező kommentje. Ott az ebayes link, az pedig egyértelműen ugyanaz a mikrofon, mint aminek az adatlapját én beraktam.
Még mindig az amererikai bekötésen rugózol, miközben az XLR bekötése szabványos. Leírom még egyszer 1: föld, össze szokták kötni a csatlakozó házával is, 2: + , 2: - . Ettől lehetnek kivételes eltérések, jobb gyártók a kommersz aszimmetrikus sztereó mikrofonjaikat sem benőtt kábellel adják, hanem XLR csatlakozó van rajta, ott természetesen egyik a test - a kábel árnyékolást kell rákötni, és a jobb és a bal oldali jel. Profi sztereó mikrofonokon viszont 5 tűs XLR csati van, de ez téged nem érint, mert egy ilyen miki többe kerül, mint a te mikrofonod és kamerád összesen.
Majd ha egyszer esetleg kilátsz a saját szűk, csak a saját fejedben létező világodból, sokat tanulhatsz még.
Egyelőre ott tartunk, hogy még ahhoz is sokat kell tanulnod, butának nevezhesd magad, mivel taníthatatlan vagy. Úgy érvelsz mint egy politikus, nyilvánvaló tényeket, és általad órákkal korábban mondott dolgokat letagadva. Németh Szolárd hozzád képest egy Cicero...
#30-nak gratula, újabb szép jellemzés. A barkácsbolti kábel nagyon tetszett. A fotó ezt illusztrálja, legolcsóbb fém jack, beleerőszakolva valami vastagabb kábel, a zsugorcső meg rá van melegítve a jack fémspirál törésgátlójára... így kell :D :D
Ha már mini jackkel kell sz*pni, abból is lehet jót kapni, mondjuk Neutriknál lejjebb nem kéne menni, és ez még messze nem a csúcs kategória.
Nem nagyban űzöm az ipart, de én is bele szoktam futni értelmes emberekbe. Be akarnak játszani laptopról, telefonról, miegymásról, persze a laptop akkuja vacak, táp kell neki, az meg jó kis kapcsolóüzemű zavargyár, aztán dugjuk rá a rendszerre... DIbox nincsük, van valami noname háromfeles jack végű sztereó leválasztótrafó, aztán azt tesz rá, amit akar, legalább földhurok nem lesz.
Na, még egy részletkérdés:
""Ha legalább egy minimálisan értenél hozzá fognád bedugnád a "mono jacket" (ami gyárilag volt a mikrofonodhoz) a kamerába és felvennéd vele a hangot"
---jaja ez teljesen jó ötlet, olyan zárlatot csinál, mint a huzat, egy okos társam csinálta már, aztán nemhogy egyoldalas, hanem semmilyen hang nem lett"
Zárlatot csinál, persze. Ahogy móricka elképzeli. Tudod, a hozzáértő ilyenkor elővesz egy jack dugót, leveszi a burkolatát, bedugja a kamerának csúfolt fosba, és kiméri. Monó jacket beledugva csak egy esetben nem lesz felvétel: ha a kamerában sztereó aljzat van, de monóban van bekötve. Magyarul a dugó csúcsára és gyűrűjére menő érintkező össze van kötve. Ami nem baj, mert egy esetlegesen rádugott sztereó mikrofon (ha nem elemes) mindkét oldalát megtáplálja (ki szokott jönni 3...5V a mikrofon aljzaton), viszont monó jacket beledugva letesteli az egyik (jobb csatorna) érintkezőt. Mivel össze vannak kötve az érintkezők a kamerában, ezzel a monó jel is eltűnik. Ennyire egyszerű.
Tudod, akik már 20-25 éve ezt csinálják hivatásszerűen, belefuttottak már pár érdekességbe, megoldottak már pár problémát.
Persze neked a szakmai érvek helyett fontosabb a saját sosemvolt tekintélyed romjainak megőrzése, hiszen a Világegyetem legfontosabb alaptörvénye az, hogy neked mindig igazad van, sosem tévedhetsz.
#29-nek: az ilyeneket élőben már messziről megismerni. A legjobb taktika erőből ignorálni őket, és egyszer határozottan utasítani, hogy hagyjon dolgozni. Második kérés nincs, eltávolítás van. Ha az ember éles helyzetben belemenne egy ilyen felesleges szócséplésbe, mint ami itt a fórumon volt, a munka látná a kárát.
Kedves Kérdező! akkor menjünk tovább, mert látom addig nem nyugszol amíg minden egyes kijelentésedre nem bizonyítjuk be, hogy kristálytiszta hülyeség. Azt megbeszéltük már, hogy 5-10m-re vagy maximum 5-6m-re viszed a hangot.
Kolléga jelezte, hogy "Tisztességes, XLR-bemenettel is rendelkező kameránál akár 50 méter mikrofonkábelt is használhatsz, akkor sem lesz brummos, mivel szimmetrikus mikrofon és szimmentrikus bemenet esetén a + és - jelre ráülő brumm kioltja egymást, és csak a hasznos jel marad. "
Erre a szokásos kioktató stílusodban: "50m-nél pedig hagyjuk már, evidens h rádiós mikit használok,"
Te láttál már színpadot közelről? Ma már Világvége alsón tartott falunapon is van 20x25m-es vagy még nagyobb színpad, hogy a falusi mazsorett stb. csoport elférjen. Ha ezt nem úgy akarod bekábelezni, hogy mindenki átessen minden kábelen és azon röhögjön a fél falu, hogy Rozsika néni lánya a mazsorett csoport fellépése közben pofára esett a mikrofonkábeledben akkor simán 20-30m mikrofon kábel már fentvan a színpadon. Majd amikor lementek a mazsorettek jön valami zenekar és őket is be kéne hangosítanod (szintén nem mehet keresztül-kassul a mikrofon kábel a színpadon mert pofára esik az énekes), és ha van dobszerkó meg egy két extrémebb hangszer 10-12 mikrofon a színpadra kerül, lehet neked anyuci vett 10-12 db. rádiós miki szettet, de én pl. nem azzal akarom az egésznapomat tölteni, hogy elemeket cserélgetek, és inkább vezetékes mikizek és ilyenkor már nem ritka a 40-50m vagy sokszor méghosszabb mikrofon kábel sem. De mivel te színpadot és hangosítást csak a youtubeon láttal el sem tudod képzelni hány méter kábel van ilyenkor fent. Tehát jó lenne ha ebből is visszavennél. És előbb tanulj, tapasztalj.
Ahhoz a megjegyzésedhez, hogy "zóval tartom a véleményem h nagyon is alappal nem ápolok túl jó kapcsolatot a hangtechnikusokkal, hát legtöbbször azért is 10x szólni kell h találják már meg a CO-HF-t a keverőjükön, de ez se szokott menni sokszor." és ha én nem használom, mert nincs rá szükségem? Miért nyomogassak egy kretén idióta miatt különböző funkciókat amiket sose használok. Sőt azt is elárulom a limitert se szeretek használni mert be tudom állítani a szinteket. Egész addig amíg ilyen kretén meg nem jelenik valami szeméttel, hogy dugjuk be a pultba ezekre mind ebben a sorrendben nincs szükség. Jahh, hogy ha fellép a haverod és full lövése nincs a zenéről és kell neki valami gagyi mp3 lejátszón hozott zenei alap ami elvileg -12dB-re kivezérelt de a gyakorlat azt mutatja -20 és +6dB között van benne minden, és mivel szuper titkos még bele se tekerhetek az elején, hogy felkészüljek mikor ugrik a láda Marinéni fejére mert jön a -18dB utána egy +6dB részlet. És hidd el nem te vagy az egyetlen ilyen. soorljam még miért hajt el az összes jobb érzésű hangtechnikus? Mondjak még példákat a te fajta kreténekre? És ne gyere azzal, hogy te más vagy, elég volt látni a fotóidat amit küldtél a kábeleidről, mikrofonodról. Ez számunkra minden kérdésre válasz.
na tök jó h bedobtam a témát, jól elvagytok ...
egyébként dehogy neked van rá szükséged, tudod nekem idegesítő ha nem megy a kontroll, az meg még jobban ha emiatt 10x kell leállni koncert közben és kiszólni, és nem, még akkor se találja meg. de az írásokat olvasva már nagyjából értem, miért olyan nehéz feladat ez.
hát ez van.
amit meg összehordtatok, az ... minősíthetetlen még számomra is, nemhogy olyannak, aki ért is hozzá műszakilag. végül is poénnak elmegy.
Képzeld láttam egyébként, általában 16-18 kábeles miki is be van kötve, és ragaszkodok hozzá h csakis nálam lehessen rádiós, ennyi (viszont ehhez se értetek ezek szerint, mert nem tudom honnan veszitek, azt amit írtatok, ha új elemeket teszel bele, simán kibír 8-10 órát is folyamatosan, és a frontembernek egyszerűen kell. kábelessel képtelenség).
tök jó h mindig úgy kb 95%-ban elbeszélünk egymás mellett, de nem baj.
én ugyan sose szóltam azért, ha a színpadon mennek ét a kábelek, viszont láss csodát, ezt eddig legalább a mieink egész esztétikusan meg tudtál oldani, szóval nem esett senki el bennük.
a fülmonitor meg na jó ... sztem itt jön ki, h mennyire érthetsz hozzá, képzeld én fülmonitor mellé is akarom a kontroll-hf-eket, mert teljesen más célt szolgálnak. csak ezeket valamiért nem igazán tudjátok kezelni, még ha ott is vannak. na ezt nem értem soha. lehet h mivel háttal vannak neked, nem ismered fel, hogy azok is hangfalak? mmm nemtom, de ez lehet a magyarázat, ha amúgy nagyon zseni vagy a területen és mégse érted.
Már nem olvasom szerencsétlent.
De a két kollégának egy cikk az indexről:
Téveszmékben szenvedő embert a tényekkel való szembesítés csak megerősíti a téveszméiben, rövide ennyi a cikk lényege.
Bizonyos értelmi képesség és IQ alatt csak az létezik, ami az ő saját rendkívül üres fejében van belül. Mindenki hülye, csak ő helikopter, az autópályán pedig mindenki szembe jön.
Megkönnyebbültem a cikktől, mert leírja, hogy ezt az állatfaj így működik, erősen korlátozott képességű agya és egótultengésben szenvedő sérült személyisége egyszerűen nem képes más üzemmódra.
De arra azért válaszolj, kedves barátom, hogy miért tagadtad le a saját korábbi hozzászólásodat, ahol ebayes linket tettél be a fos mikrofonodról?
Ezen elegánsan átléptél. Csak nem az van, hogy amikor a tények ellentmondanak neked, akkor meg sem hallod?
Sosem volt semmi közöd a hangosításhoz és a technikusokhoz, nem értesz semmihez,csak a szarkeveréshez.
Azt csodálom hogy néhány vérmesebb technikus még nem vert meg, de úgy rendesen, hogy érezd is hogy meg vagy verve...
Ha nem késne a magukat profinak hívő full gagyi amatőr zenekarok 90% fél órát a megbeszélt időponthoz képest még be is tudnánk állítani neki a kontrollt ahogy szeretné, sőt be is szoktuk ha időben (értsd nem a koncert kezdete előtt 2 perccel esik be a "front") érkezik a zenekar. Érdekes minnél nagyobb egy név annál kevesebbet késik. Sőt volt olyan hangosításunk ahol előre! leírta, hogy az egyes kontrollokba mi milyen arányba szóljon. Innnen kezdve viszont már nem kell nekem a kontrollal szórakozni mert az el van magában, és elég nekem azzal foglalkozni amiért mindannyian ott vagyunk ami kijön a nézőtérre, bár ezek szerint neked a hangosítás csúcsa a kontroll tehát azért ülök ott milliós technikával, hogy te kivállóan élvezd a nyerítésedet. A fejkontrollt én se szeretem mert az nekem nettó ráfizetés mert max. 2-3 ilyen barmot bír ki mint amilyen te vagy, mert általában összetörik, ellopják stb. Ha meg pl. a rendező bele akar beszélni, hogy pl. fejezd már be mert már a következő fellépőnek kéne beállni akkor meg úgy csinálsz mintha nem szólna (kb. ez lenne az egyetlen értelme, de nagy ívben nem foglalkoztok vele).
Szóval édes öcsém, nézz magadba és olvasd vissza amiket itt írogattál. Egy amatőr operatőrből a végén profi front énekessé lettél. Gratulálok szép fejlődés 3 nap alatt!
Barátunk úgyis sokat emlegette a vezetéknélküli mikiket.
Gondolom mixelni is így szokott, vezeték nélkül, de látványosan :)))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!