Kezdőoldal » Családi kapcsolatok » Szülő-gyermek kapcsolat » Azok a diákok, akik gyenge...

Azok a diákok, akik gyenge tanulók, tényleg nem érdemlik meg, hogy a szüleik elvigyék őket valahova szórakozni/megkapjanak valamit, amire már régóta vágynak?

Figyelt kérdés

Nekem több olyan időszakom is volt a sulis éveim alatt, amikor rosszabb jegyeket kaptam, és azt mondta anyukám, hogy csak akkor vehetek ezt/azt, vagy akkor mehetek el ide/oda, ha jó jegyeim lesznek, illetve ha ő teljesíti az én kívánságaimat, akkor cserébe szerezzek jó jegyeket.


Szülők, ti is úgy gondoljátok, hogy a gyereketek az iskolai teljesítmény alapján érdemel elismerést? Ez jó nevelési módszer? Mit gondoltok?


jan. 5. 19:32
1 2 3 4
 11/35 anonim ***** válasza:
23%
Én a saját képességes dumát fenntartással kezelném. Valami szagértő kitalálta, hogy a szülők szégyenérzetét szétoszlassa és a gyereket megnyugtassa "jóvanazúgy". Az irányultság, személyes skill, tehetség meg satöbbi extrának felsőoktatásban van szerepe. Általános iskola első osztályától az érettségiig viszont csak a készségtantárgyaknál lehet alapos okkal elnézőnek lenni, mint ének-zene, rajt, testnevelés. A normál tantárgyak elsajátításához kb csak pospira van szükség hogy leüljön a gyerek és elsajátítsa az anyagot. Tantárgyanként persze eltérő lehet hogy valaminél elég átfutni az órán elhangzottakat, valami felett meg órák hosszát kell görnyedni, de egy 4-es elérése puszta hozzáállás kérdése.
jan. 5. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/35 anonim ***** válasza:
41%

Így van, 11-es.

De én még a készségtárgyakat is vitatnám, mert énekből se mindig csak énekelni kell, komoly s@ggelések vannak ott is elméletből.

Ha meg énekelni kell, ahhoz is be kell s@ggelni a szöveget.

Max a hamissága miatt kaphat rosszabb jegyet, de ha mindent bes@ggelt, amit be kell, és azokra ötöst kapott, akkor simán megvan a négyes énekből is.


Én még technikából is úgy kezdtem annó, hogy a virágkaróm bumfordi lett, el is vágtam a kezem, hármast kaptam rá nagy jóindulattal, de aztán egész évben gyakoroltam, és feljöttem négyesre, év végére meg ötösre. Ez egy gyakorlós tárgy, ehhez meg szorgalom kell és kitartás. Nagyon könnyű kijelenteni, hogy én ehhez nem értek. Igen, pillanatnyilag még nem. De kemény gyakorlás után már sokkal jobb lesz a helyzet. Nem szabad annyiban hagyni. Na, meg nem is volt minden feladat olyan nehéz, voltak könnyebbek is, amire majdnem mindenki ötöst kapott, csak az nem, aki nem csinálta meg.


Egyedül a tesi az, amire azt mondom, hogy tényleg nem mindenki alkalmas rá. De a saját maximumát ott is mindenkinek hoznia kell. Én pl fel voltam mentve veleszületett gerincprobléma miatt, de pár kört én is futottam és a talajtornát is elvégeztem, ahogy tudtam. Lógott a nyelvem, csúnya is volt a végrehajtás, de a tanár látta, hogy tőlem több nem telik, ennyi a maximumom, belőlem tornász sose lesz, és értékelte a kemény munkámat, nem az eredményemet.

jan. 5. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/35 anonim ***** válasza:
89%
#11 Vannak gyerekek, akiknek papírjuk van róla, hogy nem tudnak úgy teljesíteni, ahogy a többiek (pl diszlexia, diszkalkulia). Ezek nem lustaságból fakadnak, hanem képességzavarok. Nyilván, baromi sok idő és energia beleölésével javulhat, de szinte esélytelen, hogy utolérjék a "normális" gyerkeket.
jan. 5. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/35 anonim ***** válasza:
84%

A gyerekeket nem büntetem, hanem motiválom.

Pl, ha elmegyünk valahová, beterveztük, nem érdekel a jegye. A motiváció úgy néz ki, hogy ha többet tanulsz, nem csak a Balatonra jutsz el, hanem Japánba, USA-ba, stb is.

Ne félelemböl legyen jobb, hanem saját maga motiválja magát késöbb.

De ez családonként máshogy néz ki.

jan. 5. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/35 anonim ***** válasza:
3%
De hogy képesség. Egyszerűen lusta a gyerek ha képtelen írni vagy olvasni esetleg számolni. Csak le kell ülni és órákat tanulni és tudni fogja.
jan. 5. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/35 anonim ***** válasza:
91%
Nem az osztályzatai fogják meghatározni milyen ember! A túl nagy nyomás traumát okozhat mely később vissza üt majd az élete során. Sokan még mindig nem képesek haladni a korral és elfogadni a tényt, hogy mi mindennel ártanak a gyereknek. A legfontosabb a kommunikáció! Ha rosszul megy neki valami, kérdezz és hallgassd meg aztán keressetek megoldást! Nem minden ember képes a matekot, fizikát, kémiát úgy elsajátítani ahogy a matematikusok. Vannak akik gyakorlatiasabbak így a kétkezi dolgokban, sportokban jók, és vannak a művészi beállítottságúak akik remek zenészek vagy festők lesznek, és persze a tudósok akik a tanár szava előtt tudják már az anyagot... Ez attól függ, hogy működik az agyada. Minden ember más! Én örültem volna ha a szüleim a kérésemnek eleget tesznek és magán tanárt fogadnak mellém fizika, kémia és matek téren. De ők is úgy gondolták, hogy csak lusta voltam és minden nap megvertek, fakanál is tört rajtam. Hát.... 16 évesen elszöktem. Most már a saját életem élem nélkülük és ezt maguknak köszönhetik!
jan. 5. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/35 anonim ***** válasza:
84%
Vannak dolgok, amik mindenképpen járnak, pl karácsonyra, születésnapra ajándék, nyáron közös nyaralás vagy tábor, természetesen a család anyagi lehetőségei alapján. Más dolgokat igen, lehet teljesítményfüggővé tenni vagy motiválni velük. Még messze a születésnap, karácsony, de szeretne egy új telefont, a család megengedhetné magának? De az utóbbi időben romlott ( lustaságból) a teljesítménye? Meg lehet mondani a gyereknek, hogy megkapod a telefont, ha ebből meg ebből a tárgyból javítasz. Persze reális legyen a szülő elvárása, ne bukásból ötöst várjon június elején, de mondjuk hármasból négyest és persze elég időt hagyva.
jan. 5. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/35 anonim ***** válasza:
77%

Az a baj az iskolarendszerrel, hogy a gyerekeket egyformára "szabdalja". Az alapkilépzés ezt csinálja. Késöbb ha középsuliba szeretne jelentkezni, teljesen rosszul válogatják ki, hogy kit vesznek fel és hová.

Ha valaki pl. jó kémiából, nincs lehetösége nagyon kémikussá válni, mert egy csomó tantárgyból kell jól teljesitenie (plusz történelemböl, magyarból érettségizni), ami egyáltalán nem szükséges a kémiához. Nem látom értelmét, mi köze van a Francia polgárháborunak egy kémiai folyamathoz. De számtalan ilyen példát tudnák felhozni.

Ezért irom, hogy megszabdálják a gyereket, mert szerintem amiben jó (pl. Kémia) azt kellene támogatni, nem pedig elnyomni azzal a kifogással: hogy ha jó jegyed lesz történelemböl, csak akkor mehetsz tovább az álmod felé, csak akkor mehetsz kémikus.

jan. 5. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/35 anonim ***** válasza:
70%

"Vannak gyerekek, akiknek papírjuk van róla"


Jó, de hát ő erre mondta, hogy azok csak holmi "szagértők" mert a gyakori népe természetesen ehhez is jobban ért mint holmi "szagértő" :D

jan. 5. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/35 anonim ***** válasza:
0%
19 azt a szupertitkot senki sem árulta még el a "disz" témakörben hogy hol a határ. Sok, rossz jegye miatt rendszeresen leszólt diák kiváncsi arra hogy pontosan mennyivel kell rosszabbul teljesítenie ahhoz hogy valaki rátegyen egy védőburkot "el a kezekkel tőle, neki ebben nem kell teljesítenie". Amúgy ha nyitott szemmel jársz kelsz rádöbbensz hogy könnyű arról papírt szeretni hogy nem vagy rendben. A konkrét betegség nevére nem emlékszem de volt olyan is hogy valaki egy spéci betegségről szerzett papírt annakidején, hogy ne kelljen katonának bevonulnia... aztán kiderült hogy az életben nem szerezhet jogosítványt mert a rendszerben már rögzítve van és nem csak a katonáskodást zárja ki hanem a vezetést is.
jan. 5. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!