Milyen munkakor lenne ez, es mely PC jatek keszito cegeknel van ra esely?
Hosszu, am kerem elolvasni a valaszadas elott. Es a kerdesekre valaszolva (mi, hol, mikepp lehetseges, nem a mi nem lehetseges), nem velemenyt irva.
Nos, foleg olyanok valaszai erdekelnek, akik PC jatek keszito-tesztelo cegnel dolgoznak, illetve programozok, stb... vagyis van ralatasuk.
Sokat nezegettem mar a kulonbozo jatekcegek munkaajanlatait, de nem talaltam meg azt, ami igazan nekem valo. Merthogy nem vagyok sem programozo, sem grafikus, a sales/ marketing meg fenyevekre van tolem.
Ellenben mindig szerettem az in-game editorokat hasznalni, nemcsak map/ scenario, de campaign, plugin/ script is. Neha ez szinte uj jatekoket/ reszeket eredmenyezett (egyszeruen kevesnek, vagy rossznak talaltam az alapjatekot, es beraktam par hosszabb campaign reszt, ami jobban kedvemre valo).
Vagyis, ha megvan az alap editor (amit megcsinalnak a programozok es grafikusok), akkor tudok uj jatekot kesziteni akar.
De foleg az uj kitalalasaban:
- eleve a vilag, a kozeg, ahol jatszodik
- alaptortenet
- campaign line
- kuldetesek/ scenario
- PC, NPC szovegek, hattertortenet
- in-game irasok (pl. konyvek, belso levelek kuldikhez, stb...)
- szornyek, tulajdonsagaik
- karakterisztikak: kepessegek, kepzettsegek, egyeb talentek, tapasztalati szintek/ fejlodesi mutatok
- harc/ magiarendszer, varaszlatok, buffok, ereklyek, stb...
- eszkozok, realis hasznalatuk
- epuletek es tulajdonsagaik (grafika nem)
- fejlesztesek (foleg RTS? TBS jatekoknal)
- nyersanyagok, beszedesuk, felhasznalasuk, arak
- cask online verzioknal elofizetesi csomagok, avagy jatek (fizetos) nyersanyag/ masodik penz
Kategoriak, amiket kepes lennek csinalni (fenti feladatokat):
- FPS-horror keverek, karakterfejlodessel
- RTS es TBS (history, fantasy, space
- RPG (fantasy)
- Economic/ epitos (pl. vasutas)
- pirate (karib, vagy fantasy)
- online strategy
- online RPG
- online PvP
Tehat megis milyen fele munkakorre kellene palyaznom ezekkel az adottsagokkal?
Illetve tippeket kerek mely cegeknel eselyes - MELYEKNEK VAN EUROPABAN! - game research/ development reszleguk? (Jelenleg Angliaban vagyok amugy.)
Illetve a cegeket, ahol nem egy HR pina asztalan kot ki anyagom, akinek goze nincs in-game dolgokrol, meg fejlesztesekrol, eleve szamitogepes cuccokrol cask a CV elemzehez, meg certification rovathoz ert (mert ilyenbe, foleg Nemetorszagban - Bigpoint, Goodgame) mar belefutottam parszor...
"mert ilyenbe, foleg Nemetorszagban - Bigpoint, Goodgame) mar belefutottam parszor..."
És nem mentél át ezen a szűrőn? Nos, ez jelent valamit. Nem is csodálkozom.
Amúgy azt javaslom, szerezz nevet a szakmában. Csinálj valamit, (ingyen persze) ami népszerű lesz, amit más nem tud megcsinálni, és majd akkor elhalmoz ajánlatokkal a szakma.
"Illetve a cegeket, ahol nem egy HR pina asztalan kot ki anyagom, akinek goze nincs in-game dolgokrol, meg fejlesztesekrol, eleve szamitogepes cuccokrol cask a CV elemzehez, meg certification rovathoz ert (mert ilyenbe, foleg Nemetorszagban - Bigpoint, Goodgame) mar belefutottam parszor.."
Látom neked sincs gőzöd. Ezért senki NEM FOG fizetni neked. Editorral nem készül játék. Ha angliában vagy, akkor tudtommal ott (vagy Skóciában) van kifejezetten egy egyetem, ahol indítanak játékfejlesztő szakot. Nem pont ez a képzés neve, de megtalálod, ha nagyon akarod. Egyébként kiemelkedő programozási és matematikai/fizikai ismeretek nélkül esélyed sincs.
Magyarországon proginfót vagy mérnökinfót javasolnám.
HR pina...oke. Ugy allsz az egeszhez, mintha a cegnek/csapatnak kene megkoszonnie hogy te szobaallsz veluk...ez forditva van.
Ilyen onallo munkakor nincs, a jatekfejlesztes nagyon ossze van nove a programozassal es grafikaval. Tanuld meg egyiket es lesz beleszolasod, mert olyan nincs hivnak valakit es az amit kitalal, az szent es nekiall mindenki vakon megvalositani.
Amugy a karakterfejlesztes, kepessegek, szintlepes stb. kokemenyen matematika es elemzes utjan kerul kialakitasra, az hogy sisak vagy pancel a neve, teljesen lenyegtelen a jatekmenet szempontjabol...
Crytek Hungary-nál dolgozott ismerősöm 1 évet.
Neki főleg az volt a dolga, hogy modelleket rakjon a játékba. Pl mondták neki, hogy kéne egy vadászrepülő és azt neki grafikusan lekellett modelleznie de attól még neki ugyan úgy a dolga volt az is, hogy belenyúljon a kódba ha kell.
Szóval programozási tudás nélkül kb semmit nem érsz.
Mert oké, hogy van egy fő profilod amit csinálsz de néha néha mást is kell csinálni.
Ha nem tudsz alkalmazkodni akkor esélytelen.
ma 14:38
Nem mindenki, otthon tobben.
A jatek nem kell, csak editor.
ma 15:08
Kosz, felig hasznos.
ma 15:30
Hasznos - sajna lassan be kell latnom hiaba probalok mas utat. Ugy meg lehetelen lesz - nincs se par evem, se akkora gazdagsagom, hogy kitanuljam jol.
Mondjuk ez a resz nem: "Amugy a karakterfejlesztes, kepessegek, szintlepes stb. kokemenyen matematika es elemzes utjan kerul kialakitasra," Ez azt jelentene profi vagyok matekbol, pedig nem. Pusztan 14 ev RPG tapasztalat (pen&paper, es neha PC).
ma 15:39
A legkorrektebb/ leghasznosabb valasz eddig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!