Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Miért utálja sok ember a...

Miért utálja sok ember a kereskedőket? Ha nem tetszik neki valaminek az ára akkor miért nem veszi meg máshol?

Figyelt kérdés
Az igaz hogy egy kereskedő nem teremt semmi értéket és egy gátlástalan hamis ember aki a munkája révén csak másokat akar lehúzni és lehetőleg minél drágábban eladni?
2016. aug. 14. 20:33
1 2 3 4
 1/36 anonim ***** válasza:
76%
Dehogyis, a kereskedő egyfajta közvetítő az áru és a vevő között -)
2016. aug. 14. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/36 anonim ***** válasza:
83%

Miért volna gátlástalan és hamis? Sok terméket vagy csak viszonteladók vásárolhatnak meg a nagykereskedésekben, vagy csak akkora kiszerelésben, amivel egy átlagos felhasználó nem tudna mit kezdeni, vagy még megvenni sem, mert akkora mennyiségben túl drága.


Igazából lehúzós és gátlástalan csak a manipulatív, illetve a monopol helyzetben lévő kereskedő (például a strand egyetlen fagyizója) tud lenni. Náluk sem kötelező vásárolni.

2016. aug. 14. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/36 anonim ***** válasza:
44%
Azért sem igaz az kérdésed,mert összehozni azt hogy kereskedő lény nem künnyü. 2 hónap múlva mi is azok leszünk.Persze mi nem viszont eladók leszünk hanem új terméket gyártunk,vagy is értéket teremtünk. Azért utálják a kereskedőket mert a saját maguk urai,és pénzesebbek mint az átlag akik gyárban dolgoznak. Persze utálkozni lehet,mint ahogy másnak is meg engedett hogy vállalkozzon. Mi egy cnc-s vállalkozást indítunk,minden segítség nélkül. Ez csak mind elhatározás,lemondás,és elszántság árán jöhet létre a semmiből.Azt nem látja senki hogy sehova nem megyünk egész nyáron mert gyűjtögetünk hogy többre vigyük mint azok akik egész nyáron fesztiváloznak nyaralnak,és elköltik a keményen megkeresett pénzüket.Ha a kereskedő gátlástalan akkor mindenki az. A boltos,az autószerelő, a színész,éneked,és mindenki aki a jobb élet reményében ad el szolgáltatást vagy terméket. Akkor te is az vagy mert azért tanulsz hogy keress.Csak más árán lehet előrébb jutni,ami nem feltétlen kihasználás,hisz nem kötelező megvenni.. Minden kereskedelemre épül,csak vannak akik ebben fent vannak ,vannak akik meg dolgoznak a vállalkozásban.A kereskedelem 1 globális hálózat ami nélkül megállna az élet.
2016. aug. 14. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/36 anonim ***** válasza:
39%

Meg fogsz lepődni: ha nem tetszik valaminek az ára a vevőnek, akkor máshol veszi meg!

Az esetek legnagyobb részében a vásárló nem hülye, ha van máshol jobb áron, akkor elmegy oda.

Vannak kivételek, amikor pl. sürgősen kell valami.

Az ár-érték aránnyal azért elég sokan tisztában vannak, nem véletlen, hogy aki nagyon túlárazza az árut, az tönkremegy.

Itt nyilván nem a luxuscikkekről van szó, bár láttunk már rá nem egy példát, hogy luxusüzlet is tönkrement, pedig a gazdagok kifeizetnek egy pamutpólóért is több százezret, ha van rajta egy jelecske, ami megmutatja másoknak, hogy ő milyen gazdag.

De visszatérve az átlagemberhez: ha az Auchan újságban 900 ft a wc-papír, a Tesco újságban meg 800, akkor elhiheted, hogy sokan már csütörtök reggel ott állnak banyatankkal a bejárat előtt nyitáskor.


A kereskedő nem kell, hogy értéket teremtsen. Nem tudom, ezt honnan veszed. Ő nem művész. Az a dolga, hogy megvegye, vagy legyártassa, és nekünk vevőknek elérhető közelségbe hozza.

Az sem baj, ha ráteszi a saját hasznát, minden normális ember tudja, hogy ez így működik.

Akkor van baj, amikor hülyének nézi a vásárlót, vagy megpróbálja átverni.

Ilyenkor pedig, ha felidegesít a viselkedésével, engedd meg, hogy utáljam, és rossz hírét keltsem, mivel jó eséllyel másokat is megpróbál majd lehúzni.

Ha annyi ezrest kapnék, ahányszor megpróbáltak már átverni...

Én 10 ft-ot is szóvá teszek.

Van, aki szerint ez fillérb.szás, de mások szerint meg úgy nevezik az ilyet: tudatos vásárló. Ha senki nem szól, akkor mitől várjunk változást?

Volt már Coop-ban, hogy más áron ütötte be a túrós bélest, mint amit én láttam. Mondom: nem ennyi volt kiírva! Azt mondja a nő, persze jó bunkón: a gép ennyit hoz, akkor én fizessem ki a különbséget? Mondom engem nem érdekel, de nem fizetek többet, mint ami ki van írva! Húzta a száját, de nagyon jól tudta, hogy igazam van.

Másik, Bodogán ABC: épp árazzák a tejet, olsónak találom, viszek. A pénztáros már látja, hogy ez így nem OK, hátrakiabál: "miért ennyire árazod, ez 100-zal több!". A másik visszakiabál, hogy elnézte, azonnal átárazza. A pénztáros kérdezi, elviszem drágábban? Mondom biztos nem, én annyiért viszem el, amennyi rá van írva. Naná, hogy elhoztam. Ilyenkor nagyon bunkók, én meg egy ilyen után nem megyek többet abba a boltba. Van 100 másik. Nem a kommunizmusban élünk, hogy mindent csak egy helyen lehessen kapni. Eljátszotta velem, elveszített egy vásárlót. Eljátssza még 100 emberrel, elveszít 100 vásárlót.

És miért? Mert törvényt akar szegni. A kereskedelmi törvény egyértelműen fogalmaz, az áru annyiba kerül, ami ki van írva. Nem számít, mit mutat a pénztárgép. Ha 2 ár van kiírva, akkor az olcsóbbat kell figyelembe venni.

Ezt sok kereskedő lesz.rja, át akarja verni a vevőjét. Nehogy már én fizessem meg az ő figyelmetlenségét.

A Sparban még ennél is bunkóbbak voltak, elvitték az akciós polccímkét, hogy ne legyen bizonyítékom, és akkor még nem volt az a telefonnal fotózós dolog. A Spar ügyfélkezelése azóta is csapnivaló, nagyon rossz hírük van.

A Tesco ezzel szemben mindenképp pirospontot érdemel, ők azok, akik nem sz.rakodnak ilyesmivel, egy szó nélkül visszaadják az árát bárminek, még egy 1 évig garanciás, de 11 hónapon át használt szerszámgép helyett is vagy adnak egy újat, vagy visszaadják a pénzt. És megéri nekik, ők csinálják jól.

Hibázni mindenki hibázik, aki dolgozik, így náluk is vettem már olyan ruháskosarat, amiért többet fizettem a kasszánál, mint ami ki volt írva. Mentem is a vevőszolgálatra, elmentek megnézni, persze a rossz tapasztalatok után (nem 2 volt, hanem sokkal több) azt hittem, zsebre teszik a polccímkét, és azt mondják, én néztem el. Már bántam is, hogy nem követtem az eladót. De visszajött, azt mondta, jól láttam, be is vette a rossz árat, de nekem visszaadja a különbözetet.

Egyszer pedig valami miatt írtam nekik, már nem tudom, mi volt az, de megköszönték a jelzést, és adtak ajándékutalványt.

Elhiheted, hogy megtehetném, hogy 20 forinttal többet fizessek a túrósbélesért, vagy 100-zal többet a tejért. Nem is veszem az olcsó, gagyi árukat, remélem nem sznobság, de szeretem magam kényeztetni.

Viszont ha hülyének néznek, azt már nem szeretem, és igenis kiállok az igazamért.

2016. aug. 14. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/36 A kérdező kommentje:
Maximálisan egyetértek. Egyébként én olyan példákra gondolok amikor pl egy 2000ft-os cuccot(aminek kb ennyi a piaci értéke használtan) el tud valaki adni 8 ezerért magán emberként és sokan erre nyílik ki a bicska a zsebükben hogy ez micsoda dolog meg hogy ezzel kihasználják az embert aki megveszi...Erről mi a véleményed?
2016. aug. 14. 21:40
 6/36 anonim ***** válasza:
76%
Szerintem ez nem feltétlen hülyének nézés,de lehet az is!!! Az az eladó aki tévedt nem feltétlen akarhat átverni,persze lehetnek ilyenek is.Amikor lehet fél vagy 1 órát biciklizik a fos munkahelyére amikor felkel vagy 5 órakor hogy 6 óra beérjen lehet szegénykém elnézi.Persze ez nem azt jelenti hogy hazudva verje át a vevőt hanem bocsánat kérve helyesbítsen A fent említett Tesco azért lehet ilyen ,mert nyilván az üzletpolitikájuk más. Ahol nem megengedett a tévedés,amikor mindenki téved,nyilván ezt a pénztárosnak,vagy annak kell zsebből kifizetni aki lehet 80 ezret keres és minden nap bejár kiszolgálni minket.Természetesen abban igazad van hogy a vevő megkárosítása undorító,bármely formában,főleg ha szándékos,és még nekik áll feljebb. Mi induló vállalkozásként ha pl. valamit elszámolunk többet ér oda adni a terméket ingyen a hibáinkért cserébe mint elveszteni 1 vásárlót,ezt minden normális kereskedő tudja. ám van akit nem érdekli mert úgy van vele rá vagy szorulva hát úgy is megveszed,vagy annyira jól megy csak a számokat nézi.
2016. aug. 14. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/36 anonim ***** válasza:
76%
kérdező!!! Az emberek nem hülyék!! Mindenki annyiért vesz meg bármit ami még neki úgymond ár érték arányban megéri.Ha én pl. Megtudok venni valamit 500 forintért de 8 ezerért tudom eladni az miért átverés,ha a vevőnek megért annyit? Nyilván ehhez vagy nagyon nagy kiszerelésben kell vásárolni,vagy 1 akár egész felszámolt raktárkészletet megvenni. Ez mind befektetés,lutri hogy eltudod e adni. Ez térül meg haszonként ha eladja valaki.Ha pl. bebukja az ember ős sem siránkozik a vásárlónak hogy bocsi de gajra mentem. Ezt ezért hívják vállalkozásnak,mert vannak akik ezt merik,valakik meg a biztosra mennek. Azt tartom gátlástalannak ha a bolti ár felett árul valaki!!! Minden ami rizikóval jár hasznot termel.Van ahol többet van ahol kevesebbet.
2016. aug. 14. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/36 anonim ***** válasza:
51%

A kereskedő nem teremt értéket? Az nem érték, hogy nem kell a zsömléért a 15 km-re lévő kenyérgyárba menned minden reggel? Vagy az, hogy ha venni akarsz egy kiló krumplit nem kell Budapest belvárosából Nyíregyházára utaznod a krumpliföldre? Esetleg, hogy ha egy új Ford-ot vennél nem kell németországba utaznod a kocsiért?


A kereskedő azt az ÉRTÉKET teremti, hogy ODAVISZI neked egy helyre a termékeket, amik szét vannak szórva a világba. És teszi mindezt sokkal olcsóbban, mintha neked kéne:

- Kinyomozni mi hol van

- Elutazni érte

2016. aug. 14. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/36 A kérdező kommentje:
És ha valaki 4 szemközt ad el valamit és a vevő nem tudja hogy amit vesz milyen piaci értékkel rendelkezik ezért akár 4x annyit is fizet érte az sem az eladó hibája ugye? használt dolgokról beszélek.
2016. aug. 14. 22:55
 10/36 anonim ***** válasza:
57%
Ez inkább etikai kérdés, nem "hibája" senkinek.
2016. aug. 14. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!