Ilyen esetben mit tehetek? Forduljak a fogyasztóvédelemhez? Van ötletetek?
Problémám a következő:
4 éves autóm van, néhány hete észrevettem hogy a vezető oldalon az ajtó gumi gyakorlatilag elfoszlott. Kb 20 cm-es helyen, belül. A használatot nyilván nem befolyásolja, de úgy gondolom hogy egy 4 éves autónál nem lenne szabad hogy a gumi elhasználódjon. Több helyen látszik, hogy a gumi gyengül, állaga keményedik, foszlik. Szerintem anyaghibás lehet a gumi.
Voltam az autószalonba (direkt nem írok márkát, és szalon nevet), de elhajtottak, mondván hogy már nem garanciális az autó, 60 e Ft lenne megcsináltatni.
Most jövőhéten megyek még a magyarországi márkaképviselethez, de gondolom ott se fognak sokmindent csinálni.
Ilyen esetben mit tehetnék? Van ötletetek? Nem tudok 60e-et kifizetni érte, szeretném ha kicserélnék, anyaghiba miatt.
4 éves autónál már semmi cserélési kötelezettsége nincs a forgalmazónak, gyártónak.
Főleg nem gumi alkatrész esetében.
Elhasználódott... más is visszavinné a 10 éves autóját, hogy elkoptak a sebváltó fogaskerekei (pedig azok fémből vannak), vagy elhasználódott az ablaktörlőlapát gumja)
Tratós fogyasztási cikkeknél 1 év a kötelező jótállás időtartama és két év a szavatossági idő. Ezt az egy év jótállást a gyártó kitolhatja, de a szavatossági idő akkor is a vásárlás időpontjától ketyeg.
A garancia már sajnos lejárt, nem igazán tehetsz semmit.
Esetleg azt, hogy nem márkaszervízben cserélteted, hanem olcsóbb helyen, esetleg ha tudod kicseréled saját magad, így lehet olcsóbb.
Ford autóról van szó.
Köszönöm a válaszokat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!