A szülők miért vannak annyira beizgulva az iskolai jegyekre?
Rossz jegyek ==> rossz továbbtanulási lehetőségek ==> korlátozott munkaválasztási lehetőségek.
De ha például mekis, buszvezető vagy virágkötő akarsz lenni, akkor tényleg nem probléma a rossz bizi.
Nem tudom, miért gondolja azt valaki, hogyha a gyerek pl 2-3as irodalomból, akkor már nem is képes a gyári melónál jobbat találni. Igenis rossz, hogy a szülők ennyire jegy orientáltak. Pl én világ életemben utáltam a kémiát.
Középsuliban nagyon is örültem a 3asnak belőle, de a szüleim lecsesztek, hiába mondtam, hogy a kemiaval nem akarok semmit sem kezdeni. Meg ha valamiből négyest vittem haza, ami nekem nehéz volt, és boldog voltam ettől, hogy ennyire jól tudtam teljesíteni, akkor meg megkaptam, hogy miért nem ötöst kaptam, a négyes nem jegy. Szerencsére bennem semmilyen megfelelési kényszer nem alakult ki (De nagyon rosszul esik, hogy a tesomat kb körbeugrálták amiatt, hogy nem bukott meg matekból pedig ő az okosabb, szerintük).
Na tehát nem azt mondom, hogy ne várjunk el a gyerektől semmit, de ha nem megy valami neki, akkor nem leszidni kell a rossz jegyért hanem segíteni neki. És azt veszem észre, hogy sok szülő ezt azért csinálja, hogy elmondhassa mindenkinek, hogy jaj az ő gyereke kitűnő és hogy milyen kis okos, ügyes (persze, az élethez meg lehet, hogy semmit sem konyit).
Az elottem kommentelok leirtak a munkahelyi vonatkozasokat, en egy picit mas oldalrol kozelitenem meg.
Van egy ugynevezett alapmuveltseg, ami ahhoz szukseges, hogy az ember minosegi, idezojelben, ertelmisegi/ertelmes eletet elhessen.
Persze, nem fognak az utcan random megkerdezni a kovalens kotesrol meg mondjuk az entropia elverol, de, hogy alap szinten megertsd a vilag mukodeset, ez szukseges es hasznos tudas.
Nyilvan az alapmuveltseget iskolan kivul is fel lehet szedegetni, pl. olvasassal, de, aki 2-3as, nem hinnem, hogy szabadidejeben olvasgat.
Persze jegyfetishizmusba sem szabad esni, elofordul, hogy egy-egy kettes, harmas becsuszik, de egy ertelmes emberpalanta igyekszik igenyes lenni- az igenyesseg pedig nem csak a napi tisztalkodast stb-t jelenti, hanem az ertelmi kepessegeink muveleset.
28n
Áltsuli 4.-től gimi végéig kb kitűnő voltam, az lett az érettségim is.
Visszagondolva nagyon szidom magam, amiért minden nyomi kis tantárgyra délutánokat áldoztam, sokszor a szociális életem rovására... A szüleim és a nagyszüleim agymenése volt ez, hogy csak akkor leszek valaki, ha jók a jegyeim. Egyetemen iszonyúan elszomorított, hogy olyan emberek lettek a szaktársaim, akik közepes tanulónak számítottak az osztályban.
Ha üzenhetnék a régi önmagamnak, azt tanácsolnám, hogy csak a felvételitárgyakra készüljön és a többiből meg menjen át valahogy.
A sikeres, kényelmes élethez a jó szociális készségek és a jó jegyek egyaránt fontosak, ha az egyik hiányzik, vagy háttérbe szorul el van ... ott már minden.
Sajnos (vagy szerencsére) az iskolai beválás, eredmények nem korrelálnak túl jól az életben való beválással, eredményekkel. Sajnos, mert egy ideális iskolának lenne köze a való élethez. Szerencsére, mert ha a mai rémes iskolarendszer lenne a tényleg jó módszer, az elég elkeserítő lenne.
Sajnos ezt sok szülő nem tudja.
Persze ettől még nem igaz, hogy ha valakinek rossz jegyei vannak, az tuti jól beválik majd az életben. Csak éppen nem a jegyeket, hanem egy sor másik tulajdonságot kell nézni: talpraesettség, önállóság, kitartás, küzdeni akarás stb.
Hogy mennyire dolgozik ezen a képességeken az iskola? A mi földrajzkönyvünkben voltak direkt önálló feldolgozásra szánt részek. A tanárt hidegen hagyta, ugyanúgy elmotyogta a táblánál, mint az összes többi leckét... Neki nem kellett volna önállónak lenni egy mákszemnyit sem, alátette a tankönyvíró a szükséges munkát - de nem és nem.
sima okj-val jó helyre kerülhet. vagy ott a buszvezető ahogy írták nem kellene ennyire túlspilázni. Az általános és a középiskola a kapcsolatokról kellene szóljon meg hogy megtanulják élvezni a tanulást és felfedezni a világot.
Ehelyett nyomják le a torkukon a tananyagot este 7-re érnek haza de még írjanak házi stb. hullafáradtak és leterheltek , én nem csodálkoznék a jegyeken. Régen csupán az írás 3-4 évig tanították , ma meg fél év alatt elvárják hogy írj olvass számolj stb. aztán csodálkoznak hogy a gyerekek kerülik a témát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!