Miért van akkora munkaerőhiány szinte minden pozícióban a MÁV dolgozóinak körében?
Felét, harmadát keresik a MÁV dolgozók, mint azonos munkakörben a versenyszférában. Csak az megy oda, akinek nagyon muszáj és csak addig marad, amíg nincs jobb. Aki meg nem, az vagy tényleg nagyon szereti a vasutat, vagy egyszerűen alkalmatlan a versenyszférában történő munkavállalásra.
Ami a vasúti tömegközlekedés minőségét illeti, az két frontról van támadva. Beszállítók és kivitelezhetők csak NER-es cégek lehetnek, a szerződött áron túl, időn felül és minőségen alul teljesítenek. A mutyi minden mértékben felülírja a józan eszet, műszaki szempontokat. A másik, pedig hogy eleve sok állomás és megállóhely elhelyezése borzasztó. Nagyon sokszor félreeső helyre kerültek, akár fél-egy kilométerre a falu vagy kisváros határától. Néha még akár messzebb is. A kutya nem fog azzal utazni, amikor a busz keresztül megy a falun. Az infrastruktúrát arrébb rakni pedig irtózatos költség lenne.
Meg aztán ott a vezetés. Jankó megmondta, hogy a Budapest-Bécs vonalat fel kell újítani, de a normál karbantartási keretből kell megoldani, ami már a normál karbantartásra sem elég.
Na most akkor mit várunk? A MÁV pontosan annyira jó mint munkahely és mint közszolgáltatás, amennyire ilyen körülmények között jó lehet.
Igen, jól írod, nem véletlen, hogy a legnagyobb mozdonyvezetőhiány Miskolcon van.
Index fórumon taglalták pár hete, hogy ez hogy lehet, biztos ott nem jók a munkakörülmények, blablabla. Hát nem. Hanem azért, mert ott simán talál jobb helyet az ember, hiába hazudozik a média, hogy jajj mekkora munkanélküliség van. Pesten meg a sok proli egymást tapossa, minden munkára van egy rakás jelentkező.
Ez a költözz Bp-re mánia rég kifulladt már, csak megy még a hazudozás a bérekről, mert már nincs kereslet a 1,5 millió/nm-es gettókra.
Komolyan "jó" ezt olvasni, hogy más is látja a budapesti munkaerőpiac megváltozását. Vagy inkább a budapesti munkaerőpiac által kínált lehetőségek hanyattlását országos szinten. Már 5 éve ezt po_ázom, csak mérnöki területeken, rendszerint hülyének néztek. Ma már kevésbé, kezdi mindenki látni. Meg azt is, hogy szép lassan minden szegmensbe megfigyelhető lesz.
Az a baj tényleges változás, hogy megint elkezdenek vidék fölé nőni a fővárosi bérek, majd akkor lesz, ha elegendő jelenlétet igénylő pozícióban dolgozó vándolrol vissza vidékre, és megjelenik Budapesten újra a munkaerőhiány mint fogalom. Mert most baromira nem az van, 1-2 speciális vagy jelenlétet nem igénylő ágazattól eltekintve minden állásra 20-50 vagy akár több 100 jelentkező van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!