A magyar emberek miért ilyenek?
Hát ez az a bizonyos üzleti kockázat, amit egy rendesen előkészített vállalkozásnál, az üzleti tervben is fel kell tudni vázolni.
Nem magyar-specifikus jelenség.
Az online kereskedelemmel együtt jár.
Helyezd át magadat a vevő oldalára, próbáld onnan nézni.
Valószínűleg te is rendeltél már online ezt-azt... Nem szivatásból állsz el az üzlettől, hanem mert pl. meggondoltad magad, vagy valahol találtál olcsóbban, vagy mittomén....
A nagy ruházati cégek is panaszkodnak, hogy úgy küldenek vissza tömegével ruhákat (az elállási határidőn belül, világszerte), hogy megrendelik egy bulira, felveszik, aztán visszaküldik.....
Ismétlem: ezt a kockázatot _előre_ fel kellett volna mérned, és az áraidba bekalkulálni.
Egyrészt, ahogy írták nem magyar sajátosság, a megrendelem-visszaküldöm (sőt a megveszem a boltban, visszaviszem) hazája pl pont az USA, ott ennek nagyon komoly hagyományai vannak a customer first szemlélet miatt (gyakorlatilag bármit vissza lehet vinni, akár kicsit használt termékeket is).
Másrészt ezért kell olyan üzletet választani, ahol ez nem probléma.
Egyedi terméknél pl biztos, hogy előre fizetést kérnék, mert egy "szeretlek béluci. a te dzsenifered" bögrét nem lehet eladni utólag másnak.
Másrészt, az már régen rossz üzleti modell, ha téged 1-1 ilyen berendelt áru is frusztrál. Akkor gondolom eladsz havi pár darabot és ha egy a nyakadon marad, akkor már baj van. Az ilyen az piti üzlet, nem éri meg vele foglalkozni
Az emberek felelőtlenek a pénzzel, a webshopok pedig komolytalanok.
Én nem ilyen vagyok, de tessék, itt egy gyakorlati példa:
"Ha én rendelek valamit és meggondolom magamat X indok miatt, annak tudatában, hogy mivel pár ezer forintos tételről van szó (tehát nem lesz következménye annak, hogy ezt a terméket nem veszem át), lelkiismeretfurdalás nélkül visszaküldöm."
De lehet, hogy a többség nem is számítja bele a következményt, ugyanis nincsenek tudatában annak, hogy ezzel megkárosítják a vállalkozást.
6: az üzlet általában nem az empátiáról szól....
MOndom annak ellenére, hogy én egyetlen egyszer küldtem vissza terméket - azt is azért, mert hibás volt.
De ahogy az 5-ös is írja, itt az üzleti modellel van baj.
Vagy előrefizetést kell kérni, vagy pedig olyan árrést alkalmazni, amiből lehet kockázati alapot képezni az ilyen nem várt lemondásokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!