Miért van akkora munkaerőhiány szinte minden pozícióban a MÁV dolgozóinak körében?
Az internet korában már könnyen lehet információkat szerezni munkavállalóként. Röviden a MÁV csoport pöcegödréről:
-fizetés órabérre lebontva kb. fele egy magántulajdonú céghez viszonyítva
-sógor, koma, falubeli, fotóratyi, szakszervezeti elvtárs előnyben, a többiek dolgoznak helyettük
-a valós munkát végzőkön csüngenek százával a semmittevő, analfabéta rokonok, akiknek megannyi munkakört létrehoznak elég jó fizetésért és hatalmat is adnak a kezükbe
-gyakran állati munkakörülmények
-állam az államban, MT nem vonatkozik a munkaadóra, Kollektív Szerződés is csak dísznek van
-általános utálat a lakosság körében, manapság már csak az utazik vonattal aki negyon rá van szorulva
#6 Latom es erzem azt amit leirtal. De most attol fuggetlenul hogy egy lancdohanyosnem 50-60 ezret, hanem 150 ezret elkolt bagora, vagy egy alkoholista ugyan ennyit szeszre, miert szivna a MAV-nal ahol rengeteg munkakorben mar hajnalban kezdenek, van ejszakai ugyelet, mocskos korulmenyek, konfrontacio az utasokkal es a rendszerrel, mikor ehhez kepest kenyelmesen meg tudja keresni ugyan ezt a penzt mashol?
Egyszeru a keplet, a versenyszferahoz kepest a fizetes a beka segge alatt. Miert menne el barki is a MAV-hoz karbantartonak netto 300-ert, mikor brutto 7-800-as alap berert felveszik a multik relative tiszta munkakornyezetbe dolgozni? Miert menne el valaki mozdonyvezetonek tulorakkal netto 450-500-ert, mikor nem allami fuvarozo cegeknel 7-800 ezret meg lehet keresni ugy, hogy nem egy szocialista maradek vezetoseg ba_zogat felulrol?
A MAV-nak pont a sajat munkakorulmenyei miatt "kellene" a munkaberrel kompenzalni. Egy mozdonyvezeto 800-1m, egy karbantarto meg netto 600+. Akkor nem lenne munkaerohiany naluk.
7-es egy karbantartó nem valószínű hogy nettó 300-at kap, már csak azért sem mert egy váltókezelő nem keres annyit. Egy forgalmi szolgálattevő kap nettó 350-380-at, szolgálati helytől és vonatforgalomtól függően. Gondolom a karbantartó is a vasútnál legfeljebb nettó 220-250 ezret kap, vagy rosszabb esetben a garantált bérminimumot.
De az tény hogy a MÁV-nál nagyon mostoha körülmények vannak, ezt sok embertől hallottam már. Sok állomáson konkrétan "középkori állapotok" uralkodnak, például még a víz sincs bevezetve a szolgálati helyiségekbe, nincs vízöblítéses wc stb. A 21. században ez már nem kicsit gáz. A 12 órás szolgálatok, a hajnali kezdések, éjszakázások megint csak nem valami kecsegtetőek. 50 évvel ezelőtt lehet nem volt annyira rossznak mondható a 12 órás beosztás, de megint csak a 21. században a 12 órás műszak nem mondható hu de jónak és kellemesnek. Igaz éjszaka van szolgálatmegszakítás, lehet pár órát pihenni, már ha nincs valami rendkívüli esemény, de ettől függetlenül a jótól ez még elég messze van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!