Miért van akkora munkaerőhiány szinte minden pozícióban a MÁV dolgozóinak körében?
Na igen, pont a 7-es féle patkányok miatt nem megy a mávhoz senki, és még csak nem is érti, hogy mi a baj.
Azért nem megy oda senki, mert nem kíváncsiak a "mávos vezetőre", aki szerint nem akarnak dolgozni az emberek, és nem jó nekik a 300-400 ezres szuperfizetés, miközben egy valamire való albérlet 200 ezer. A mávos vezető meg 1,5 millióért + céges autóért mereszti a seggét az irodában és azon agyal, hogy azok a rohadt jobbágyok nem akarnak idejönni.
Egyébként meg a kérdéssel sem értek, de, igenis megszűnhet a máv. Nyilván mint politikai kifizetőhely, nem fog, de látjuk, hogy zárják be a vonalakat, rohad az egész, egyáltalán nem áll fényes jövő előttük. Piaci cégek sem szűnnek meg folyton, nem kell ez a szar duma, ez maximum a gagyi magyar kisvállalkozásokra jellemző, de azokhoz sem megy értelmes ember.
*kérdéssel sem értek egyet
Amúgy meg megélnek az emberek a szar mávodon meg bkvdon kívül is, ne agyalj azon, hogy miből élnek, fogadd el, hogy van jobb munkahely is a kommunista szarfészkeden kívül.
Egyáltalán nem annyira fontos itt sajnos a vasúti közlekedés mint gondolod, látod, hogy az emberek ingerküszöbét nem éri el semmi. Naponta 10-szer beleszarhatnának mind a 10 millió jobbágy szájába, akkor sem lenne semmi, örülne a paraszt, hogy legalább nem 11-szer történik.
Nyilván ha nincs nyomás a kormányon, örömmel rohasztják le ezt a szektort is, legalább erre sem kell költeni. Persze cégjogi értelemben megszűnni nem fog a máv, eldöcög majd néhány vonat naponta egy-két kiemelt fővonalon, hogy meglegyen a látszat, aztán ennyi, az ingyenélő vezetői réteg meg marad. Nem kell Afrikával példálózni, nézd meg Románia, Bulgária, Macedónia, Görögország vagy Horvátország vasútját. 30-40-nel döcög napi 4-5 vonat a Kolozsvár, Brassót, Bukarestet és egyéb hasonló 300-400 ezres nagyvárosokat összekötő vonalakon. Albániában konkrétan nincs már közlekedés. Horvátországban buszokkal hordják le a tengerre az embereket, mert annyira szar állapotban van a vasút, pedig ott aztán lenne utas bőven. A görögöknél meg a néhány éve uniós pénzből felújított vonalon biztosítóberendezés sincs, abból lett pár hónapja a több mint 40 halálos áldozattal járó baleset.
A teherszállítás nyilván maradni fog, de annak semmi köze a mávhoz, azért is van náluk munkaerőhiány, mert a maszekokhoz megy mindenki, aki tud. Egyébként az RCH-t meg egy-két nagyobb multit kivéve lassacskán ott is bekebelez a fidesz mindenkit. De pl. az RCH-t is szépen kipicsázták a visontai szénszállításból, mert "túl alacsony" ajánlatot adtak.
Rossz fizetés, rossz körülmények.
Én szívesen mennék járműszerelőnek, de nettó 250-ért nem fogok, mert ettől majdnem 150-el többet kapok a mostani helyemen.
Szívesen lennék MV, de annyira nem
kell ember, mert be se hívtak. Ha már MV… relative jó a fizetés mész havi 200-220 órát így van meg nettó 500-550ezer forint. Döntsd el, hogy jónak számít-e.
Forgalmista nettó 350-380… megint csak az van, hogy ennyit megkeresek most is és nem 12 órázok meg nem éjszakázom.
Kocsivizsgálóik vannak a magánvasutaknak, egyedül a forgalmi dolgozók nélkülözhetetlenek a mávtól. Nyilván hogy ha odáig jut a helyzet, hogy már a teherszállítást is veszélyeztetik, akkor majd kapkodva kitalál valamit a mocskos fidesz. Először a vasutasok ellen hangolják a közvéleményt a patkány médiájukon keresztül, aztán munkavédelmi, túlórázási szabályok lazítása, felmondási tilalom, honvédelmi állományba helyezés, gyorstalpalóban közmunkások átképzése vasutasnak. Előb-utóbb csak bekövetkezik egy tömegszerencsétlenség, persze "személyes felelősséget vállalok" jános majd sorosra meg brüsszelre fog mutogatni.
Az biztos, hogy a személyszállításban komoly járatritkításokra kell számítani hamarosan.
Amúgy meg igen, a máv HR-je is rohadtul benne van a dologban, van egy rakás vasútrajongó, akik szívesen mennének, de nem válaszolnak a jelentkezésekre, szarnak az egészre. Szándékosan szabotálják a felvételt, mert az nekik munka, képzés, bérkifizetés lenne, egyszerűbb csak sajnáltatni magukat a médiábsn, aztán bezárni a vonalakat.
Én is jelentkeztem pár éve mozdonyvezetőnek mérnöki diplomával, le sem szartak, nem indult tanfolyam, aztán behívtak a frissdiplomás mérnöki programjukba interjúra, a szakdolgozatomat is vasúti kocsikról írtam piaci cégnél, elbeszélgettünk, benyomták a szokásos két hét múlva visszajelzünköt, aztán se kép se hang. Az Index vasúti fórumán is van egy topik "Mozdonyvezető lennék, hogy csináljam" címmel, több tízezer hozzászólással, emlékszem, hogy tele volt kiábrándult vasúti szakközepet végzett emberekkel, akiket nem vettek fel, mert nem tudtak érdemben reagálni a HR-es "Ha Supermen lenne, mit csinálna?" típusú kérdéseire.
Természetesen az is kizáró tényező volt, ha nem volt vasutas a családban.
Innentől fogva egyék meg azt a moslékot, amit főztek, de leginkább jó lenne, ha levennék az enyves kezüket az évi 800 milliárd adódizetői pénzről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!