Miért van akkora munkaerőhiány szinte minden pozícióban a MÁV dolgozóinak körében?
Ugyanaz mint a Posta
Szar körülmények, éhbér, inkompetens bunkó főnökök, állandó terror, meg folyamatosan sok száz oldalas tanulnivaló munkaidőn kívül és vizsgázás.
Nem baj, majd az MV-ket átképzik buszsofőrökre
“ Ugyanaz mint a Posta”
Amúgy oda is szívesen mentem volna C kat.-ra soförnek. Megcsinálják a jogsimat és mindennap otthon alszol, de ember BRUTTÓ 400.000ezer forintért 3 műszakban? Ne vicceljünk már…
#17-es voltam
A "nem szeretnek dolgozni az emberek" hozzászóló válaszát (6-os vagy 7-es, már nem emlékszem, bocsi) be kéne keretezni... :D
Véletlenül sem a cégek fizetnek keveset, hanem a melós kér túl sokat, aha. Ha valóban fizikaimunkaerő-hiány lenne, akkor azt is MEGFIZETNÉK. Ilyen egyszerű. Ha nem tudod megfizetni, valószínűleg nincs rá, illetve valami másra nagyobb szükséged van.
Egyébként a megszűnéstől én sem tartanék, de pl. tovább darabolhatják, nem?
A horvát példa is jó, vannak vidékek ahol egyáltalán nincs is tömegközlekedés, nemhogy vasút.
Miért nem tartanál a megszűnéstől? Ennyire rohadtul nem értitek, hogy miről van szó? A kérdező azt firtatta, hogy ez egy biztos munkahely a fizikai dolgozók számára, mert soha nem fog megszűnni. Konkrétan "megszűnni" nem fog, de szerintem az önmagában a megszűnés kategóriája, ha folyamatosan ritkítják a járatokat meg zárják be a vonalakat. Szerintetek ugyanannyi mozdonyvezetőt meg jegyvizsgálót fognak alkalmazni, ha napi 6 ezer vonat közlekedik az országban, mint hogyha napi 100?
Miskolcon pl. lezajlott már ez a folyamat a helyi közlekedésben az elmúlt 3-4 évben. 2019 körül buszsofőrhiány volt, járatok maradtak ki, sztrájkfenyegetettség volt, próbálták is marasztalni őket ilyen-olyan pótlékokkal és egyebekkel, 300-400-at is hazavittek. Aztán a covid mögé bújva drasztikusan megritkították a járatokat, 30-60 percenként járnak azóta is a korábban 5-10 percenként járó buszok, a birka lakosság nem tüntet, csak Facebook kommentben elégedetlenkedik, meg a leadózott fizetése után még autót is tart fent nem kevés pénzért, k*rva nagy dugók vannak, pedig korábban nem volt jellemző. Na azóta ott kuksol minden sofőr nettó 200-ért fülét-farkát behúzva, és csoda, hogy még nem rúgtak ki senkit, de ennek is inkább csak az az oka, hogy vsn természetes fluktuáció is.
"Budapest környékén szüntetném meg a vonalakat" - gratulálok, Még Több Dugót a Fővárosba szlogennel akár kampányolhatnál is... a bekeretezett szövegeddel együtt :D ;)
Ez több okból is problémás, például hogy kötöd össze az ország nyugati és keleti vagy déli felét, ha nem Budapesten keresztül? Ha jól tudom az ottaniakon egyetlen vasúti híd üzemel, a bajai, azon is max valami mellékvonal van.
Ez nem így működik, ebben a témában, de másban sem, hogy van "a vidék", meg Budapest, mint valami két sziget... az egészet holisztikusan kellene kezelni. Nálunk például egész jó a tömeg- és más közlekedés is, 1-2 hiányosságtól eltekintve, elég jó munkalehetőségekkel, ehhez mérten nagy forgalommal... most akkor itt megszüntetnéd a vasutat mert Most a Vidék Jön? Vagy maradhat mert nem-Budapest?
:D
#27 A válaszomat annak a tévhitnek a lerombolásával kezdeném, miszerint még több dugó lenne a fővárosban. Ezek tök jó szalagcímek. Kb. úgy 10-15 éve havi rendszersséggel megjelennek a bulvárlapokban, csak éppen távol állnak a valóságtól.
A mért adatok közel sem azt mutatják, hogy nőne a dugók gyakorisága, száma és nagysága. Kb. 10-20 éve ugyanaz a helyzet, mert Budapest útjai már réges régen megteltek. A sok - állítólag rohadt szegény magyar - ember, nem száll ki az autóból. Úri életet élnek, 700 Ft-os benzinnel, meg sokmilliós autóval. Hiába járnak az elővárosi vonatok csúcsidőben félóránként, vagy néhol még gyakrabban, lesz*rja. Sőt, 1 autó helyett most már 2 autó van háztartásonként, így anyuci, meg apuci is külön autóval pöfög.
Szóval a dugókra eddig sajnos vajmi kevés hatása volt a MÁV-nak. Konkrétan semennyi. Biztos, hogy ezen nem segítene az általam javasolt ritkítás sem, de szemernyivel sem lenne rosszabb a helyzet mint jelenleg.
Nem ara gondoltam, hogy az összes Budapest környéki vonalat szüntessék meg. De az hogy Nagykátáról, meg pl. Tárnokról olyan gyakran járnak vonatok, mint egy vidéki városban a villamosok, miközben megy a duma, hogy Mátészalka környékén meg vonalat kellene megszűntetni...ez azért erőteljes hátrányos megkülönböztetés. A MÁV egy közszolgáltatás, nem pedig profitorientált cég. Biztosítania kell Szabolcsban is ugyanazokat a feltételeket mint Pest környékén. Akkor is, ha tizedannyian utaznak. Igen, ha kell, a pesti agglomeráció rovására. Legfeljebb majd lassul a budapesti vízfej növekedésének üteme. Jobb is lenne.
Amúgy az általad említett "szigetes" megközelítés már most is létezik. Csak Budapest környékéről nem venni észre.
Végezetül aláírom, Magyarországon tök jó a közlekedés. De erről azért megkérdezném a hajdúsági és baranyai embereket is. Náluk nem jár 2 percenként a villamos, meg 20 percenként a vonat.
Nem olvastam vegig minden hozzaszolast, csak reszben kivanok beleszolni a vitaba.
A tomegkozlekedes szinvonala osszetett dolog es nrm csak a szolgaltaton mulik.Itt visszakanyarodnek a polgarosodas fogalmahoz.
Ha barmelyik magyar varosa vagy barmelyik tersegbe az orszagban marol holnapra olyan jaratsurusegu, olyan komforttal rendelkezo es olyan pontossaggal kozlekedo tomegkozlekedesi rendszer kerulne, ami minden igenyt kielegit, en akkor sem ulnek vissza (fel eve vettem egy autot mert elegemlett a BKV-bol, MAV-bol is). Azert nem, mert a felhasznalok ugyan azok lennenek, mint most. Az emberek mind (tomeg) kozlekedesi kultura, mind kommunikacios kultura, mind szemelyes higienia szempontjabol igenytelenek. Mondhatni parasztok, a szo negativ ertelmeben. Nem tudnak disztingvalni, 0 empatia, nem tudnak a vonaton, buszon, villamoson viselkedni es 10-bol legalabb 3-4 ember egyszeruen budos, de ketto utan meg a kapaszkodot sem fognam meg, nem hogy leuljek utana (melle vegkepp nem).
Azon tul hogy az adott szolgaltatas milyen, nekunk usereknek is oriasit kellene fejlodnunk, hogy elviselhetobbe tegyuk egymas szamara. Ez lehet hogy sosem jon el, de megkozeliteni is meg tobb evtized.
Azért tartanak autót az emberek, mert Pest megyén kívül egy kalap szar a tömegközlekedés, nem hobbiból.
150 ezer meg egyáltalán nem sok egy telefonra, annyiért kapsz egy normális, 120 Hz-es képfrissítésű full HD telefont, amitől nem folyik ki a szemed éy nem fagy be egy sima webes böngészéstől.
A nettó 300-400 ezer meg egy kalap szar fizetés, hiába pattog a mávos vezető, majd legfeljebb lézer jankó őt is lapátra teszi, ha nem talál ki valamit a munkaerő bevonzására. Van az a színesbőrű réteg, aki tényleg nem akar dolgozni, de én őket nem akarom vasút közelében látni, az biztos.
A pestiek meg azért autóznak, mert elegük van abból az aljadék kisebbségi, drogos, csöves rétegből, akik ellepik az aluljárókat meg a tömegközlekedést, sajnos megértem őket. A 29-esnek nagyon igaza van. Vitézy meg az összes nagyokos is csak metrókról, vasúti hidakról, 15 percenként járó motorvonatokról álmodozik, de mélyen kussol mindenki a közbiztonságról- és tisztaságról. Ezen ingyen is lehetne javítani, csak végre megfelelő hatalmat kéne adni a rendőrség kezébe, illetve szigorítani a törvényeket. Bár már szerintem túl vagyunk azon a fázison, ahol ez segít, mert az ország 70-80 %-a ilyen igénytelen prolikból meg cigojnerekből áll.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!