Hogyan kell bekötni az XLR > stereo jack csatlakozós, kéteres és árnyékolt kábelt mikrofonhoz?
Eddig többen, többfélét mondtak, de egyik se vált be, továbbra is összeszedi a zajt a kábel.
Viszont elméletileg se értem, hogy az XLR 3 pontját, hogyan vezessem a stereo jackhez?
a verziók:
1, legtöbben azt mondják, hogy az XLR meleg pontját kössem a stereo jack mindkét meleg pontjára, hiszen így lesz belőle dualmono. Ez eddig rendben, de akkor az árnyékolást és a hideg szálat kössem össze és így forrasszam a jack hideg pontjához vagy egyszerűen csak a hideget forrasszam rá, és az árnyékolást meg hagyjam szabadon "lógni", azaz azt sehova se forrasszam? Aki ezt mondta, annak az az indoka, ha összeforrasztom a hideget és az árnyékot, akkor pont beviszem az árnyék által felfogott zavart az árnyékolás alá, és oda kerül a meleg ér mellé ... Ebben van logika, na de akkor mi a megoldás?
2, Másik verzió, és ezt sok gyári bekötésű kábelnél is látom (hangtechnikus szerint helytelenül), hogy az XLR hideg pontját és az árnyékot (1 és 3) eleve már magában az XLR-ben összeforrasztják, és így a hideg és az árnyék közösítve megy végig a kábelen, így pedig már tényleg mindegy, hogy akkor a végén a stero jackre mindkét meleg pontra (közösítve) csak a meleg szálat forrasztom, és a hidegre pedig a közösített árnyék+hideg szálat. na de ekkor ugyanott vagyok, azaz az árnyék által felfogandó zavart esetleg beviszem a meleg érhez, méghozzá rögtön az elejétől, tehát sztem így még nagyobb az esély a zajosodásra.
na most én azt nem értem, hogy ha az XLR-nél van 3 külön (nem közösített) pontunk, és 2 eres kábelről van szó, akkor hogy ne vigyek az árnyékolás alá zavart, sztem elviekben a kábel mindkét erét a 2 meleg ponthoz kéne forrasztanom, és csak az árnyéknak kéne mennie a jack hideg pontjához?
Még ami fontos: nem keverőbe megy, hanem kamerába, ezért nem valódi stereo itt a bekötés, és pl azokkal a kábelekkel nincs is gond, amelyek csak 1 eresek + erős árnyék, mert ott egyértelmű h az XLR 2. meleg pontja megy a jack mindkét meleg pontjára, az árnyék pedig az XLR-ben 1,3 közösítve megy végig a jack hideg pontjához.
(feltéve, ha most mindezt jól írtam le ...)
Valaki otthon van ebben? Én mindegyik verziót kipróbáltam már, méghozzá nagyon jó minőségű kábelekkel, és az istennek se érek el nagyon jó minőséget. a 2 eres + árnyék -típusú kábelekénél pedig még elméletileg se értem az egészet ... Főleg azok után h legtöbben azt mondják, elvileg az XLR 1 és 3 pontja nem kéne hogy összeforrasztva legyen már kapásból a legelején.
van Ötletetek?
Milyen mikrofonhoz?
Az XLR csatis mikrofonok vagy dinamikusak (kézi énekmikrofonok többnyire ilyenek) vagy kondenzátormikrofonok, ezek viszont fantomtápot igényelnek, amihez igen kevés a kamera mikrofon-jackból kijövő 2-3V. Sima sztereo kondenzátormikinek ennyi is elég.
A fejtegetésedről: Ha a két melegpontot (maradjunk inkább a + és - fázis megnevezésnél) beforrasztod a jackdugó két pontjára, árnyékolást összekötöd az éárnyékolással, akkor lesz egy meglehetősen zavaros hangképed, a jobb és bal oldal pont ellenfázisban lesz egymással, szoftveres monósítás után teljesen el is fog tűnni a hang.
Profi kamerákon van XLR bemenet, a sztereó jack csak a házi használatú kamerák sajátossága.
Ne akard összeházasítani, nem fog menni.
Ha a mikrofonod dinamikus, akkor a mikrofora menő XLR lengő aljban kösd össze az 1-est a házzal és a 3-al. Ez lesz a kábel árnyékolása. A 2-es lesz a melegpont. A kábel másik végén az árnyékolást a jack árnyékolására, a melegpontot pedig az összekötött bal-jobb oldalra (csúcs ás gyűrű) forrasszad. Valami leválasztó kondi sem ártana bele, ha nem lehet kikapcsolni a kamerában a mikrofon jack tápellátást.
sok a félreértés, nem nem, akkor írom:
XLR a mikrofon alja, de kondenzátor, és kell bele egy elem, ez táplálja, szóval nem kell itt semmiféle fantomtáp stb, kifejezetten kamerához gyártották!
viszont nem értem, amit írtál a bekötésekről, hogy mindkét meleg szálaz ráviszem ?? hát de csak egy meleg pont van, a 2-es, nem? vagy úgy érted, hogy a kéteres kábelnek mindkét erét kössem az XLR 2-es meleg pontjára és az árnyék meg megy az XLR 1,3-as pontjaira?
+ még az is a vicc, hogy olykor azért sikerül betalálni h zajmentesen működjön, csak még nem jöttem rá, hogy az pont melyik típusú bekötés ...
(dinamikust pedig nem jutna eszembe rákötni, ez egyértelmű, vagy esetleg csak keverő közbeiktatásábal, tehát csakis kif
sok a félreértés, nem nem, akkor írom:
XLR a mikrofon alja, de kondenzátor, és kell bele egy elem, ez táplálja, szóval nem kell itt semmiféle fantomtáp stb, kifejezetten kamerához gyártották!
viszont nem értem, amit írtál a bekötésekről, hogy mindkét meleg szálaz ráviszem ?? hát de csak egy meleg pont van, a 2-es, nem? vagy úgy érted, hogy a kéteres kábelnek mindkét erét kössem az XLR 2-es meleg pontjára és az árnyék meg megy az XLR 1,3-as pontjaira?
+ még az is a vicc, hogy olykor azért sikerül betalálni h zajmentesen működjön, csak még nem jöttem rá, hogy az pont melyik típusú bekötés ...
(dinamikust pedig nem jutna eszembe rákötni, ez egyértelmű, vagy esetleg csak keverő közbeiktatásával, tehát csakis kifejezetten kondimikrofonokról van szó!)
"Ha a mikrofonod dinamikus, akkor a mikrofora menő XLR lengő aljban kösd össze az 1-est a házzal és a 3-al. Ez lesz a kábel árnyékolása. A 2-es lesz a melegpont. A kábel másik végén az árnyékolást a jack árnyékolására, a melegpontot pedig az összekötött bal-jobb oldalra (csúcs ás gyűrű) forrasszad. "
--- pont ezt csináltam !!! csak kondenzátor mikrofonnal
Pontos mikrofon típust írj. Addig ennek itt semmi értelme.
AZ XLR csatlakozós mikrofonok többsége monó, szimmentrikus kimenetű. De létezik néhány kivétel, amelyik XLR csatlakozós, de aszimmentrikus kimenetű, viszont sztereó. (például az AT 822 [link] )
Ahány lehetőség, annyiféle bekötés.
nos, ezekről fogalmam sincs.
van stereo és van mono mikrofonom is, mindegyiket videomikrofonként árulták, de a stereo is csak úgy stereo h két kapszula van benne, aztán a kimenete ugyanaz (persze a bekötést nem tudhatom ... de sztem maradjunk annál h mono a mikrofon, mert abból van több nekem pl)
És itt a két kábel, a fekete az 1 eres + árnyék, a szürke pedig a két eres + árnyék, bekötés pedig elviekben úgy van h dual monot csináltak a stereo jackből.
és tényleg nincs típusa ...
a kamera pedig a sima Sony kézikamera de MIC bemenettel, ez az egy ami biztos h stereo 3,5 jack aljzat van benne
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!