Ha egy cég azt várja el hogy munkaidőn kívül és hétvégén is legyek elérhető mobilon, noha erről a szerződésben szó sincs, akkor nem kéne ezért keményen fizetnie is nekem?
Amikor beléptem ide szó se volt erről, és sokáig, több mint 1 évig ez fel se merült.
MOst meg azt várnák el hogy legyek elérhető telefonon este 10ig, meg akár hétvégén is-vagyis ha hívnak fel KELL vennem.
A szerződésben erről egy árva szó nincs. Céges telefon nincs.... csak a sajátom.
És ami a fő ráadás fel se merül hogy ezért külön egy fillér is adjanak. Az eddigi bérezésem marad, de legyek elérhető a saját mobilomon még vas délután is.
Mondtam hogy NEM.
Most ki akarnak rúgni.
Megtehetik?















Tudom, hogy troll, de azért válaszolok. Velem ez kétszer fordult elő (mármint az, hogy bepróbálkoztak).
1.
IT cég, nemzetközi, de azért nagymultinak még nem mondható.
Többször hívtak munkaidőn kívül, hogy meg kell csinálni dolgokat.
Contractor voltam, percalapúan számoltunk el.
Természetesen benyújtottam a Time-tracker részletes adatait. Ez a program nem kötelező, saját magamnak használom, viszont részletesen monitoroz mindent, hogy rendszeridő szerint mp-ről mp-re milyen program volt megnyitva aktív ablakként.
Nem tetszett nekik, de első ilyen hónap volt még, úgyhogy kifizették az extrát.
A következő hetekben nem kellett extrán dolgozni, de voltak hívások szép számmal. Így szépen másodpercre összegyűjtve a heti hívásadagot, és megfelezve, hétfőn annyival később mentem be, pénteken pedig annyival korábban jöttem el. (Ez még Covid előtti 5*8 iroda időszak volt.)
Természetesen hó végén behívtak, hogy ez nem oké.
Ezután úgy döntöttem rendben, akkor bent vagyok időben, viszont szintén a perceket 5 részre osztva, minden nap X percnyit magánügyben böngészgettem vagy telefonáltam.
Erre kitalálták, hogy nem lehet magántelefont használni munkaidőben.
Na itt pattant el bennem valami, de sosem voltam az a fajta, aki "csak úgy" ott hagyjon egy helyet.
Az általuk ismert számomat átváltottam feltöltőkártyásra, illetve szereztem egy 2007-es első szériás Iphone-t, abba tettem bele.
Az eredeti telefonomba új előfizetéses kártyát tettem (csak azok voltak névjegyben, akikkel tényleg kapcsolatot tartok, mindenkinek aki nem kapcsolódik a munkámhoz elküldtem az új számom), letöröltem róla minden munkához kapcsolódó szinkronizált fiókot, kétfaktoros-ellenőrzőt, fájlokat, képeket.
Az eredeti telefonomat az új számmal el se vittem munkába, az Iphone-t a régi számommal pedig nem vittem haza.
Egy hétig rendben volt (a menedzser észre se vette, hogy minden belépésemnél mindenhova, egy Belső IT ticketet adok fel egyszeri jelszóért).
Aztán jött a szokásos rendszerfrissítéses havi egy szerda, amikor utána este 10 körül minden egyes alkalommal beüt a gebasz és engem hívnak, hogy ugorjak már be fizikailag újraindítani mindent, mert én lakom a legközelebb.
Ha ez nem történik meg, az automata rendelést kezelő rendszerek nem tudnak rendelést befogadni, leállnak az emailek, tehát minden, konkrétan a fő szerverek és adatbázisok mondják be az unalmast.
Következő reggel arra mentem be, hogy mindenki fejvesztve rohangál, a főnök meg rákvörös fejjel tajtékzik.
Már a vezérigazgató is ott volt.
Természetesen elkaptak, és behívtak "az" irodába.
A menedzser őrjöngött, próbált este hívni, de nem vettem fel, ez az este több, mint 20millió USD kárt okozott.
Közöltem, hogy sejtettem, hogy ez történt, de nem volt nálam a szolgálati telefon. Itt a vezérigazgató kikerekedett szemekkel kérdezett vissza, hogy milyen szolgálati telefon?
Én elmondtam neki részletesen mindent, hogy kifizetni először még kifizették az extrát, de szóltak hogy többet nem, majd próbáltam lecsúsztatni az időket de az sem jó, gondoltam akkor külön kell választani a munkát a magánélettől, hát megtettem. Magán számnak újat szerváltam, a régit pedig egy másik mobilba raktam. A magán van nálam munkaidőn kívül, a munkahelyi pedig munkaidőben.
Ha nem használhatom magán célra a mobilomat munkaidőben, akkor munkára sem a szabadidőmben.
Szerencsére a vezérigazgató jófej volt, kirúgta a menedzsert, kifizette az eddigi "munkaidő károsultságomat" jutányos pótlékokkal együtt.
Viszont így is eljöttem a cégtől, mert kaptam egy nagyon jó ajánlatot mástól.
2.
Ezen már nincs mit részletezni, ez csak az elsőből származó tanulság. Feljebbvalói irodába onnantól kezdve SOHA nem léptem be úgy, hogy ne kapcsoltam volna be az odasétálás alatt a hangfelvételt a telefonomon. Jól tud az jönni, még akkor is ha kétélű kard.
Egy olyan esetben, ahol kiderül hogy felvettem a beszélgetést (tehát használnom, ergo beperelnem kellett őket), akkor az én kártérítésem a felvétel tartalmából kifolyólag úgyis több volt, mint amit nekem kellett volna fizetni az "illegális hanganyag rögzítéséért".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!