Bufeszakon vegzettek! Mit dolgoztok?
A diplomám arra volt jó, hogy elmondhassam, van diplomám.
A szakmában egyébként egy programozási kurzuson, de főleg az autodidakta tanulmányaim során megszerzett ismeretekkel tudtam elhelyezkedni.
Saját fejlesztésű elektronikai terméket gyártottam odahaza. A hozzá szükséges tudást kizárólag önszorgalomból szereztem meg otthon és nem iskolában. Később a szülői ház földjein termeltem mindig valamit, a művelését géppel rendelkezők végezték, én csak szerveztem. Most tervezek szarvasgomba termő erdőkertet kialakítani. És rájöttem hogy semmiféle alkalmazotti létből nem kérnék soha. Ha vissza lehetne pörgetni az időt akkor igen csak valószínű hogy a tudást is otthon sajátítanám el amire szükségem van, ahogy diploma után tettem is. És nem kérnék semmi olyan tudásból amire az jellemző hogy más valaki mondja meg hogy nekem az jó lesz. Mert ha tényleg értékes tudás lenne akkor nem tanítanák tömegeknek. Amit én döntöttem el hogy jó tudás és információ lesz-e nekem, az bejött, maximálisan elégedett és szabad vagyok.
A diploma után hallottam olyat ismerősöktől hogy milyen jók a hazai autógyárak. Na ne röhögtessenek! Nyugaton egy takarító többet keres mint hazai autógyárban egy mérnök.
"És rájöttem hogy semmiféle alkalmazotti létből nem kérnék soha. Ha vissza lehetne pörgetni az időt akkor igen csak valószínű hogy a tudást is otthon sajátítanám el amire szükségem van, ahogy diploma után tettem is. És nem kérnék semmi olyan tudásból amire az jellemző hogy más valaki mondja meg hogy nekem az jó lesz. Mert ha tényleg értékes tudás lenne akkor nem tanítanák tömegeknek."
Ez mennyire igaz! Azt elfelejtettem leírni, hogy most én is vállalkozom, az első válaszoló vagyok.
"Nyugaton egy takarító többet keres mint hazai autógyárban egy mérnök."
Ez mekkora hazugsag :)
"Mert ha tényleg értékes tudás lenne akkor nem tanítanák tömegeknek. "
Igazabol hiaba jartal egyetemre, csak nem jutott el az agyadig hogy az mire is jo.
# 6: Tudod az volt a probléma hogy a kapott tudás sosem arról szólt hogy hogyan boldoguljunk az életben. Hanem arról hogy hogyan feleljünk meg az egyoldalúan nyerészkedő munkaadók érdekeinek. Ez meg valóban nem jutott el az agyamig és ezután sem fog soha.
Amúgy Ausztriában egy takarító 350-400 000 Ft között is megkeres. Az egykori tankörtársaim hazai autógyárakban egytől egyig 200 000 Ft alatt keresnek. Ez lehet hogy jó fizetés mondjuk annak aki 1 nap alatt elsajátította azt hogyan kell jól ablakot pucolni. De nem jó fizetés annak aki komoly mérnöki ismereteket szerzett és éveket fektetett bele.
"# 6: Tudod az volt a probléma hogy a kapott tudás sosem arról szólt hogy hogyan boldoguljunk az életben. Hanem arról hogy hogyan feleljünk meg az egyoldalúan nyerészkedő munkaadók érdekeinek."
Hulyeseg. Az egyetemen egy dolgot tanulsz meg igazan: hogyan kell gyorsan es hatekonyan uj ismereteket elsajatitani es hogyan kell ezeket az uj ismereteket hatekonyan rendszerezni. Az osszes tobbi pusztan ennek a mellektermeke. A XXI. szazadban a fejlodes olyan gyors, hogy senki sem hagyatkozhat arra hogy o majd abbol fog boldogulni nyugdijas eveiben is amit az egyetemen megtanult.
"Amúgy Ausztriában egy takarító 350-400 000 Ft között is megkeres. Az egykori tankörtársaim hazai autógyárakban egytől egyig 200 000 Ft alatt keresnek."
Ez meg tobbszorosen hazugsag. Egyreszt teljesen felesleges a nominalis ertekeket osszehasonlitani, mert a ket orszagban teljesen kulonbozoek az arak, ingatlanberles, szolgaltatasok, energia, kaja, ezek mind joval dragabbak nyugaton, gyakran a magyar arak tobbszorose. Ezert semmit sem jelent hogy nyugaton mennyit keres forintban egy takarito, az eletszinvonala erdekes.
A masodik hazugsagod pedig a 200 netto, ma mernokkent a kezdofizetesek is 300-400 brutto korul vannak, vagy felette az autogyarakban, par ev tapasztalattal pedig jocskan tobb, 600-1 milla kozott. Egy 10 ev tapasztalattal rendelkezo mernok siman keres 800 bruttot, az 1700 euro netto, ennyit bruttoban sem keres egy takarito sem Ausztriaban, akarhany ev tapasztalattal sem. Es mernokkent is van aki 2000-2500 netto korul keres, az Nyugaton sem szamit rossz fizetesnek, igy a magyar autogyari mernoknek az eletszinvonala alig alacsonyabb mint egy nyugatinak, (ha egyaltalan) ha az arakat is beleszamitjuk, marpedig bele kell szamitani azt is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!