Hogyan kell bekötni az XLR > stereo jack csatlakozós, kéteres és árnyékolt kábelt mikrofonhoz?
Eddig többen, többfélét mondtak, de egyik se vált be, továbbra is összeszedi a zajt a kábel.
Viszont elméletileg se értem, hogy az XLR 3 pontját, hogyan vezessem a stereo jackhez?
a verziók:
1, legtöbben azt mondják, hogy az XLR meleg pontját kössem a stereo jack mindkét meleg pontjára, hiszen így lesz belőle dualmono. Ez eddig rendben, de akkor az árnyékolást és a hideg szálat kössem össze és így forrasszam a jack hideg pontjához vagy egyszerűen csak a hideget forrasszam rá, és az árnyékolást meg hagyjam szabadon "lógni", azaz azt sehova se forrasszam? Aki ezt mondta, annak az az indoka, ha összeforrasztom a hideget és az árnyékot, akkor pont beviszem az árnyék által felfogott zavart az árnyékolás alá, és oda kerül a meleg ér mellé ... Ebben van logika, na de akkor mi a megoldás?
2, Másik verzió, és ezt sok gyári bekötésű kábelnél is látom (hangtechnikus szerint helytelenül), hogy az XLR hideg pontját és az árnyékot (1 és 3) eleve már magában az XLR-ben összeforrasztják, és így a hideg és az árnyék közösítve megy végig a kábelen, így pedig már tényleg mindegy, hogy akkor a végén a stero jackre mindkét meleg pontra (közösítve) csak a meleg szálat forrasztom, és a hidegre pedig a közösített árnyék+hideg szálat. na de ekkor ugyanott vagyok, azaz az árnyék által felfogandó zavart esetleg beviszem a meleg érhez, méghozzá rögtön az elejétől, tehát sztem így még nagyobb az esély a zajosodásra.
na most én azt nem értem, hogy ha az XLR-nél van 3 külön (nem közösített) pontunk, és 2 eres kábelről van szó, akkor hogy ne vigyek az árnyékolás alá zavart, sztem elviekben a kábel mindkét erét a 2 meleg ponthoz kéne forrasztanom, és csak az árnyéknak kéne mennie a jack hideg pontjához?
Még ami fontos: nem keverőbe megy, hanem kamerába, ezért nem valódi stereo itt a bekötés, és pl azokkal a kábelekkel nincs is gond, amelyek csak 1 eresek + erős árnyék, mert ott egyértelmű h az XLR 2. meleg pontja megy a jack mindkét meleg pontjára, az árnyék pedig az XLR-ben 1,3 közösítve megy végig a jack hideg pontjához.
(feltéve, ha most mindezt jól írtam le ...)
Valaki otthon van ebben? Én mindegyik verziót kipróbáltam már, méghozzá nagyon jó minőségű kábelekkel, és az istennek se érek el nagyon jó minőséget. a 2 eres + árnyék -típusú kábelekénél pedig még elméletileg se értem az egészet ... Főleg azok után h legtöbben azt mondják, elvileg az XLR 1 és 3 pontja nem kéne hogy összeforrasztva legyen már kapásból a legelején.
van Ötletetek?
Attól hopgy láttál már hangmérnököt, még nem leszel profi.
Aki nem tud arabul, ne beszéljen arabul, tartja a közmondás.
Kevered a Gizikét a gőzekével. Feltételezted, hogy a kép másnak is olyan semmitmondó lesz, mint neked. Nos, nem az:
Ez egy belépő szintű monó puskamikrofon, szimmetrikus kimenettel. Aszimmetrikus bemenetre csak úgy lehet bekötni, hogy az árnyék az 1-re és 3-ra az XLR-en, meleg ér a 2-re, és a másik végén ugyanez a meleg ér mindkét jel-bemenetre (igen, ez a duál monó). De ez már viszonylag rövid kábel esetén is brummos lehet, lesz is. Tisztességes, XLR-bemenettel is rendelkező kameránál akár 50 méter mikrofonkábelt is használhatsz, akkor sem lesz brummos, mivel szimmetrikus mikrofon és szimmentrikus bemenet esetén a + és - jelre ráülő brumm kioltja egymást, és csak a hasznos jel marad.
Privátban nem voltam ennyire részletes, ott inkább a megszólításomra reagáltam, "amilyen az adjonisten..." stílusban.
ja hogyne, de azért mindig rájövök, miért megyek a falnak a hangtechnikusoktól ... nagyon durva. nem egy koncerten beülnek oda mint az isten, és minimális ismeretük sincs semmiről, aztán a végén a tök laikus segédem oldja meg a problémát. az agyam eldobom komolyan, hogy ezek hol tanulhatnak ...
és nem, nem az, tudod mikor vennék én Monacort, ne vicceljünk már. és még a bekötése sem az! egyébként meg nagy újdonságot árultál el, pontosan úgy van bekötve, ahogy ezt hatalmas fejleményként az előbb leírtad, csak éppen nem mindig jó. 50m-nél pedig hagyjuk már, evidens h rádiós mikit használok, ez max tényleg videonál, puskánál és 5-6 m-es távon oké (MAX!).
na sebaj, nézz azért utána a Shure-k bekötésének, hátha rájössz a lényegre.
sirályság, végig erről volt szó, tök jó h így a végén azért csak rájössz:
"Aszimmetrikus bemenetre csak úgy lehet bekötni, hogy az árnyék az 1-re és 3-ra az XLR-en, meleg ér a 2-re, és a másik végén ugyanez a meleg ér mindkét jel-bemenetre (igen, ez a duál monó)"
Kuss a neved!
Az elejétől ezt írtam.
Arról nem tehetek, hogy te nem tudod értelmezni, amit olvasol.
Többször volt XLR dugó, mikrofonkábel, és forrasztópáka a kezemben, mint neked a saját, veleszületett szerszámod, mivel már 30 éve ez a szakmám, de azért ugass csak kiscsíra.
Kedves kérdező! Sajnos nem tiltanak le innen téged végérvényesen, mert amit csinálsz trollkodás. Nézzük sorban. A kérdésed megjelent március 20-án 08:35-kor. Néhány (számszerint 4) jószándékú válaszoló (akkor még azt feltételezve, hogy a kérdésed komoly és trollkodás, kioktatás) Felhívták a figyelmedet a szimmetrikus-asszimetrikus jelekre. (1,2,6,7 válaszok), közben pontosítottad a kérdést (3,4,5). Majd amikor ketten is leírták a "szimmetrikus-asszimetrikus" kifejezést, illetve felhívták a figyelmedet, hogy kevered a technikákat ezt írtad: (8. válasz, március 20-án: 11:35-kör, tehát szinte percre pontosan 3 órával az eredeti kérdés után) szó szerint ezt írtad: "nos, ezekről fogalmam sincs.
van stereo és van mono mikrofonom is, mindegyiket videomikrofonként árulták, de a stereo is csak úgy stereo h két kapszula van benne, aztán a kimenete ugyanaz (persze a bekötést nem tudhatom ... de sztem maradjunk annál h mono a mikrofon, mert abból van több nekem pl)".
Majd átmentél teljesen trollba, és elkezdtél össze vissza irogatni mindent. "már csodálkoztam h nem kerül elő senki frusztrált ember, de aztán mégis bejött a szokásos ... " (rákövetkező nap éjszaka), majd elkezdtél ismét egyre okoskodóbb lenni: "a képen látható kábelen kívül azt nem mutatják h van hozzá egy XLR > stereo jack kábel is,, és ugye ez volt a kérdés. most őszintén, ez bármiben segített?" - A fotó alapján nekem egyértelmű (mivel ilyen kábel van nálam is legalább 3-4 db, amit különböző mikrofonokhoz adtak) az nem XLR - stereo jack kábel, hanem szimmetrikus XLR - jack kábel és a kamera (keverő) szimmetrikus bemetéhez kell csatlakoztatni. Ezt te még mindig nem látod, mert továbbra sincs fogalmad sem arról amiről beszélsz! Ellenben nem sokkal később megvilágosodsz: "nagyon is tudom h szimmetrikus és aszimmetrikus között mi a különbség de kvára nem ez volt a kérdés.
amit pedig lecseréltem, hát tényleg igazad van, minek is cseréltem le, miért nem volt jó nekem a mono jack, igaz? talán mert a kamera bemenete stereo jack? a másik h muszáj volt, mivel ez csak X hosszúságú, de most XLR-t tettem rá (természetesen aszimmetrikusan bekötve) és így hosszabbíthatom 6-10 m-re is , amennyi általában kell. "
Pedig hidd el lövésed nincs még mindig a szimmetrikus-asszimetrikus különbségéről. És ezt nem sokkal korábban be is ismerted. Akkor most melyik megjegyzésednél hazudtál mindenkinek? A "nagyon is tudom" jelzi, hogy még mindig fogalmad sincs róla (esetleg elolvastál egy wikipédia bejegyzést, de hidd el ettől még nem tudod). Itt te magad írod, hogy 6-10m-re viszed el a jelet, majd később leírod, hogy rádiós mikrofont használsz nagyobb távolságra. Szintén leírod, hogy az összes hangtechnikus hülye, de te és az ismeretlen "segéded" mindent megold (mint Colombo felesége). Nem hiszem el, hogy ilyen tudással bármit is megoldanál. Ha legalább minimális szinten értenél ehhez akkor fel se tetted volna ezt a kérdést, mert nagyjából bárki aki hanggal foglalkozik ezen az első 2 hónapban túljut, utána ha már tényleg ezzel foglalkozik akkor meg olyan mikrofont vesz ami passzol a kamerához, vagy vesz egy di-boxot ami szintén megoldja ezt a gondot, vagy ha sajnálja rá a pénzt akkor barkácsol egyet magának. Egyszerűen hülye vagy ehhez, és mivel nem akarod be ismerni átmész tagadásba és abba, hogy te ezt már régen megmondtad. Az meg aki tényleg segíteni akar az meg szerinted hülye. Te egy utolsó kis taknyos full amatőr vagy aki ezzel akar profinak látszani, ami az amatőrizmus legeslegjobb bizonyítéka. Kb. innen lehet megismerni egy totál amatőrt egy profitól. A profi ha arra van szükség és olyan a helyzet elővesz full amatőr eszközöket (és azzal is képes képet-hangot stb. produkálni), míg egy teljesen amatőr megvesz profinak látszó cuccokat (esetleg ha anyuci-apuci elég gazdag, nem csak annak látszó cuccokat) és nem képes értelmezhető képet-hangot előállítani. Max a nagymama nézi könnyes szemmel a youtubeon, hogy milyen ügyes a kis unokája, hogy ilyen filmet tud csinálni, de egy komolyabb megmérettetésen már az elővállogató elején kidobják a filmjével együtt. Ez a létező legtipikusabb teljesen amatőr viselkedés, és ezt te gyönyörűen tankönyvbe illően mutatod. Ha olyan kamerád van ami full amatőr és a MIC bemenete sztereo 3,5 jack asszimetrikus akkor mi a ló... veszel szimmetrikikus kimenetű mikrofont és görcsölsz a "duálmonoddal". Ha legalább egy minimálisan értenél hozzá fognád bedugnád a "mono jacket" (ami gyárilag volt a mikrofonodhoz) a kamerába és felvennéd vele a hangot (milyen meglepő lesz hangja a felvételnek! és nem kellett barkácsoljál semmit, csak a megfelelő kábelet a megfelelő lukba bedugni). Jahh,hogy az nem látszik profinak és nem tudod rá huzogatni a ...-t mert nem XLR van a mikrofon végén amitől profinak látszanál? Utána annyi agyad sincs, hogy az esetleg így féloldalasra sikerült felvételt (ebben az esetben, mármint amikor a mono mikrofont bedugtad a kamera sztereo bemenetére, az egyik hangsáv üres lesz) nem tudod a vágószoftverben középre tenni az legalább akkor amatőrizmust sugal mint az összes kérdésed a trollkodásod. Sőt elárulom, hogy szinte az összes TV riportnál vagy be sincs kapcsolva a kamera puskamikrofonja vagy a háttérzajokat veszi, és a másik csatornába van bedugva a mikrofon ami a riporter kezében van. És vagy használja az ember a másik hangsávot vagy sem. Ebben a gyakorlatban nagyon ritkán használjuk sztereo bemenetnek a kamera két bemenetét, két független hangcsatornának kezeljük (és milyen elképesztően meglepő, de a kamera seggén nem is L és R felirat van hanem 1 és 2 jelezve, hogy itt a két hangcsatornának köze sincs egymáshoz). Kérdezz meg bármilyen operatőrt, hogy hogyan veszik fel a riport hangját. Utána a vágásnal vagy az egyik vagy a másik hangcsatornát használják.
Térjünk vissza a totális ellentmondásaidra:
18. hozzászólásod (március 22. 12:26): "amit pedig lecseréltem, hát tényleg igazad van, minek is cseréltem le, miért nem volt jó nekem a mono jack, igaz? talán mert a kamera bemenete stereo jack? a másik h muszáj volt, mivel ez csak X hosszúságú, de most XLR-t tettem rá (természetesen aszimmetrikusan bekötve) és így hosszabbíthatom 6-10 m-re is , amennyi általában kell.
"
Lényeg: hosszabíthatom 6-10m-re is.
Majd: 23. hozzászólás március 23-án 09:06-kor kb. 21 órával később, azaz még egy nap se telt el), teljesen más erről a véleményed: "egyébként meg nagy újdonságot árultál el, pontosan úgy van bekötve, ahogy ezt hatalmas fejleményként az előbb leírtad, csak éppen nem mindig jó. 50m-nél pedig hagyjuk már, evidens h rádiós mikit használok, ez max tényleg videonál, puskánál és 5-6 m-es távon oké (MAX!)."
Most 6-10m-ig oké, vagy 5-6m-ig? És miért függ a mikrofon mechnaikai felépítésétől akusztikus karakterisztikától, hogy egy jelet milyen messzire lehet elvezetni? Én eddig úgy tudtam, hogy az csak a jeltől függ és nem attól, hogy milyen nyele van a mikrofonnak. Egyszerűen jó lenne ha végre leállnál és belátnád, hogy hülye vagy teljesen ehhez. És azt is, hogy egy amatőr ne akarjon profinak látszani ahhoz neked még irtó sokat kell tanuljál.
eszméletlen amit művelsz :)
"Ha legalább egy minimálisan értenél hozzá fognád bedugnád a "mono jacket" (ami gyárilag volt a mikrofonodhoz) a kamerába és felvennéd vele a hangot"
---jaja ez teljesen jó ötlet, olyan zárlatot csinál, mint a huzat, egy okos társam csinálta már, aztán nemhogy egyoldalas, hanem semmilyen hang nem lett. ne szórakozzunk már, mert most ugyanezt az elemzést én is szépen levezethetném rólad, olyan sok hülyeséget összehordtál ..... szóval tartom a véleményem h nagyon is alappal nem ápolok túl jó kapcsolatot a hangtechnikusokkal, hát legtöbbször azért is 10x szólni kell h találják már meg a CO-HF-t a keverőjükön, de ez se szokott menni sokszor.
amúgy nyugi, teljesen tipikus gyakoris komplexusos viselkedés, nem haragszom meg, a kérdés mindig elveszik, és jön a kötözködés meg a félremagyarázás, ha már más nem megy ugye. csak 1x érném meg h vki a kérdésre fókuszál, de sztem kizárt itt. sebaj, ez van, jól megoldotta mindenki a kérdést
Kedves kérdező!
A tiéd is Monacor, annak tetted be a képét.
Az XLR csatlakozó bekötése nem gyártófüggő, hanem szabványos. A Monacor ugyanolyan bekötésű, mint a Shure vagy a Neumann.
A szófosásodat végig sem olvastam, mert nem vagyok kíváncsi az agyadban uralkodó káoszra.
Kedves ismeretlen kollégám szépen lekottázott, ettől kezdve minden szóért kár beléd.
igen, vettem észre h nem olvastad el. azt a képet nem én tettem be, na ennyit akkor összefoglalva arról h mennyire értelmes ha ugyan el nem olvasod, de azért mondod a hülyeséget.
véletlenül se Monacor, és ne játsszunk már egymással, még az XLR se olyan egyértelmű, képzeld h pontosan Shureval volt már amerikai szabványos bekötésű tapasztalatom is
(most már meg nem mondom fejből h az 1-es vagy a 3-as volt a meleg pont, lényeg h nem a 2-es, tehát ezt se értem, honnan szeded, főleg h nem is olyan ritka ez)
1./ "ugyanezt az elemzést én is szépen levezethetném rólad, olyan sok hülyeséget összehordtál" Légyszives idézd, de vigyázz nagyon, hogy csak olyat idézzel amit garantáltan én írtam.
2./ Várom a tételes cáfolatot arra amit írtam. Vagy legalább magyarázd meg, hogy most hány méterre is akarsz elvinni hangot.
3./ Még mindig fogalmad sincs a szimmetrikus-asszimetrikus jelekről. Elég csak a wikipediat megnyitni az XLR csatlakozónál (az angol wikipedia elég megbízható főleg a műszaki szócikkeknél):
[link] Ezt írja:
"Three-pin XLR connectors are by far the most common style, and are an industry standard for balanced audio signals. The great majority of professional microphones use the XLR connector."
Ennek fényében szedjek még össze olyan nyilvánvaló hülyeséget amit még összehordtál?
3./ Ne nevetess ki, hogy egy no-name mikrofon(amit linkeltél ebayről) és te irtad, hogy ez van neked bármiben jobb mint egy olyan amelyiknek legalább neve van?
4./ Döntsd el, hogy amatőr vagy profi technikáról beszélünk. Nem jó keverni mert ebből vannak a problémák. Van egy ismeretlen típusú, álítólag SONY amatőr videó kamera aszimetrikus sztereo jack hang bemenettel, és erre akarsz Shure professzionális szimmetrikus mikrofont kötni. Majd belekevered még a keverőket is ami megint egy teljesen más világ, mert azoknak legalább van aszimetrikus kimenete ami legalább elvi síkon kompatibilis a kameráddal. Ha van keverőd akkor teljesen mást kell használj, mintha közvetlenül kötöd a mikrofont a kamerába. Ezt is jó lenne eldönteni végre van-e keverőd, nincs keverőd. És végre döntsük el, hogy egy noname sztereo aszimetrikus mikrofont vagy egy professzionális szimmetrikus mikrofont akarsz bekötni a kamerába, amiről továbbra se tudunk semmit.
5./ Milyen zárlatot képes okozni ha bedugsz egy mono jacket a kamera mikrofon bemenetére? Ezt légyszi vezesd le nekem, mert ez nekem nem jön össze (elég sok ilyen felvételem van és nálam van hangja).
6./ Értelmezd légyszíves ezt a két állításodat:
A: "Ugye adott egy XLR a 2 eres + árnyék kábelle, és így érthető is, hogy 2-es a meleg, 1-es az árnyék és 3-as a hideg. na eddig stimm és nincs is gond, ha a másik felée is XLR. de ha nem, akkor jönnek a kérdések.
és egyébként mibdkét elméletben van ogazság sztem. az egyik azt mondja, ne menjen be z árnyék alá a közösített hideg+árnyék, mert beviszia zavart, a másik meg azt h igenis menjen be mert így egy "indukciós tér" keletkezik az árnyék és a hideg ér között ami felfogja a a zavart."
Milyen indukciós tér keletkezik és hogy fogja fel a zavart? Itt a legnagyobb zavar az agyadban van. És pont ebből látszik, hogy baromira nem érted a különbséget a szimmetrikus és az asszimetrikus jel között, mert szimmetrikus jelnél nincs hideg meg meleg az legfeljebb a zuhanyzódban van, és jó lenne kicsit a hideg víz alá tenni a fejed mert még felrobban a zárlattól és az indukciós tértől az agyad.
B: a másik h muszáj volt, mivel ez csak X hosszúságú, de most XLR-t tettem rá (természetesen aszimmetrikusan bekötve) és így hosszabbíthatom 6-10 m-re is , amennyi általában kell.
Kiemelve a lényeget: Természetesen aszimmetrikusan bekötve, azt fogd már fel, hogy az XLR szabvány szerint (és erről valaki linkelt is egyszerűsített elvi vázlatot) szimmetrikus. És ld. ott van wikipedia szócikk, de még kereshetek jónéhány gyártónál erre adatot.
7./ Gondolom te az a kis köcsög okoskodó fajta vagy aki mindig megjelensz a hangtechnikus körül és a legidétlenebb, leglehetetlenebb full gagyi, no-name eszközről találod ki, hogy legyen bekötve a keverőbe lehetőleg valamivel párhuzamosítva az általad adott aszimetrikus kábellel és agyonvágva mindent (sok keverőn még a prok között is sokszor a több kimenet egy ellenálláson keresztül közösül nincs külön erősítője), így ha bedugatod a szemetedet akkor az egész aszimmetrikussá válhat (és nálunk pl. a végfokig minden szimmetrikus), de legútobb is megjelent valami ilyen kis köcsög hogy akarja rögzíteni a hangot a szemetével és nem fogta fel, hogy ha hoz egy aktív di-boxot akkor azt hajlandóak vagyunk bekötni a pultba amúgy meg húzzon el... Igen ismerem ezt a típust, és egy halom esetben a full gagyi amatőr zenakarokkal mindig megjelenik néhány ilyen amatőr dróthuszár akinek gőze nincs semmiről, sajnos sokan nem tudják az ilyenek kezelni mi már megtanultuk, hogy hogyan lehet ezt kezelni (meg az ilyen agyalágyultak miatt van pluszba egy di-box mindig nálunk). A te kamerád néz ki úgy, hogy egy halom féle tákolt csatlakozó kábel lóg rajta valahogy bekötött XLR végződéssel ami szigszallaggal van rátákolva a kamerára esetleg még ráteszel valami puska mikrfonra való szivacsot, hogy nagyobbnak látszódjon... Egyetlen egy normális kábeled nincs, mindegyik a sarki barkácsboltból származó full gagyi kábel. És sajnos egyre többen vagytok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!