Anyám a támogatásomat ahhoz köti, hogy nem bukjak soha, egyszer se. Bevalljam neki az összes bukásomat, vagy csak azt, ami miatt pár tárgyam csúszhat?
Még egyetem kezdete előtt olyan feltételeket támasztott felém, hogy ha bukok bármiből is, akkor iratkozzak ki, menjek el dolgozni, mert neki arra nincs pénzze, hogy támogasson, azokban az években is, amikor csúszok(nem önköltségesen vagyok, tehát arról van szó az ő részéről, hogy a megélhetésem, illetve nem veszi figyelembe, hogy ha bukó egy tárgy, az nem feltétlenül jelent csúszást.) Illetve, hogy ha nem kerülök be a koliba, akkor is vége, iratkozzak ki, ő nekem nem fizet albérletet (ok, értem, bár azt nem, hogy akkor miért nem jöhet szóba, hogy támogat, annyival, mint amennyivel kolisként tud, a többit oldják meg magamnak... No mindegy)
Igenám, de nem sikerült minden tárgyam az első félévben, ezek nagyrésze gyakorlati, tehát már javítani se tudok, meg egy olyan, amiből a vizsga előtt beugró volt, ami nekem egyébként 59,5 százalék lett, és csak akkor lehet jelentkezni szóbelire, ha megvan a 60... Jelenleg úgy állok konkrétan, hogy fixen buktam ezt a beugrós tárgyat, két gyakorlatot, az egyik gyakorlati bukásom miatt nem jelentkezhetek a hozzá tartozó szóbelire, mert feltétel, hogy gyakorlaton legyen meg belőle a kettes, tehát akkor ezt se tudom teljesíteni. Meg még van egy olyan gyakorlatom, amiből még javíthatok, tehát talán meglehet. Az, amiből még javíthatok, arra már a második félévben van ráépülő, és szinte a képzés végéig így van, ha nincs meg, akkor ráadásul második félévben nem vehetem fel újra, mert mivel a szak nem indul keresztféléves képzésben, így ez az első féléves tárgy sem fog, tehát ha most nincs meg akkor instant egy éves csúszás az erre épülőkkel.(Aztán ha több ilyen nem lesz ebből, és az ezt követő egymásra épülőkből, akkor tuti nem csúszok a képzési idővel emiatt) A másik gyakorlatomhoz, amihez előadást is volt, de nem mehetek szóbelire, az olyan szempontból szerencsés, hogy legközelebb negyedik félévben lesz ráépülő, tehát simán behozható addig, pláne, hogy nem a tudásom hiányosságai vezettek ide, hanem túlléptem a megengedett 3 hiányzást.(nem mennék bele, hogy mi volt, ha nem érdekel senkit itt, mert a kérdés szempontból lényegtelen) Viszont a másik gyakorlat, ami fixen nincs meg, arra van harmadik félévben ráépülő, onnantól most így hirtelen fejből nem tudom, de az fix, hogy második félévben nem lesz lehetőségem újra felvenni...
Magamtól nyilván nem mondanám el neki, hogy hé, nem teljesítettem egy csomó tárgyat. Tudom, tudom, hivatalosan felnőtt vagyok, "nincs köze hozzá", de ne legyenek illúzióink. Ehhez köti az anyagi támogatását, nyilván meg fogja kérdezni, amúgy is szokott érdeklődni, hogy hogy állok. Azt csak nem vághatom a képébe, hogy "semmi közöd hozzá", hogy ezzel ne szívassam meg magamat. Annál meg konkrétabbat fog kérdezni, hogy átmentem-e, a konkrét jegyre lesz kíváncsi, pláne, hogy az is része a feltételeinek, hogy addig támogat, amíg kolis vagyok, annak meg része az átlagom is. Viszont nincs tisztában az összes tárgyammal név szerint, tehát meg tudom csinálni, hogy ami megvan, azt megmondom, ami nincs meg, és van ráépülő közvetlenül úgy, hogy azelőtt nem tudok pótolni(tehát a későbbiekben necces lehet), abba beavatom, próbálom finomítani az idegességet, mentem a menthetőt, a többiről (arról a kettőről) meg hallgatok, nem tetézem a helyzetet.
Mit gondoltok, mennyire tartható ez a terv?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#35 Ha leszrod a körülményeket, akkor mi a faxnak válaszolsz? Ez így irreleváns bullshit.
#38 Megvan a perverz és álszent bája a dolognak, hogy leírod, hogy volt bukásod, majd azt mondod, hogy nem a saját hibádból, miközben a kérdező bukását meg egyértelműen betudod önhibának.
Most szépítheted, hogy "Érdekes, amikor 2. évben a másik tanárnál vizsgáztam, ott elsőre 4-est kaptam, szóval ez nem az én hibám volt.", csak tudod, amikor megbuktál, még nem tudtad, hogy egy évvel később, másik tanárnál átmész, ráadásul jó eredménnyel. Lehet, hogy egy év múlva a kérdező is elmondhatja magáról, hogy átment négyessel.
Meg különben is, mit változtat azon, hogy önhibából bukott-e meg valaki egy évvel azelőtt, hogy másodjára 4-essel megy át? Semmit, simán be lehet tudni, hogy első alkalommal a hanyagság okozta a bukást, másodjára meg már komolyan volt véve.
Egyébként meg úgy általánosságban, nem értem milyen kedves megnyilvánulást várunk a kérdezőtől, ami nem úgy tűnik, mintha "magas lóról belszélne", ha a válaszadók nagyrésze, rajtam meg egy-két emberen kívül, nulla empátiával, ignorálva, vagy épp kifogásnak titulálva a részleteket leugatja, hogy egy lusta szr, mi az, hogy egyetemre ment, meg satöbbi. Én is kbaszott dühös lennék, hogy valamibe sok energiát fektettem, de így se lett meg, jövök ide tanácsokat kérni, hogy a sikertelenségemet hogy tálaljam otthon, hogy ne csesszek ki magammal, erre nemhogy nem kapok használható tanácsot, még ki is oktatnak, meg látatlanban, ismeretlenül megmagyarázzák, hogy nem azért alakult úgy a helyzet, mint ahogy én, mint az események résztvevője láttam, átéltem, hanem más ok miatt, és ez a más ok pedig azzal van megmagyarázva, hogy semmisnek titulálják a belefektetett energiám, meg hülyének állítanak be.
Basszus, nem erkölcsoktatási platform ez az oldal, emberek. Arra, hogy otthon mennyit mondjon el az igazságból, meg hogy hogyan, nem az a válasz, hogy elkúrtad, lusta, hazug szr vagy(vagy ezek virágnyelven). Aki ilyeneket ír, nem is értem mi a faxnak van felpontozva, egyértelműen useless a megnyilvánulása.
#42 Én meg behoznám, hogy csak a kérdező pontozhassa a válaszokat. A sok hülye felpontozza a haszontalan, nem is válasz, csak erkölcsösködő szrokat. Amúgy is a kérdezőnek kell eldöntenie, hogy mi volt hasznos, nem a random idegeneknek. (Érdekes, hogy jelenteni akartam a válaszodat, de kiírta az oldal, hogy mod már látta és nem szabálytalan. Holott se nem válasz a kérdésre, de még csak a témához se kapcsolódik. Na, max dobok egy mailt az ügyben. :) )
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#43: "erre nemhogy nem kapok használható tanácsot, még ki is oktatnak, meg látatlanban, ismeretlenül megmagyarázzák, hogy nem azért alakult úgy a helyzet, mint ahogy én, mint az események résztvevője láttam, átéltem, hanem más ok miatt"
Abbol kiindulva, hogy a t. kerdezo ahhoz ker tanacsot, hogyan hazudjon az anyjanak, aki tamogatta a tanulmanyait, eppenseggel jogos feltetelezni, hogy a t. kerdezo itt a GYK-n is fenyezi magat es igyekszik ugy talalni a tortenteket, hogy lehetoleg mindig masra haritsa a felelosseget a bukasert.
#44 Ha hazudni akarok, akkor hazudok, nem olyan bonyolult dolog az, hogy tanácsot kérjek hozzá. Pontosan ezért sem kértem tanácsot a hazugsághoz. De a többségnek, ahogy neked sem, nem tűnt fel, hogy a kérdés az volt, hogy mennyit mondjak el az igazságból. Itt az a kérdés, hogy valljam be a teljes igazságot, vagy csak azt a részét, ami később rossz esetben okozhat komplikációkat, nem pedig az, hogy hogyan hazudjak. Azt pontosan tudom, hogy hogy kell, volt alkalmam megtanulni már általánosban, amikor rendszeresen azért voltam különböző módokon büntetve, ha a kis kitűnő átlagom mellett néha besikerült 1-2 négyes dolgozat.
Azt meg nem tudom, hogy miért lenne érdekem "fényezni magam" random idegenek előtt. Kaptam egy valag haszontalan megjegyzést, én erre leírtam a teljes helyzetet, hátha akkor normálisabb, de inkább hasznos válaszokat kapok. Hát nem ez történt, még többen belémálltak idióta módon. Ez van. Meg egyáltalán nem tudom, hol jött le az, hogy mindenkit hibáztatok, amikor az egyik esetet elismertem, hogy az az én hibám. Ha mindenkire mutogatnék, akkor pont az lenne a logikus, ha egy darabnál se mondom azt, hogy az én hibám. Jó, a beugró megkérdőjelezhető, hogy kinek a hibája, mondhatjuk azt, hogy az enyém, végülis három nappal később akartam vizsgázni, tehát éppenséggel mondhatjuk, hogy a francnak nem tudtam mindent is a beugróra, csak akkor is, még lett volna két pótvizsga alkalmam a félévben, ha három nappal később megbukom a vizsgán... Kettőnél meg szerintem egyértelmű, hogy nem én tehetek róla. Miért az én hibám, ha óra kezdés előtt tíz perccel a gyakorlatvezető félretájékoztat? Vagy miért az én hibám, ha a tanár késik öt percet, ezért az én öt perccel később kezdődő előadásomba köt bele, hogy hosszú volt, holott nem, csak öt perc csúszással kezdtem? Ezeket érdekes módon senki nem tudta megválaszolni, csak megy az ugatás, hogy minden az én hibám. Hát komolyan, b@$záttok meg.
Aztán meg feltételezzen mindenki, amit akar, le is írhatja, csak nem válasz a kérdésre,teljesen haszontalan, bármennyire is felszopkodjátok egymást.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Vagy miért az én hibám, ha a tanár késik öt percet, ezért az én öt perccel később kezdődő előadásomba köt bele, hogy hosszú volt, holott nem, csak öt perc csúszással kezdtem?"
Szolt a tanar, hogy lejart vagy nemsokara le fog jarni az ido, vagy csak azutan hozakodott elo a dologgal, miutan az eloadas mar veget ert?
#46 Elkezdtem, 45 perc múlva szólt, hogy letelt az idő, én akkor fejeztem be. Elmondta, hogy jó volt, legjobb a csoportban. Aztán meg jön az email, hogy nem jó, bukás.
#47 Még jó, hogy nekem áll feljebb. Nem én irkálok haszontalan teóriákat mások kérdései alá, meg bsztatok másokat a körülmények ismerete nélkül, majd ha megtudom a körülményeket, akkor lehazugozom, meg kiforgatom a szavait. Nem tudom milyen kedvességet vár tőlem bárki is a kis tömeges letámadás után. Hát bzdmeg...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#49 Nem osztályozta az előadást külön, csak annyi, hogy ha jónak találja, és két jegy közt van valaki a zh-k átlaga alapján, akkor a jobb jegyet adja, DE az aláírásnak volt az a feltétele, hogy megfelelő legyen az előadás ÉS a zh-k átlaga érje el a kettest. Tulajdonképpen volt egy négyes átlagom a zh-k alapján, aztán kaptam az üzenetet, hogy nem adja meg az aláírást, az előadásom miatt, tehát nincs meg a tárgy.
Rajtam kívül egy csaj bukott meg, de ő nem járt be. Volt olyan csoporttársam, akinek pl elsőre nem lett meg az előadás, másodjára se volt jó, harmadjára meg nem kérte mégsem, csak kegyelem kettessel átengedte. Nekem meg javítási lehetőségem se volt, hogy így újra előadni, mert az utolsó órára voltam beosztva, mondván, hogy mindenképp csoport előtt kell, és ez az órákon kívül nem megoldható.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!