Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Érdemes elmenni ezzel a...

Érdemes elmenni ezzel a Fogyasztóvédelemhez vagy a Gazdasági Versenyhivatalhoz?

Figyelt kérdés

Előre is bocs a hosszú terjedelemért, de így a legérthetőbb a történet! Ez egy általam írt levél a T-mobile-nak


Idézet:

"Tisztelt T-mobile!


Tanácsot szeretnék kérni Önöktől. Történt ugyanis, hogy 2011.11.19-én a testvérem (19 éves húgom) a T-mobile honlapján Online vásárlást végzett, telefonkészüléket és hozzá előfizetői csomagot rendelt. Természetesen előtte tájékozódtunk (a honlapon és t-mobile ponton, üzletben), hogy milyen feltételekkel lehet vásárolni. Az alábbi tájékoztatást kaptuk, hogy a személyi igazolvány, lakcímkártya, adókártya szükséges a megrendeléshez, a készülék vételárát illetően pedig kamatmentes részletfizetési lehetőséget kínálnak, amely azt jelenti, hogy egy részét kezdőrészletként kell megfizetni, a fennmaradó részt 12 havi részletben.

A mai napon (2011.11.23.) telefonon keresték a húgomat adategyeztetés céljából a T-mobile ügyfélszolgálatáról, és az ügyintéző CSAK ekkor mondta a húgomnak, hogy a kezdőrészleten felül további 20.000 Ft-t fizessen meg "Előfizetői csomag" címen.

A testvérem gondolkodási időt kért, letette a telefont, és elsírta magát a bánattól, mivel így nem tudja rendezni az anyagiakat. Felhívott engem elkeseredve és elpanaszolta a történteket.

Azonnal a Mammut I. bevásárlóközpontban lévő T-mobile üzletbe mentem pontos információt kérni és orvosolni a problémát. Egy üzletkötő hölgytől azt a tájékoztatást kaptam, hogy a 20.000 Ft-ot előlegként kell megfizetni melyet később lebeszélhet, mivel a húgom új előfizeti.

Kértem őt, hogy mutasson erről tájékoztatót (akár papír formájában, akár interneten, vagy bármilyen formájában). Semmilyen tájékoztatót nem tudott mutatni papír formájában, se interneten. Arra hivatkozott, hogy nincs internet elérhetősége a számítógépén. Itt meg is kérdőjelezem, hogy mennyire valós is akkor ez az "előleg". Annyit tudott tenni, hogy megkérdezte a mellette ülő kollégáját, aki annyit tudott mondani: "Neten fent van". Többször kértem, hogy akkor mutassa meg az interneten. Széttárt kezekkel néztek rám, nulla segítő szándékkal. Számon kértem, hogy miért nem történt akkor eddig korrekt tájékoztatás se személyesen, se interneten.

Elmondtam a ügyintézőnek is, hogy nem az előleggel van a probléma, amennyiben korrekt tájékoztatásról van szó. Ugyanis a testvérem kisebb összeggel számolt. Ha egyedül lenne a húgom, nem tudná így megvásárolni a készüléket. Mint testvérként, kötelességem segíteni neki, így tulajdonosa lesz a készüléknek.

Viszont felháborítónak tartom, hogy ezt megteheti egy telefonszolgáltató, megtéveszti, félrevezeti a vásárlót, eltitkolja az anyagiakat, és mindemellett nem hajlandók megoldást javasolni. Lekezelőnek érzem a szituációt!


Az illetékes hatóságokhoz fogok fordulni (GVH, Fogyasztóvédelem), amennyiben korrekt megoldást nem javasolnak.


Bizakodva várom a válaszukat, remélve, hogy orvosolni tudják e problémát."


2011. nov. 24. 21:55
 1/4 A kérdező kommentje:
kiegészíteném, hogy azóta voltam ma is bent a T-pont üzletben, beszéltem az üzletvezetővel, aki hajtogatta, hogy fent van, és hogy ezért és azért van előleg. Kereste a weboldalukon az igazát, de nem találta. És ekkor jött a meglepetés....ELISMERTE, hogy jogos a reklamációm. Mindezt már suttogva tette. Ezután beajánlott nekem egy 10.000 Forintos számljajóváírást az új előfizetéshez. Szerintetek??
2011. nov. 24. 21:57
 2/4 anonim ***** válasza:

Az ilyen dolgok engem is kiborítanak úgyhogy kicsit utána néztem.


A webshopban való vásárlásnál elfogadtátok az Általános Szerződéses Feltételeket.


[link]


4.2.7. A Szolgáltató az Előfizetői Szerződés megkötése előtt és annak hatálya alatt bármikor jogosult

az Előfizető hitelképességét akár harmadik személyek igénybevétele útján vizsgálni és az Előfizetőtől

ehhez szükséges információkat illetőleg ezt igazoló okmányokat kérni. A vizsgálat eredményének

függvényében a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás igénybevételét vagyoni biztosíték, óvadék vagy

egyéb más biztosíték (pl: bankgarancia, kezesség, előleg stb.) adásához kötni.


Ezt elfogadtátok, úgyhogy meglátásom szerint alaptalan a felháborodás az előleg kérése kapcsán - legalábbis jogilag-.


Az már kérdés, hogy tényleg csak a kisbetűkbe van benne, de a szolgáltató ezért találta fel a kisbetűt.


A telefonos boltokban és az ügyfélszolgálaton dolgozókról pedig nekem is meg van a véleményem, én Vodafoneos vagyok de ott is csak erős kutatómunka után tudnak válaszolni olyan kérdésekre, amelyek nem a napi rutinba tartoznak bele...


18f

2011. nov. 24. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

# 2/2 Időpont tegnap 22:35


Egyetértek veled, én is elolvastam! DE! A gond ott van, hogy ez egy általános dolog, a reklám anyagokon sincs sehol feltüntetve.

Utána néztem én is, át tanulmányoztam a "2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról"-t. Ez úgy ahogy van, megtévesztés, félrevezetés. Egyszerűen törvénysértés.

Az, hogy a szolgáltatónak jogában állhat előleget kérni...általános. És hát arra mit mondjak, hogy a vezető elismeri, hogy igazam van??? GÁÁÁÁZ!

2011. nov. 25. 04:57
 4/4 A kérdező kommentje:
Ja, és az előlegről annyit, hogy azt az előfizető megfizeti már egyszer "kezdőrészlet" címszóval! 2x-i lehúzás? Mert jó, ha 0 Ft-tal vesz az ember, kérjenek pénzt letétbe. Na de könyörgöm, ha egyszer már lerakja az illető a kezdőrészletet, minek még egyszer előleg? Ez úgy gáz, ahogy van!
2011. nov. 25. 05:18

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!