Ha kevesebbet termelek, mint amennyit el tudok adni, akkor érdemes lenne emelni az árat?
Csak két éve kezdtem borászattal foglalkozni, és már idén márciusban megvásárolták az összes tavalyi bort. Nagyon meglepett a siker, már az is nagyon jó eredmény lett volna, ha szürettől-szüretig kitart a készlet.
A legjobb persze az lenne, ha növelném a termelést, de ez a közeljövőben nem megvalósítható, mert nincs hozzá kellő pénzem, és hitellel meg befektetőkkel sem akarom komplikálni az életem. Másik lehetőségként az áremelésen gondolkozom, de attól tartok, hogy egy pici változtatással is már sok vásárlót buknék.
Egy ilyen turbulens gazdasági helyzetben árat emelni extra kockázatos, pláne ilyen piacon ilyen fiatal vállalkozásnak
Ahogy előttem írták, nagyon nem mindegy, hogy mennyit és hogyan értékesítesz most.
Tehát hogy milyen célközönségnek, mekkora tételben árulsz
Első számú kérdés, amiről senki nem beszélt: biztos, hogy szükséges változtatni? A megtermelt mennyiség így is elmegy. A tervezett bevételt nyilván be hozza így is, hiszen mindent el tudsz adni. Biztos, hogy érdemes ennél többet akarnod?
Azt te is érzed, hogy a kapacitás növelés, nagyobb tőke bevonása, fejlesztések olyan macerával járnak, ami neked nem éri meg.
Az ár növelése eredményezhet több bevételt és ha lassabban fogy a borod, az sem feltétlenül probléma, mert eddig "túl gyorsan" elfogyott.
Viszont biztos vagy benne, hogy jobb és szükséges egy olyan kockázat, hogy esetleg magasabb áron lassabban se fog mind elmenni, esetleg a nyakadon marad belőle? Még ha a bevéted így több is lesz, mint eddig, vajon biztos, hogy megéri-e?
Nyilván nem mindegy, hogy eddig is jövedelmező volt-e számodra az üzlet, vagy csak piaci ár alatt tudtad ilyen gyorsan kiárulni a teljes termést. Nem mindegy, hogy a te borod, hogyan viszonyul a többihez, amivel a piacon versenyzel. Vajon egy magasabb árszegmensben is megállná a versenyt? Vajon a marketinged és az értékesítési csatornáid is alkalmasak arra, hogy a magasabb árfekvésű piacon érvényesülj vele?
"Első számú kérdés, amiről senki nem beszélt: biztos, hogy szükséges változtatni? A megtermelt mennyiség így is elmegy."
Két év adata az még nem statisztika, a múltból amúgy is csak jósolni lehet a jövőre nézve, de semmi nem biztos, lehet, hogy jövőre a boraid fele a nyakadon marad.
Fennáll ennek a veszélye akkor, ha néhány vevőd viszi el a boraid zömét. Általános üzleti vélekedés, hogy a vevőid 20%-a termeli a forgalmad 80%-át.
Ha ezek közül néhány átpártol a konkurenciához, akkor máris meg fogod érezni a forgalmadon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!