Mit tehetnék a fiammal?
Ötös tanuló, az érettségije is 1 tantárgyon kívül full ötös lett. Egyetemre megy villamosmérnöknek. Szerettem volna elküldeni a nyáron rendszeresen dolgozni egy gyárba. el is ment 1x-2x, de nem nagyon jár el többet, mert azt mondta, hogy ő nem alacsonyodik le a biorobotok szintjére meg ő ehhez a munkához túl jó. Kérdeztem tőle, hogy nem-e kell neki pénz kocsira, mert én nem fogok neki adni. Azt válaszolta, hogy jó ösztöndíjat fog kapni, neki nem kell dolgozni.
Havonta 2x elmegy bulizni a barátaival azon kívül otthon döglik. Csak a főzésbe segít bele.
Én is mérnök vagyok.
A családom a minimum koszt és kvártályon felül nem tudtak támogatni, ezért én elmentem és minden vacak melót megcsináltam, hogy előrébb jussak. Voltam gyárban is, azt a típusú munkát én is gyűlölöm, de telefonos operátornak, meg egyebeknek simán elmentem, nappali tagozat mellett.
Lehet ennek köszönhető, de 19 évesen megvettem az első boontószökevény autóm, 24 évesen, igaz hitellel, de az első lakásom, anyáméktól kis túlzással, de sosem kértem egy fillért sem, sőt amikor tehettem, én is megpakoltam a hűtőt.
Nem voltam feltétlenül erre rászorulva, de nekem hatalmas igényem volt az önállóságra. Ha mindent a picsám alá tesznek, akkor szerintem még mindig otthon mamahoteleznék egy közepes állásban, most viszont szakmai felsővezető vagyok (igaz egy gyárban :D ), saját lakással, egész jó autóval, szóval én teljesen elégedett vagyok azzal, hogy egyetem előtt és alatt is dolgoztam végig.
29/N
Én is a 20-as válaszolóval értek egyet. A fiadnak túl jó dolga van otthon, valószínűleg mindent megkap, elég zsebpénzt is adsz neki a semmiért cserébe.
Nyilván nem megy el szopni egy gyárba minimálbérért (vagy kevesebbért).
Ha te kezeled a pénzcsapot, akkor lehet, hogy elmegy valahová dolgozni, pénzt szerezni, elvégre már felnőtt ember.