Hogyan terelhetem helyes irányba a gyermekemet?
Hogyan lehet meggyőzni a gyereket arról, hogy gimi választás során az általa kiválasztott sulit ne kizárólagosnak tekintse, hanem számba véve egyéb megfontolásokat, észre vegye hogy létezhet, létezik a kiszemeltnél jobb iskola is? (A "jobb" ez esetben nem a sulira, hanem a döntésre értendő, figyelembe véve számos körülményt)
Gyaníthatóan a hormonjai által rózsaszín ködbe ázó aggyal látja jövőjét, szemellenzője semmiféle periférikus lehetőséget nem hagy neki észrevenni.
Hogyan nyugtathatom őt meg e felspilázott időszakban (ha csak szóba hozzuk, máris feszül az ideg) hogyan nyithatom fel a szemét, és hogyan segíthetem abban hogy - döntési jogát meghagyva(!!!) - átgondolt, megfontoltan válasszon iskolát?
Szerintem egy 14 éves gyerektől nem várható el a józan gondolkodás, ahogy az sem, hogy a jövőképe pontos és célirányos legyen.
Persze sok olyan gyerek van, aki tudja, hogy mi szeretne lenni később, de sokan a másik táborba tartoznak.
Nem piacképes a szakma amit szeretne?
Vagy csak sima gimit szeretne?
Mi az amire te azt mondod, hogy nem jó irány?
A képességeinek megfelelne amit választ?
Annak idején a szüleim betoltak egy közgazdasági iskolába, bár egészségügyibe szerettem volna menni.
Soha nem végeztem el a közgazdaságit, utáltam és bukdácsoltam.
Az egészségügyiről ennek okán lekéstem és csak évekkel később érettségiztem le munka mellett.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy óvatosan kell bánni az iskolaválasztással.
HA konkrétan írnál valamit, milyen pályát akar a gyerek meg milyet te, akkor jobban lehetne tippeket adni.
Másrészt meg egy gimi nem annyira speciális, hogy utána ne mehetne bárhová továbbtanulni, ha akar.
Így látatlanba nehéz írni, kicsit jobban kifejthetnéd.
Én a szórakoztató ipar felé kacsintgattam mindig is, mivel nagyon humán beállítottságú vagyok, kb egy olvasás után megtanulok egy verset, de egy nap alatt még egy nehezebbet is. Nem túlzok.
Nos szüleim szerint a színészetnek nincs jövője, így beirattak egy közgazdasági iskolába, amikor egyetlen mumus tantárgyam volt, a matek. Végig bukdácsoltam, a tanárok olyanokat vágtak a fejemhez hogy mit keresek ott és a szakmából semmit nem értettem. Végül a szakmám és a matekom is úgy lett meg hogy szóbeli érettségi is kellett, pedig vért izzadva tanultam, külön tanárhoz is jártam. Minden más ötös vagy négyes lett.
Szóval azért vedd figyelembe mire képes a gyerek. Mert hiába gondolod hogy amit te gondolsz sokkal jobb, mert ha a gyereknek nincs meg hozzá a képessége, akkor nem lesz jobb csak rosszabb.
Pedagógus vagyok.
Számtalanszor tapasztaljuk, hogy éppen a szülő nem méri fel reálisan a gyerek képességeit.
Pl. majdnem kitűnő gyereket a szülő lóápolónak szánt,mert szereti a lovakat, és mi lesz, ha nem bírja a gimnáziumot.
Vagy a főtantárgyai ugyan hármasok voltak a sr@cnak,de menjen csak gimnáziumba, majd ott tanulni fog.
Mindkettő 16 évesen otthagyta a sulit...
Szóval:érdemes rákérdezni az of. - nél, neki mi a véleménye?
Mi összeírtuk az előnyöket, hátrányokat, rengeteg lehetőséget számba vettünk. Igen, tudom, nem figyel oda a gyermeked, mert csak az van, amit ő mond. Ezért írtuk le papírra sematikusan hogy átlássuk melyik suli, szak, mit ad nekünk ami fontos.
Így jobban átgondolta mit szeretne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!