Milyen munkakor lenne ez, es mely PC jatek keszito cegeknel van ra esely?
Hosszu, am kerem elolvasni a valaszadas elott. Es a kerdesekre valaszolva (mi, hol, mikepp lehetseges, nem a mi nem lehetseges), nem velemenyt irva.
Nos, foleg olyanok valaszai erdekelnek, akik PC jatek keszito-tesztelo cegnel dolgoznak, illetve programozok, stb... vagyis van ralatasuk.
Sokat nezegettem mar a kulonbozo jatekcegek munkaajanlatait, de nem talaltam meg azt, ami igazan nekem valo. Merthogy nem vagyok sem programozo, sem grafikus, a sales/ marketing meg fenyevekre van tolem.
Ellenben mindig szerettem az in-game editorokat hasznalni, nemcsak map/ scenario, de campaign, plugin/ script is. Neha ez szinte uj jatekoket/ reszeket eredmenyezett (egyszeruen kevesnek, vagy rossznak talaltam az alapjatekot, es beraktam par hosszabb campaign reszt, ami jobban kedvemre valo).
Vagyis, ha megvan az alap editor (amit megcsinalnak a programozok es grafikusok), akkor tudok uj jatekot kesziteni akar.
De foleg az uj kitalalasaban:
- eleve a vilag, a kozeg, ahol jatszodik
- alaptortenet
- campaign line
- kuldetesek/ scenario
- PC, NPC szovegek, hattertortenet
- in-game irasok (pl. konyvek, belso levelek kuldikhez, stb...)
- szornyek, tulajdonsagaik
- karakterisztikak: kepessegek, kepzettsegek, egyeb talentek, tapasztalati szintek/ fejlodesi mutatok
- harc/ magiarendszer, varaszlatok, buffok, ereklyek, stb...
- eszkozok, realis hasznalatuk
- epuletek es tulajdonsagaik (grafika nem)
- fejlesztesek (foleg RTS? TBS jatekoknal)
- nyersanyagok, beszedesuk, felhasznalasuk, arak
- cask online verzioknal elofizetesi csomagok, avagy jatek (fizetos) nyersanyag/ masodik penz
Kategoriak, amiket kepes lennek csinalni (fenti feladatokat):
- FPS-horror keverek, karakterfejlodessel
- RTS es TBS (history, fantasy, space
- RPG (fantasy)
- Economic/ epitos (pl. vasutas)
- pirate (karib, vagy fantasy)
- online strategy
- online RPG
- online PvP
Tehat megis milyen fele munkakorre kellene palyaznom ezekkel az adottsagokkal?
Illetve tippeket kerek mely cegeknel eselyes - MELYEKNEK VAN EUROPABAN! - game research/ development reszleguk? (Jelenleg Angliaban vagyok amugy.)
Illetve a cegeket, ahol nem egy HR pina asztalan kot ki anyagom, akinek goze nincs in-game dolgokrol, meg fejlesztesekrol, eleve szamitogepes cuccokrol cask a CV elemzehez, meg certification rovathoz ert (mert ilyenbe, foleg Nemetorszagban - Bigpoint, Goodgame) mar belefutottam parszor...
"Ez azt jelentene profi vagyok matekbol, pedig nem. Pusztan 14 ev RPG tapasztalat (pen&paper, es neha PC)."
Gondolom lefuttattál szimulációkat és kiderült hogy egyetlen 1 varázslat vagy tulajdonság sem olyan hogy felborítja a játék egyensúlyát. Papíron sok minden jól működik, lejátszhatsz 1000 próbajátékot, de ez nem garantálja hogy nem lesz benne olyan, amit a játékosok kiskapuként használhatnak és sokkal-sokkal erősebbek lesznek mint a többi játékos.
Az MMO játékok nagyon stabil játékelméleti háttérrel működnek, nem csak úgy megérzésből és tapasztalatból alakítják ki a rendszert. Játszani egy játékot és kifejleszteni egyet kb. annyira különböző mint autót vezetni és megépíteni egyet, nem számít hogy hány év tapasztalatod van egy-egy játékban, ha nulla rálátásod van az elméletre.
tegnapelőtt 17:09
Gondolom akkor a kulon lemezes editorok nem szamitanak. :) Ertve ahol ott van minden objektum, textura, script alap, es osszes lehetoseg mi lehet a jatekban, hasznalva az engine discrol, nem a jatekbol.
Termeszetesen nem a blizzardos jatekoknak szokott lenni ilyen.
Annyiban igazad van, hogy a teszteleshez es bug kereseshez kell tobb (a jatek).
tegnap 12:17
Koszonet tartalmas valaszodert - ez a full valasz az elso kerdesekre.
Esetleg, ha tudsz mas europai cegekrol, es felirod azt megkoszonom.
tegnap 12:44
Szimulaciok, kalkulaciok, probajatekok, igen.
"de ez nem garantálja hogy nem lesz benne olyan, amit a játékosok kiskapuként használhatnak és sokkal-sokkal erősebbek lesznek mint a többi játékos"
Akkor ezek alapjan eleg sok jatek bukna meg. Pl. kb. az osszes papir-ceruza. Icewind dale/ d&d, vampir, de meg az Elder Scrolls sorozat is (online nelkul), ahol szinten feltapolhatsz isten feletti szintre (Almalexia egy utes 1. szintu karival :) ).
Azzal termeszetesen egyetertek, hogy torekedni kell az elkerulesre, am vagyok annyira realis, hogy biz akadhat, aki felfedez kiskapukat - mint a nagy jatekkeszito cegek - profi csapattal - is demonstraltak parszor.
Akkor mar ne is beszeljunk az olyan jatekokrol, ahol nem kiskapu van, hanem hatalmas reklamozott diadaliv az emelt dijas sms-ekkel: Darkorbit, Goodgame Empire es hasonszoruek.
"Játszani egy játékot és kifejleszteni egyet kb. annyira különböző mint autót vezetni és megépíteni egyet"
Egyetertek. Azonban aki meg tud epiteni egy autot, az alt. vezetni is tudja.
Osszesegben:
1. Eleg keves kedvet erzek napokat eltolteni (ismet) keresessel cegek teren, bar legalabb a game designer position megvan.
2. Legjobb ut megtakaritas, es sajat kisebb ceg megalapitasa viszonylag olcsobb helyen - vagyis nem nyugaton. Oroszoknal pl. kivalo fiatal szakemberek vannak, es meg valamivel kevesebbel is beerik.
Ugyanakkor ott konnyebben kiadhato a parancs a programozoknak miket pakoljanak bele (+meghallgatni otleteiket), a grafikusok meg nagyjabol kapnak szabad kezet (par realitashoz ragaszkodva - pl. egy urhajo ne tuskeszornynek nezzen mar ki kisse irrealis tudomanyosan).
A jatek alap csontvazat milyen legyen akar egyedul is.
Merthogy gyors szamitas - egyetem, 3 ev alap:
- minimum kiesik 60000 font bevetel (es nem szamoltam a mellekeseket)
- elmegy min. 36000 font csak a lakhatasra
- + elmegy tandijra, kajara, miegyebre megint igen sok
Vagyis ossz minden kieso bevetellel es kiadassal egyutt 150000 font alatt nem usznam meg. Erre kapok egy lehetet - es HA osszejon, akkor dolgozhatok egy cegnek, ami csinal a munkambol akar 500X annyi profitot, mint amennyit fizet.
3. ut - befektetokkel. :S Strapas. A stabil indulasra sincs garancia. Befektetoket talalni nem az en szakteruletem, nem is ertek hozza. Hamarabb szerzek banki kamat alatti hitelt, ha van melle min. dupla annyi sajat toke - igaz kicsit veszelyesebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!