Amway-el kapcsolatban tapasztalatok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"akkor is túlárazottak ezek a holmik"
Mondod te. Aki meg megveszi, azok szerint jó áron vannak. Van, akinek a II. kerületi villák is túlárazottak. Meg az Infinityk... Van, aki a vásárban a lufiért sem ad 200Ft-ot, mert szerinte túlárazott.
"Egy egész hálózatot kell eltartani a jutalékokból"
A hagyományos kereskedelemben pedig körülbelül 4ezer embert... A kamionsofőrtől kezdve a Bunyós Misi biztonsági őrig. Na, most akkor mi van? Hol érdekli az a vevőt, hogy az általa kifizetett árból kit fizetnek ki?
Amúgy ha érted, hogy működik az Amway bónuszkifizetési terve, tudnád, hogy a kifizetett bónusz összege fix, azon a hálózat OSZTOZIK. Tehát nem lesz magasabb az ár azért, mert nagyobb a hálózat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha te úgy érzed, túlárazott, nem veszed meg, és kész. Én meg úgy gondolom, hogy fogyasztói áron is messze a legjobb ár/érték arányú termék a piacon, tehát megveszem. Sokan nem veszik meg, és sokan megveszik. Nincs semmi baj ezzel, ilyen egy működő piac.
A baj ott kezdődik, amikor ebből hogy szerinted nem éri meg, levonod a téves következtetéseket, és azt terjeszted. A "hozzámarketingelés" hatása épp a direkt értékesítésnél a legalacsonyabb, és a Colgate-nél meg a többi tömegterméknél a legmagasabb. Lásd: [link]
Direkt értékesítésben mindezek nincsenek, meg TV-reklám sincs és óriásplakát sem. Te személyesen tudod csak elmondani a vevődnek, hogy miért jó az általad forgalmazott termék, és ha nem azt tapasztalja, elveszíted (vagy újra bele kell tenned a marketingmunkát, de nőni akkor sem tudsz).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
71-es:
Összekeversz itt pár dolgot. Az, hogy túlárazott nem azt jelenti, hogy magas az ár. Azt jelenti, hogy minőségi összehasonlításban(adott termékcsoporton belül) aránytalanul magas az ár.
Egy villa nem túlárazott, csak más, esetünkben magasabb értéket képvisel, és ezért természetesen többet is kell fizetni. A luxus/sportautóknál ugyan ez a helyzet.
Ezekre a dolgokra objektíven kell tekintenünk, máskülönben nem tudunk valódi következtetéseket levonni.
A kifizetendő jutalék és az ár kapcsolata világos, evidens, hogy az ár nem változhat a hálózat szintjei között. Viszont pont itt jön a képbe a túlárazottság miértje. A termék végső árának ugyanis akkorának kell lennie, hogy az adott esetben el tudja tartani a lehető legnagyobb hálózatot is, amit a cég jutalékfizetési rendszere megenged.
Mindezek fényében érdemes átgondolni az összehasonlítást: a hagyományos kereskedelemben azokat fizetik meg a termék árából, akik dolgoznak is azon, hogy a termék eljusson a fogyasztóig.
Az MLM rendszerű kereskedelemben nemhogy azokat is meg kell fizetni, akik már adott esetben a fülük botját sem mozdítják azért, hogy a kedves fogyasztó megkapja amit szeretne(ugye a passzív jövedelmes ígéretek), még azért is fizetni kell, mert ez egyáltalán lehetséges.
72-es:
Akkor szerintem meg az a baj, hogy szerinted megéri, és te meg ezt terjeszted. Mint ahogy korábban is írtam, ezekre a dolgokra távolról kell tekintenünk, nem személyes vélemények alapján.
Amit pedig a direkt értékesítéssel kapcsolatban írsz...
Ennyi erővel autókról csak autókereskedőt, porszívókról csak porszívóügynökök, gyógyszerekről csak orvoslátogatók véleményét érdemes kikérni.
Ráadásul akár a DS-et, akár a MLM-et nézzük, mindkettő alapvető eleme, hogy a személyes ráhatás. A személyes kapcsolatok olyan erővel bírnak(még a marketing területén is), amit egy plakát, egy tv reklám, vagy bármely "hagyományos" hirdetés soha még csak meg sem tud közelíteni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Azt jelenti, hogy minőségi összehasonlításban(adott termékcsoporton belül) aránytalanul magas az ár. "
Így van. Minden vásárló úgy döntött, hogy szerinte minőségi összehasonlításban aránytalanul alacsony az ár, ezért is vásárol. Te pedig ugyanarról úgy döntöttél, hogy magas, ezért nem vásároltál.
Ugyanilyen megfontolásból vettél meg eddig mindent az életedben.
"Ezekre a dolgokra objektíven kell tekintenünk, máskülönben nem tudunk valódi következtetéseket levonni. "
Senki nem képes objektíven ítélni, de mindenki azt hiszi, hogy igen.
"a hagyományos kereskedelemben azokat fizetik meg a termék árából, akik dolgoznak is azon, hogy a termék eljusson a fogyasztóig. "
Mindenhol. Én nem tudnám kiszolgálni a vevőmet, ha valaki erre nem tanította volna meg azt az embert, aki engem megtanított.
"Az MLM rendszerű kereskedelemben [...] azokat is meg kell fizetni, akik már adott esetben a fülük botját sem mozdítják azért, hogy a kedves fogyasztó megkapja amit szeretne"
Mivel itt nem munkával, hanem tulajdonlással keresünk pénzt, ez ugyanolyan, mint amikor sem a TESCO, sem a WABERERS tulajdonosa a füle botját sem mozgatja, csak sütteti a hasát a Bahamákon.
Te ezzel most a vállalkozások tulajdonosainak érdemeit próbálod elvitatni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ráadásul akár a DS-et, akár a MLM-et nézzük, mindkettő alapvető eleme, hogy a személyes ráhatás."
Mivel vélhetően egyikben sincs tapasztalatod, érthető, hogy nagyon fontos dolgokat hagysz figyelmen kívül.
Óriási különbség, hogy alapvetően az MLM folyamatos fogyasztásra épül, és életképtelen lenne, ha nem a tartós fogyasztói megelégedés lenne az alapja. Tartós passzív jövedelmet csak ez hozhat.
Egy porszívót/biztosítást stb. egyszer eladsz, akkor keresel pénzt, és a továbbiakban igazából nem érdekel a vevő, nincs nagy értéke az elégedettségének. Ha viszont MLM-ben nekem folyamatosan új és új embereket kellene rábeszélnem bármire, beleőszülnék.
Nem véletlen, hogy az általad ismert milliós "értékű" csodamatracok, mágneses párnákkal kapcsolatos átverések miatt kialakult a véleményed, de vedd észre, hogy 100Ft-os szappant árulni, és remélni, hogy egy-két palimadarat fogok, nos, ez nem vonzó üzleti modell. Ezzel nem lehet pénzt keresni. Aki meg mégis ezt látja az Amwayben, azt érik majd még meglepetések... :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Akkor szerintem meg az a baj, hogy szerinted megéri, és te meg ezt terjeszted."
Itt a bibi. Nem véletlen, hogy én nem azt kifogásoltam, hogy a negatív véleményed terjeszted (adott esetben nem te, hanem valaki más). Ha szerinted nem éri meg, és ezt leírod, azzal semmi baj sincs (ami baj van vele, az a te bajod, illetve azé, aki írta).
Az általam kifogásolt hsz-ban (11-15 10:47, 11-15 22:41 - új hozzászólók lehetnek, mert az akkori %-értékekből azt hittem, ugyanaz a személy) viszont hamis, félrevezető érv szerepelt, nem pusztán az, hogy az illetőnek nem tetszik.
No; ki rendelt ettől a cégtől bármit is? A termékek Amerikából jöttek? Mert az elv az, hogy nem 10000000 alvállalkozón és logisztikai csatornán kerülnek a kézbe a rendelt termékek, hanem közvetlenül a gyártótól. És ha így állunk, mi a nagyobb pofátlanság, az hogy a fogkrémet "70%-os áron" rendeli az "üzletkötő" de a felhasználó ugyan úgy 100%-ot kell fizessen érte?
Sajnálom azokat akiket el tudtak csábítani. Voltam ilyen tájékoztatón mesés dolgokat mondott az illető aki 6-7 éve csak ebből él, és Q sokat keres, akkor miért csak 1 "piros zsigulival" jár? Ha valaki ekkora spíler ebben a business-ben akkor az fejlessze a megjelenését is. Vagy adóügyileg nem stimt a kifizetés ezért nem mernek költekezni a "dealer"-ek? Sok nyitott kérdés van...
És ami kicsit cink, hogy "ingyen ki lehet próbálni, csak X összeg reg.díjat kell fizetni." Ebben mi az ingyen? Miért kell fizetni? Egy online regisztrációért ne kérjen el zs-t, ha ingyen van.
Megnézetném vegyész laborral a termékeket, mennyire bio-k, és mennyire környezet barátok...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Sok nyitott kérdés van... "
És van, aki kíváncsi a válaszokra, mások meg nem, csak mondogatják, hogy "Sok nyitott kérdés van... "
:)
Ha téged érdekelne a válasz, már megkaptad volna, és máris nem lenne egy nyitott kérdésed sem... Amúgy köszi a hozzászólást, sokat ért!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
tegnap 15:26-os kérdéseire, felvetéseire.
"No; ki rendelt ettől a cégtől bármit is?"
Ritka hülye kérdés. Világszerte sok százmillió vagy inkább több milliárd ember rendelt már bármit is ettől a cégtől az elmúlt bő fél évszázad során. Magyarországon is többmillióan rendeltek már valamit az elmúlt 22 évben. Aki 30 évnél idősebb, és még semmit nem rendelt tőlük, azok döntő többsége Amway-fóbiás, vagy másik MLM-ben érdekelt.
"A termékek Amerikából jöttek?"
A hibás nyelvtan félreérthetővé teszi a kérdést, de amit ezzel kapcsolatban el tudunk mondani:
- A cég amerikai. Két holland származású amerikai család tulajdonában van, és már többször kiderült, hogy nem eladó. Azokban az országokban, ahol az Amway jelen van, helyi céget alapítottak. Magyarországon ez az Amway Hungária Marketing Kft.
-A termékek nagy részét az Egyesült államokban gyártják, de számos más országban gyártanak ezt-azt (Magyarországon is minimális mértékben). Az európában forgalmazott háztartási termékek nagy részét Belgiumban gyártják.
"Mert az elv az, hogy nem 1000000 alvállalkozón és logisztikai csatornán kerülnek a kézbe a rendelt termékek, hanem közvetlenül a gyártótól."
Ebben a formában, hogy "közvetlenül a gyártótól" nyilván nem igaz, nem is szeretem ezt a félremagyarázható megfogalmazást. Az X gyárban dolgozó munkás nem postázza személyesen a lakásodba, miután elkészült a tisztítószer. A termelés, gyártás, szállítás, csomagolás, raktározás, a honlap, a reklamáció, a nagykereskedelemig bezárólag a teljes logisztika az Amway cég (pontosabban az Alticor Holding - de az ugyanaz, a cégstruktúra nem érint minket) kezében van. A regisztrált hálózatépítők, illetve törzsvásárlók innen a nagykerből rendelhetnek (valóban közvetlenül az Amwaytől, még a házhozszállítást is az Amway szervezi). A külsős vásárlók meg az előbbiektől. Csak magát az értékesítést, illetve a marketingmunka nagy részét bízza a cég a hálózatépítő partnereire.
"És ha így állunk, mi a nagyobb pofátlanság, az hogy a fogkrémet "70%-os áron" rendeli az "üzletkötő" de a felhasználó ugyan úgy 100%-ot kell fizessen érte?"
A kereskedelemben elérhető legkorrektebb üzleti ajánlatot nevezi itt az iménti hozzászóló pofátlanságnak.
Ha valakivel egy az egyben beszélek, rendszerint elmondom neki, hogy itt olyan termékek vannak, amiket fogyasztói áron is megéri vásárolni a hagyományos kereskedelemben kapható konkurenseikkel szemben, azonban lehetőség van párezer forintos éves díjért cserébe a termékekhez nagyker áron hozzájutni. Értelemszerűen mindenki maga dönthet arról, hogy él-e ezzel a lehetőséggel, ahogy magáról a termékvásárlásról illetve az üzletépítés lehetőségéről is mindenki maga dönt, de ezt bizonyos IQ szint fölött nem hiszem, hogy túl kell hangsúlyozni. Az alattiakkal meg nem szoktam az üzletről beszélni. Egy üzleti bemutatón viszont elsősorban a regisztrált vásárlói pozíciót ajánljuk fel azoknak, akik nem szeretnének az üzlettel foglalkozni. Ők valóban nagyker áron vásárolhatnak. Mi ezzel a baj?
"Sajnálom azokat akiket el tudtak csábítani."
Mert ha rájönnél, hogy ők megértettek valamit, amit te nem, az fájna. Ezért inkább így nyugtatod a leked.
"Voltam ilyen tájékoztatón mesés dolgokat mondott az illető aki 6-7 éve csak ebből él, és Q sokat keres, akkor miért csak 1 "piros zsigulival" jár? Ha valaki ekkora spíler ebben a business-ben akkor az fejlessze a megjelenését is."
Nagyon örülök, hogy olyan emberekkel dolgozom együtt, akiknél nem elsődleges szempont, hogy fölvágjanak az autójukkal. Ha valaki rendszeresen pár százezret keres ebből az üzletből, az nálam sikeresnek mondható, de egyáltalán nem tűnik ki vele a tömegből. Ha az így megkeresett jövedelmét nem drága autó beszerzésére fordítja, hanem más hasznosab dologra, arról én nem azt gondolom, hogy fejlesztenie kéne megjelenést, hanem azt, hogy helyben az értékrendje. Az autó egy eszköz, ami eljuttat az A pontból a B pontba, semmi több.
"És ami kicsit cink, hogy "ingyen ki lehet próbálni, csak X összeg reg.díjat kell fizetni." Ebben mi az ingyen? Miért kell fizetni? Egy online regisztrációért ne kérjen el zs-t, ha ingyen van."
Nem lehet ingyen kipróbálni, ha csak nem kapsz valakitől ajándékba terméket. Viszont ha elégedetlen vagy a vásárolt termékekkel, mind a regisztrációs díjad, mind a termékek árát visszakapod, és akkor valóban ingyen volt.
#79-es:
Mi a végzettséged?
Valaki legyenszíves csatoljon már linket a termékek MSDS elérhetőségeiről, szeretném látni azokat. (MSDS material safety data sheet = biztonságtechnikai adatlap.) Minden vegyi anyaghoz kell lennie, ennek hiányában -tudtommal - nem lehet Magyarországon forgalmazni.
Úgy látom igen "felpörögtél" #78-as leírásain. Bizonyára más ember is megkérdőjelezni ennek a termékkörnek a terjesztését, használhatóságát, eredetét, és összetételét.
Várom a linket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!