Van-e értelme az alábbi problémával a fogyasztóvédelemhez fordulni, mit tudok tenni?
Mi van a garanciális feltételekben felsorolva?
Hol a szerviz? Mennyi a garanciális idő?
Mo-on NEM LEHET műszaki cikket garancia nélkül eladni.
Ne a céget b.ctasd, hanem a szervizben jelezd a problémát! Gar-időn belül kötelesek ingyenesen kijavítani.
A forgalmazó nem állapíthatja meg telefonon keresztül, mi a hiba és hogy mi okozta.
Két dologba kapaszkodhatsz. Az egyik, hogy Január 1.től a 100.000 és 250.000 forint közötti vételárú tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállása 2 évre módosult. A másik, hogy a kötelező jótállási idő első felében (jelen esetben 1 év a korábbi 6 hónap helyett!) a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a hiba nem rendeltetésszerű használatból ered. Ezt független szakértő bevonásával teheti meg, amit a saját költségére kell elvégeztetnie. A független szakértőnek ugyancsak Január 1.-től a jegyzőkönyvbe fel kell vezetnie a fogyasztó kifogásait, a panasz kereskedőhöz való bejelentésének időpontját, a vizsgált terméket, a vizsgálat módszereit és megállapításait INDOKLÁSSAL. Kérd a forgalmazótól a független szakértő bevonását, nem tagadhatja meg.
A hiba ennél a típusnál egyébként a vezérlőben keresendő. Eléggé alul van méretezve és egyszerűen leégnek a mosfetek.
Akármilyen furcsa, a fogyasztóvédelem egyedi ügyekkel nem foglalkozik. Az a válasz, hogy nincs rá hatáskörük. Csak olyan ügyekkel fordulhatsz hozzájuk, ami nem csak téged, hanem minden vásárlót érint. Pl. egy termék eladásakor az eladó kiírja a honlapjára, hogy 2 év garanciát vállalnak, aztán a garanciajegyen meg csak egy év szerepel. Vagy a reklámokban valami valótlanságot állítanak.
Az egyedi ügyeknél első körben a békéltető testülethez fordulhatsz, ami egy sóhivatal, mert az eladóval szemben semilyen kényszerítő eszköze nincsen. Kizárólag az eladó lelkiismeretére van bízva, hogy aláveti-e amagát a békéltető testület döntésének. Ha itt nem érsz el eredményt, a bírósághoz fordulhatsz. Ez viszont már eléggé kétélű fegyver, nem árt, ha van ügyvéded, és ha mégsem neked van igazad, fizetheted a perköltséget.
Szerintem első sorban az eladóhoz kell fordulnod, hiszen a vásárláskor vele kötöttél szerződést. Egy év garancia minden 10 000 Ft-tól magasabb értékű termékre jár. Az eladó javasolhatja, hogy fordulj közvetlenül a márkaszervízhez, ha van ilyen, de te döntöd el, hogy kihez viszed vissza a terméket.
Az hogy te már telefonon beszéltél az eladó egy alkalmazottjával, és az mit mondott, az a lőtéri kutyát sem érdekli, egyszerűen le kell tagadni, hogy nem te voltál, ha esetleg szóba kerülne, és nem nyúltál a termékhez.
Szerintem döntsd el, hogy az eladóhoz, vagy a garanciális szervízhez viszed, és kezdd meg az ügyintézést!
15. Így van!
En mar kerdeztem tőle h volt e szervizben... xe nem reagalt.
A gyarto akivel allítólag telefonalt, nem relevans az ügyben. A szerződes az eladó ceg es a kerxező között köttetett.
Javaslom, hogy tanulmányozd az eladó honlapján a következő oldalt:
Sok ide vonatkozó rendelkezés le van benne írva, továbbá az is, hogy az esetedben a forgalmazó, és a garanciális szervíz egy és ugyanaz.
A linkeket meg nem raktam be, bocsesz... tehát a helyes: [link]
és a helytelen: https://www.youtube.com/watch?v=cZg-MD7mVg8&t=96s (1:35)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!