Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Munkahelyi kritikát hogy...

Munkahelyi kritikát hogy kezelitek?

Figyelt kérdés

Hogy viselitek el a főnöktől és a kollégáktól egyaránt?

Konkrét eseteket is szívesen olvasnék!



2013. ápr. 23. 16:06
 1/4 anonim ***** válasza:
Mit értesz kritika alatt? Ha egy feladatot nem úgy végzek el, ahogyan azt elvárják, mert nem megfelelően mondták el, és nem értettem meg, vagy egyszerűen nem vagyok a megoldásában a helyzet magaslatán (néha próbálnak befogni a munkakörömön kívüli dolgokra), akkor vagy elmagyarázza a főnök, hogy hogyan kellett volna, én meg megköszönöm a segítséget, és megpróbálom úgy csinálni, vagy szimplán lepasszolja másnak, és a jövőben a hasonló feladatokkal békén hagy.
2013. ápr. 23. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Jogos vagy jogtalan kritika, de főképp a cseszegetés részére gondoltam. Vagy amikor kollégák próbálnak rádtolni dolgokat...
2013. ápr. 23. 19:20
 3/4 anonim válasza:
100%

Szerintem ez cégen, vezetőn, csapaton múlik. Hiába beszélünk konkrét esetről, nyilván minden eset mindenki szemszögéből (cseszegető főnök, aki szerint lusta vagy, idióta munkatárs, aki átpasszolja a munkát, stb.) más és más. Sorolhatnám a konkrét eseteket akár holnapig is...

Szerintem a konfliktuskezelés (bocs, hogy a saját tányéromba köpök, de igaz!) hiánya Magyarországon válogatott eseteket eredményez. Itt eleve nem arra vagy nevelve, hogy környezetben gondolkodj, hanem hogy csak saját magadra figyelj, tanulj az iskolában, ne érdekeljen más, csak a saját, egyéni érdekeid, amiket alapos "munkával" szép kis karrierré csiszolhatsz. A nyugati oktatási rendszer (USA-ban nem tudom, hogy van, de Európában mindenképp)az egyetemeken nem a seggelésre-ügyeskedésre utazik, hanem rákényszerít, hogy csoportban, projektjelleggel dolgozzatok. Persze, óhatatlanul felmerülnek emberi-szakmai viták, de ez kompromisszumkészségre nevel és úgy kezded a munka világát, hogy alapvető készségeid már vannak abban az irányban, hogyan kezelj egy ilyen szituációt. Mindenhol vannak jó fejek és rossz fejek - itthon is, külföldön is, az viszont tény, hogy a magyarok élen járnak az irigységben és azt gondolom, a legtöbb konfliktus abból adódik, hogy sokan a saját nyomorúságukat próbálják gyógyítani a másik basztatásával. Kaptam én is olyan szakmai-emberi kritikát, amit úgy tálaltak, hogy megköszöntem, mert tudom, hogy ettől több lettem és más perspektívára mutattak rá velem kapcsolatban. A legtöbb "kritika" azonban légből kapott, féltékenységből,nem kellően kontrollált hangulatingadozásból és hatalmi mámorból adódott az előző munkahelyeimen. Érdekes, hogy sok cég félreértelmezi a csapatépítő tréninget és azt hiszik, hogy egy véget nem érő piálás összekovácsolja az embereket. Pedig, ha azt a pénzt inkább szervezetfejlesztési szakemberekre (pszichológusok, coach-ok) szánnák, sokkal jobb dolgok sülnének ki belőle. Dolgoztam olyan helyen, ahol erre adtak és valóban volt értelme, a szituációs gyakorlatokon keresztül sokat tanultunk magunkról és egymásról, jobb lett a munkakedv, tehát hatékonyabbak voltunk,stb.


Nem csak azt kell mérlegelni, hogy mit és ki mond, hanem hogyan és miért. Tudni kell helyre tenni fejben, hogy ez olyan kritika volt-e, ami előrébb visz, vagy szakmai kritikának álcázott személyeskedés volt-e. Sajnos, a mobbing annyira általános, hogy sokan elviselik a munkahely megtartása miatt, pedig, hosszú távon elég komoly egészségkárosító és életminőség-romboló hatása lehet!

2013. ápr. 23. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszod! Teljesen egyetértek veled! A sajnálatos tudod az ebben az egészben, hogy nem engedheted meg magadnak hogy tovább lépj. Esetleg akkor, ha munka mellett szerencsés esetben még maradt időd másik helyre felvételizni. Ellenkező esetben munkanélküliként, megbélyegzett és semmirekellővé válsz a legtöbb ember és később saját magad szemében is. Okosan kell az embernek sakkoznia ezekkel a dolgokkal.
2013. ápr. 24. 07:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!