Akinek nincsen autója annak nincsen normális munkahelye?
"mert a céges Focus helyett bringát használ, nem kerül szinte semmibe. Kocsit viszont máshol is kapna, így ha kis esély is van arra, hogy ezzel tartsák meg, akkor ott fog parkolni a kocsi hétvégi bevásárolgatásra."
Akkor viszont teljesen inkompetens emberek vezetik azt a céget. Egy céges kocsi akkor éri meg, ha ki van használva.
Ugyanis ugyanannyiba kerül megvenni/lízingelni, biztosítást, ktg-eket fizetni, szervizeltetni, stb, akkor is ha ki van használva és akkor is ha az alkalmazott a hétvégi bevásárlásra használja.
@63 Akkor éri meg, ha cégnek összességében megéri. Mint írtam, vannak helyek, ahol iszonyat drága a toborzás, így ha félig potyára lízingelik is a kocsit, az is oké, mert olcsóbb, mint ha egy ilyen miatt átcsábítja a másik cég az egyik vezető fejlesztőt. Lehet ezen hisztizni, de a világ így működik, nem mindenki ugyanolyan mértékben pótolható.
@61 Van családom, de gyerekeim nincsenek és nem is lesznek, gondolom erre céloztál. Ezzel mindig kiválóan lehet takarózni, de kérlek egyszer nézz ki a Hungáriára és egy piros lámpánál számold meg, hogy hány autóban ülnek egynél többen. Bicskanyitogató pazarlás és környezetszennyezés az egész. Értelemszerűen kivétel, akinek mondjuk napi plusz egy óra lenne a tömegközlekedés, nem is ellenük szólok, de jóval kevesebben vannak, mint ahányan azért autóznak, mert buszozni proli dolog. Pedig nem az. Pont az ácsingózott nyugati demokráciákban teljesen normális, hogy adott esetben az ügyvezető is bringázik, mert annak van értelme. Saját példát tudok mondani. Egy ezer fő feletti központban dolgozom, a legfelső vezetésben (ügyvezető plusz főosztályvezetők) dolgozó 7 emberből 2 bringázik, 3 tömegközlekedik és 2 jár kocsival. 1.5 és 4 millió forint között kereső emberekről beszélünk, tarthatnának szép kocsit, de egyszerűen tényleg nem kell Budapesten. Rengeteg helyen vidéken abszolút érthető, kell a mobilitás, de mondjuk ott is sokan a két sarokra levő kisboltba is kocsival mennek, ami viszont minimum véleményes, főleg Európa legelhízottabb országában.
Ismét csak a kérdésre reflektálva: az autó kezdi elveszíteni státuszszimbólum-jellegét, az Y- illetve Z-generáció sokkal kevésbé tárgycentrikus, fontosabbak az élmények, a pillanatnyiság, amit meg egy két tonnás vashalom kevéssé tud hozni, ennek megfelelően egyre kevésbé a zeitgeist az, hogy a jó anyagi körülményeket feltétlenül kifele kelljen mutatni. Egyre többen élnek minimalista módon és becsülik többre azt, hogy például 3 évente megtehetik, hogy fél évig nem kell dolgozniuk és utaznak Indonéziában. Magyarországon egyelőre szűkebb közeg, de mondjuk Svédországban napi valóság.
Hosszabb távon én is arra keresem a megoldás, hogy hogyan dolgozzak fele ennyit fele ennyi pénzért, mondjuk olyan 10 év múlva, mert egyszerűen többet ér a szabadidő.
#64 Csökken a tárgycentrikusság? Ezt te el is hiszed?
Az egekben van! Manapság egy dolog számít a PÉNZ, illetve, hogy mit birtokolsz.
Mindenki a legújabb almás telefonra vágyik még ha nincs is rá meg a pénze és a többi és a többi.
Amiket leírsz itt kicsit olyan mintha te valami alternatív valóságban élnél.
@65 Nem kell nekem hinni, beszélhetnek a számok: www.forbes.com/sites/blakemorgan/2019/01/02/nownership-no-problem-an-updated-look-at-why-millennials-value-experiences-over-owning-things/amp/
Soha nem volt még ennyire fontos a turizmus, került ennyire előtérbe a gasztronómia, érdekelt ennyire kevéssé embereket az, hogy mikor vesznek saját lakást. A brandek ereje megvan persze, de például egy iPhone a Lajtától nyugatra nem státuszszimbólum, mert nominálisan olcsóbb, mint idehaza. A gépjármű eladások úgy is stagnálnak, hogy India óriási piaca már elkezdett bevásárolni, egyre kevesebben bérelnek autót, mindenki inkább repül. Nyilván ezek nem egy átlag borsodi háztartásra lesznek elsősorban jellemzőek, de a világ erre tart.
64:
Ha nincs gyereked, akkor nincs családod, tehát nem kell azt sem megoldanod, hogy reggel eljuttasd a gyereket bölcsődébe/óvodába, és délután meg hazajuttasd.
Tehát olyanról beszélsz, amiről fogalmad sincs.
66: Az emberek nem azért nem vesznek saját lakást, mert nem szeretnének, hanem azért mert egyre nehezebben tudják megfinanszírozni.
És ehhez gyártanak újabb ideológiákat (mint az autóhoz), hogy azért ne jó a saját lakás, mert....
"Ha nincs gyereked, akkor nincs családod"
? Akinek nincs gyereke, annak nem lehet anyja, apja, párja, testvére, unokaöccse/húga, semmi? Hogy függ ez össze?
"tehát nem kell azt sem megoldanod, hogy reggel eljuttasd a gyereket bölcsődébe/óvodába, és délután meg hazajuttasd.
Tehát olyanról beszélsz, amiről fogalmad sincs."
Pontosan hol írta 65%-os, hogy hogyan kellene szerinte eljuttatni egy gyereket az óvodába? A kérdés sem erről szólt.
Teljesen fölöslegesen ekézed 65%-ost, látszik, hogy teljesen más körökben éltek.
(50.-es vagyok.)
#55-os, mar hogy lenne kozos, mibol sikerult ezt levonni? 150 km-mel kerult hozzam, azota nalam van, kb 3 eve, varhatoan iden-jovore cserelik, most van benne vagy 25-30.000 km, az egeszet en vagy a felesegem rakta bele, a cegtol mas ember csak utaskent ult benne.
(Es bar nem tudom mit szamit, de van ket gyerekem is.)
A cegnek meg kis tulzassal semmi koze hozza, hogy mire NEM hasznalom az autot, a szerzodes szerint felso-kozepkategorias korlatlan hasznalatu autot biztositanak nekem. Az, hogy napi 1000 vagy havi 100 km-t teszek bele, az ebbol a szempontbol kozombos. A munkam minosegenek kell megutni a szintet, az meg autofuggetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!