Reális ez a könyvelői díj?
A KATA rendszer átalakítása miatt más adózásra kell áttérnem, korábban nem volt könyvelőm, mert nem éreztem szükségét, egy utalás meg a HIPA befizetését el tudtam intézni egymagam. Most úgy néz ki, hogy át kell állnom átalányadózásra, és könyvelőt keresek. Találtam párat, áfamentes egyéni vállalkozónak havi 7-8-10 ezer forintokat írnak (Bp. agglomerációja).
Ezek reális árak? Nem akarok belefutni valami barbárba, hogy olcsó, de cserébe elront valamit és én szívom meg.
15 +/- pár ezertől reális.
Jelen fejenállás miatt meg gyanús is a 10k alatti.
Sokkaknak eddig nem is volt könyvelőjük és hirtelen mindenkinek kellenek ugye a módosítás miatt.
Sziasztok!
Inkább az árképzésre lettem volna kíváncsi, hogy teszem azt, %-osan dolgozik vagy számlák darabja alapján, ha van ellenőrzés, arra plusz díjat kér, ilyesmi, és hogy ezekért egy jobb könyvelő mennyit kérne el.
Amire szükségem van, hogy az elején átbeszélhessem vele, hogy 3-500 ezres havi bevétel mellett tételes vagy a VSZJA adózás a jobb (nem áfakörös, tételes esetén 40:60-as költséghányad), utána én leadnám neki a számláimat, és küldjön vissza egy emailt hogy melyik számlaszámra melyik jogcímen mennyit kell utalni a NAV-nak (vagy könyvelőnek utalom és ő fizeti be?) és miről kérjek én számlát hogy leírjam költségként, meg ha ellenőrzést kapok, akkor legyen rendben a nyilvántartás. Gondolom ezt egy könyvelő is megoldja, nem szükséges adótanácsadóhoz mennem.
Igen, erre elég a könyvelő.
A többi kérdésed érdekes. Nagy részét könyvelője válogatja, mert olvasva a csoportokat, beszélgetve kollégákkal, ügyfelekkel, teljesen különböző árképzési technikák vannak.
Nálunk pl van egy elég hosszú szerződés, amiben részletesen le van írva, hogy mi tartozik a könyvelési szolgáltatásba és mi nem a havidíjért cserébe. Az ezen felüli extra kérések árai pedig a honlapunkon fel van tüntetve.
A könyvelőnek sosem utalsz adót, azt közvetlen a NAV-nak, önkormányzatnak fizeted.
Nálunk így néz ki sarkítva:
- tanácsadás, aminek van egy X díja ,ezt kifizeted, itt kiszámoljuk milyen adózás jó neked, mit kell tenni, stb.
- ha velünk könyveltetsz a jövőben, akkor az első könyvelési díjból jóváírjuk a tanácsadás díját.
- havonta a számlákat nem feltétlenül kell küldeni, attól függ milyen számlázóval, milyen előfizetéssel dolgozol (sokban van már olyan számlafunkció, ami kivált elég sok mindent).
- papír alapon nem kellenek a számlák, elég akár egy sharelt mappába feltölteni.
- ezt mi könyveljük és minden hónap elején küldjük a dokumentációt, ami alapján te tudsz utalni.
- mi intézzük a bevallásokat és egyebeket.
Ez nálunk van nagyjából, de mondom sarkítva. Más irodák máshogy működhetnek.
Az ételfutár ügyfeleimnél nem ritka a 6-700 számla havonta, akár több is. Nem tudom melyik cégnél lehet megúszni néggyel ezt.
Olyan (normális) könyvelőt nem fogsz találni, aki betanít erre, mert nem csak annyi az egész, hogy levonod a 40%-ot, aztán beadsz róla egy bevallást.
papír alapon nem kellenek a számlák, elég akár egy sharelt mappába feltölteni.
amiből mondjuk pont nem tudod, hogy vajon ő is csak mailben kapta a scannelt számlát és nincs belőle neki amúgy.
A könyvelő nem felel az iratőrzésért, az az adózó felelőssége (Art).
Nekem elég egy számlakép a könyveléshez. A nav sem kér évek óta semmit papír alapon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!