Miért nem fogják fel a szüleim, hogy egyes dolgokat nem akarok és felesleges tanulni?
"Te tanar vagy? Vagy író? "
Egyik sem, egy mezei orvos vagyok, aki két kamaszfiúval már túlélte ezt a meccset, és épp a harmadik cincálja ezzel az idegrendszerét.:-) Egyiküknek ráadásul tényleg abszolút "mérnökagya" van, most végzős hallgató, kínkeserves volt a magyar érettségire felkészíteni, annyira semmi affinitása hozzá.
Nem akarom a lovat adni a kérdező alá, de az oktatási rendszerünk ismeretében teljesen érthető, hogy ez a kérdés felmerül benne, minden önállóan és logikusan gondolkozó diák így van ezzel. A jelenlegi gimis kémia oktatási anyag egy határ sz..r, úgy általában az ún. reáltárgyak összehangolása is, nem csodálkozom, hogy bioszból is úgy áll, ahogy. Ez viszont sajnos, nem ment fel az alól, kérdező, hogy tanulj, és legalább az érettségi tárgyakat hozd fel 4-5-ösre, ha komolyan gondolod a továbbtanulást.
1)Nem fogom tizedszer is körülírni, mekkora kockázat csak a pontszámításra hajtani.
2) Abszolút igazad van abban, hogy egy csomó felesleges dolgot taníttatnak meg a gimiben.
DE!
1) A gimiben TANULNI tanulsz meg, amire az egyetemen igenis szükséged lesz!
2) Valamint a gimiben azt tanulod meg, hogy igényes legyél a munkádra. Most hiába mondod, hogy majd az egyetemen / a munkahelyeden azt fogod tanulni / csinálni, ami érdekel. Egyrészt az egyetem első hetében rá fogsz jönni, hogy sokkal több felesleges sz*ron kell átrágnod magad, mint a gimiben, mire a választott szakmád látótávolságába kerülsz, és a munkahelyeden is egy csomó "nem-szeretem" munkát kell magas színvonalon elvégezni, különben vagy parkolópályára tesznek vagy kidobnak.
Ilyen az élet!
1) gépészmérnökin van kémia, nem is kispályás.
2) minden mérnökkaron azok sikeresebbek, akik jók voltak magyarból. Hülyén hangzik elsőre, de akik szebben fogalmaznak, jobban, választékosabban fejezik ki magukat, azok jobban el tudják adni ugyan azt a tudást. Minden olyan ismerősöm, aki úgy szabadult ki gimiből, hogy végre nem kell magolni, meg stilisztikával szenvedni, az akkorát hasalt első félévben a tárgyak feléből, hogy nézni is fájt. Többen közülük matekból tehetségesebbek voltak nálam, de nem tudtak leülni seggelni, vagy képtelenek voltak összefüggően írni adott témáról egy vizsgán.
Kémia kettesen én is felhúztam a szemöldököm. Egy gépészmérnök rengeteg anyagismeretet tanul, és ott már alapnak veszik, hogy tudod mi az a kristályrács, vagy kovalens kötés, meg némi kvantummechanikai alapismeret sem árt. Nem fogsz ezekből átmenni alapok nélkül, sőt később sem fogsz jól teljesíteni melóban, ha nem tudod eldönteni, milyen anyagot használj majd.
Ez egyébként fordítva is igaz. Vegyészként óriásiakat cumiztam fizikával, matekkal és fizikai kémiával az egyetemen anno. Mert én biosszal és kémiával felvételiztem. Saját helyzetedet könnyíted meg, ha odafigyelsz a többi tárgyra.
Az általános műveltség sem árt. Ahogyan írták, ha nem lehet veled majd másról beszélgetni csak melóról, azt nem csípik ám egy társaságban. Ismerek mérnököt, aki mellette könyveket ír, fizikust akinek a komolyzene, az operák a szenvedélye, és olyan tudóst, akinek szépirodalmi műveltsége sok bölcsészt megszégyenítene. Lehet, hogy nem tartod hasznosnak, de hidd el, általános műveltség nélkül a legjobb szakembert is csak egy tirpáknak fogják tartani...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!