Munkahelyi kritikát hogy kezelitek?
Hogy viselitek el a főnöktől és a kollégáktól egyaránt?
Konkrét eseteket is szívesen olvasnék!
Szerintem ez cégen, vezetőn, csapaton múlik. Hiába beszélünk konkrét esetről, nyilván minden eset mindenki szemszögéből (cseszegető főnök, aki szerint lusta vagy, idióta munkatárs, aki átpasszolja a munkát, stb.) más és más. Sorolhatnám a konkrét eseteket akár holnapig is...
Szerintem a konfliktuskezelés (bocs, hogy a saját tányéromba köpök, de igaz!) hiánya Magyarországon válogatott eseteket eredményez. Itt eleve nem arra vagy nevelve, hogy környezetben gondolkodj, hanem hogy csak saját magadra figyelj, tanulj az iskolában, ne érdekeljen más, csak a saját, egyéni érdekeid, amiket alapos "munkával" szép kis karrierré csiszolhatsz. A nyugati oktatási rendszer (USA-ban nem tudom, hogy van, de Európában mindenképp)az egyetemeken nem a seggelésre-ügyeskedésre utazik, hanem rákényszerít, hogy csoportban, projektjelleggel dolgozzatok. Persze, óhatatlanul felmerülnek emberi-szakmai viták, de ez kompromisszumkészségre nevel és úgy kezded a munka világát, hogy alapvető készségeid már vannak abban az irányban, hogyan kezelj egy ilyen szituációt. Mindenhol vannak jó fejek és rossz fejek - itthon is, külföldön is, az viszont tény, hogy a magyarok élen járnak az irigységben és azt gondolom, a legtöbb konfliktus abból adódik, hogy sokan a saját nyomorúságukat próbálják gyógyítani a másik basztatásával. Kaptam én is olyan szakmai-emberi kritikát, amit úgy tálaltak, hogy megköszöntem, mert tudom, hogy ettől több lettem és más perspektívára mutattak rá velem kapcsolatban. A legtöbb "kritika" azonban légből kapott, féltékenységből,nem kellően kontrollált hangulatingadozásból és hatalmi mámorból adódott az előző munkahelyeimen. Érdekes, hogy sok cég félreértelmezi a csapatépítő tréninget és azt hiszik, hogy egy véget nem érő piálás összekovácsolja az embereket. Pedig, ha azt a pénzt inkább szervezetfejlesztési szakemberekre (pszichológusok, coach-ok) szánnák, sokkal jobb dolgok sülnének ki belőle. Dolgoztam olyan helyen, ahol erre adtak és valóban volt értelme, a szituációs gyakorlatokon keresztül sokat tanultunk magunkról és egymásról, jobb lett a munkakedv, tehát hatékonyabbak voltunk,stb.
Nem csak azt kell mérlegelni, hogy mit és ki mond, hanem hogyan és miért. Tudni kell helyre tenni fejben, hogy ez olyan kritika volt-e, ami előrébb visz, vagy szakmai kritikának álcázott személyeskedés volt-e. Sajnos, a mobbing annyira általános, hogy sokan elviselik a munkahely megtartása miatt, pedig, hosszú távon elég komoly egészségkárosító és életminőség-romboló hatása lehet!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!