Érdemes elmenni ezzel a Fogyasztóvédelemhez vagy a Gazdasági Versenyhivatalhoz?
Előre is bocs a hosszú terjedelemért, de így a legérthetőbb a történet! Ez egy általam írt levél a T-mobile-nak
Idézet:
"Tisztelt T-mobile!
Tanácsot szeretnék kérni Önöktől. Történt ugyanis, hogy 2011.11.19-én a testvérem (19 éves húgom) a T-mobile honlapján Online vásárlást végzett, telefonkészüléket és hozzá előfizetői csomagot rendelt. Természetesen előtte tájékozódtunk (a honlapon és t-mobile ponton, üzletben), hogy milyen feltételekkel lehet vásárolni. Az alábbi tájékoztatást kaptuk, hogy a személyi igazolvány, lakcímkártya, adókártya szükséges a megrendeléshez, a készülék vételárát illetően pedig kamatmentes részletfizetési lehetőséget kínálnak, amely azt jelenti, hogy egy részét kezdőrészletként kell megfizetni, a fennmaradó részt 12 havi részletben.
A mai napon (2011.11.23.) telefonon keresték a húgomat adategyeztetés céljából a T-mobile ügyfélszolgálatáról, és az ügyintéző CSAK ekkor mondta a húgomnak, hogy a kezdőrészleten felül további 20.000 Ft-t fizessen meg "Előfizetői csomag" címen.
A testvérem gondolkodási időt kért, letette a telefont, és elsírta magát a bánattól, mivel így nem tudja rendezni az anyagiakat. Felhívott engem elkeseredve és elpanaszolta a történteket.
Azonnal a Mammut I. bevásárlóközpontban lévő T-mobile üzletbe mentem pontos információt kérni és orvosolni a problémát. Egy üzletkötő hölgytől azt a tájékoztatást kaptam, hogy a 20.000 Ft-ot előlegként kell megfizetni melyet később lebeszélhet, mivel a húgom új előfizeti.
Kértem őt, hogy mutasson erről tájékoztatót (akár papír formájában, akár interneten, vagy bármilyen formájában). Semmilyen tájékoztatót nem tudott mutatni papír formájában, se interneten. Arra hivatkozott, hogy nincs internet elérhetősége a számítógépén. Itt meg is kérdőjelezem, hogy mennyire valós is akkor ez az "előleg". Annyit tudott tenni, hogy megkérdezte a mellette ülő kollégáját, aki annyit tudott mondani: "Neten fent van". Többször kértem, hogy akkor mutassa meg az interneten. Széttárt kezekkel néztek rám, nulla segítő szándékkal. Számon kértem, hogy miért nem történt akkor eddig korrekt tájékoztatás se személyesen, se interneten.
Elmondtam a ügyintézőnek is, hogy nem az előleggel van a probléma, amennyiben korrekt tájékoztatásról van szó. Ugyanis a testvérem kisebb összeggel számolt. Ha egyedül lenne a húgom, nem tudná így megvásárolni a készüléket. Mint testvérként, kötelességem segíteni neki, így tulajdonosa lesz a készüléknek.
Viszont felháborítónak tartom, hogy ezt megteheti egy telefonszolgáltató, megtéveszti, félrevezeti a vásárlót, eltitkolja az anyagiakat, és mindemellett nem hajlandók megoldást javasolni. Lekezelőnek érzem a szituációt!
Az illetékes hatóságokhoz fogok fordulni (GVH, Fogyasztóvédelem), amennyiben korrekt megoldást nem javasolnak.
Bizakodva várom a válaszukat, remélve, hogy orvosolni tudják e problémát."
Az ilyen dolgok engem is kiborítanak úgyhogy kicsit utána néztem.
A webshopban való vásárlásnál elfogadtátok az Általános Szerződéses Feltételeket.
4.2.7. A Szolgáltató az Előfizetői Szerződés megkötése előtt és annak hatálya alatt bármikor jogosult
az Előfizető hitelképességét akár harmadik személyek igénybevétele útján vizsgálni és az Előfizetőtől
ehhez szükséges információkat illetőleg ezt igazoló okmányokat kérni. A vizsgálat eredményének
függvényében a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás igénybevételét vagyoni biztosíték, óvadék vagy
egyéb más biztosíték (pl: bankgarancia, kezesség, előleg stb.) adásához kötni.
Ezt elfogadtátok, úgyhogy meglátásom szerint alaptalan a felháborodás az előleg kérése kapcsán - legalábbis jogilag-.
Az már kérdés, hogy tényleg csak a kisbetűkbe van benne, de a szolgáltató ezért találta fel a kisbetűt.
A telefonos boltokban és az ügyfélszolgálaton dolgozókról pedig nekem is meg van a véleményem, én Vodafoneos vagyok de ott is csak erős kutatómunka után tudnak válaszolni olyan kérdésekre, amelyek nem a napi rutinba tartoznak bele...
18f
# 2/2 Időpont tegnap 22:35
Egyetértek veled, én is elolvastam! DE! A gond ott van, hogy ez egy általános dolog, a reklám anyagokon sincs sehol feltüntetve.
Utána néztem én is, át tanulmányoztam a "2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról"-t. Ez úgy ahogy van, megtévesztés, félrevezetés. Egyszerűen törvénysértés.
Az, hogy a szolgáltatónak jogában állhat előleget kérni...általános. És hát arra mit mondjak, hogy a vezető elismeri, hogy igazam van??? GÁÁÁÁZ!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!