Pedagógus munkatársak (régebben: asszisztensek) közül ismertek olyanokat, akik más/több feladato(ka)t is kapnak az alsó osztályokban (pl. vidéki falvakban, vagy kisvároskákban)? Mit végeznek el (néha) a szokásos feladatok/kívánalmak mellett pluszban?
Ismerőseitek között, akik ilyen képzettséggel rendelkeznek:
Egyáltalán milyen feladataik vannak az iskolákban - a valóságban? (A leírtakkal ellentétben mi a tényleges gyakorlat?)
Miért erre kérdezek rá? Tanítóit szerettem volna, szívesebben csinálnám, illetve sokkal több lehetőséget és segítséget látok ebben a gyermekek felé, de az ének alkalmasságin úgyis elhasalnék - még (éppen abban a pillanatban) rossz hangulatú, vagy rosszindulatú vizsgáztató sem kell hozzá... Egyáltalán nincs hangom, sem esélyem javítani (a semmit), illetve merni sem merek - így jártam. Ezért maradna ez.
Ahogy hallom ráadásul, sokakat kirostálnak, mert nem veszik eléggé komolyan az éneket, vagy emiatt év közben hullanak ki.
Pedagógiai asszisztens amit csinál : kísérőként megy iskolafogászatra, színházba, uszodába, kirándulásra stb.
Udvaron és a folyosón vigyázza a gyerekeket szünetben.
Segít dekorálni a termeket évszaknak, ünnepeknek megfelelően.
Ha a tanítók megkérik, akkor segít pl testnevelés órához előkészülni. Gyerekeknek öltözni vagy csak őrízni a rendet.
Napközibe beül a gyerekekhez.
Drasztikus esetben, pedagógushiány miatt helyettesítést is végez. De ez inkább kis falvakban, ahol tényleg nincs más. Egyébként nem kompetenciája a tanítás!
"Egyébként nem kompetenciája a tanítás!"
És ezt az égvilágon senki nem is vitatta!
Ahogy írtam:
"Tanítóit szerettem volna, szívesebben csinálnám, illetve sokkal több lehetőséget és segítséget látok ebben a gyermekek felé - de az ének alkalmasságin úgyis elhasalnék.
Szerintem...
Egyáltalán nincs hangom, sem esélyem javítani (a semmit gondolom nem is nagyon lehet...) illetve merni sem merek - így jártam.
-> Ezért maradna ez."
:(
"Őszintén szólva csak a lenézést kapom."
Ezt nagyon sajnálom! Együttérzek.
"Olyan kolléganőkkel áldott meg a sors, akiknek hiába van diplomájuk, emberileg és szaktudásban egy sült krumpli szintjén állnak."
Ezt egyre több helyről hallom!!
Igaz főleg inkább csak óvodapedagógus nőkről! (Lehet iskolákban is hasonló a helyzet?) Egyesek inkább bíznák gyermekeiket férfi óvóbácsikra, mint jó néhány nőre.
Ez elborzasztó.
"Ne legyél senki "cs*cskája". Ha nem szeretném a gyerekeket már régen felmondtam volna."
Köszönöm a biztatást, tényleg, de ott van az a - számomra - mindent (minden rosszat, azaz átmehetetlenséget) jelentő ének alkalmassági...
azért egy próbát megér az az alkalmassági ;)
Akiben látnak reményt, hogy képezhető, javítható a hangja, az megkapja a legtöbb helyen.
Az iskolák alapvető feladata az oktatás és a nevelés. Az oktatás során a diákok ismereteket és készségeket szereznek, amelyek szükségesek a jövőbeli munkájukhoz és életükhez. A nevelés során az iskolák arra törekednek, hogy az egyéneknek olyan értékeket és normákat adjanak át, amelyek segítik őket a társadalomban való boldogulásban és az emberi kapcsolatokban.
Az iskolák számos feladatot látnak el a mindennapok során, amelyek közé tartozik például:
Tantervek kidolgozása és azok végrehajtása
Tanítók és diákok oktatása
Diákmonitorozás és értékelés
Diákok előmenetelének nyomon követése
Szülői értekezletek szervezése és tartása
Tanulási környezet biztosítása
Biztonságos és támogató iskolai közösség létrehozása
Részvétel a közösségi eseményeken és programokon
Az énekórák és más művészeti tárgyak az iskolák tananyagának fontos részét képezik, és az oktatásnak egyenlő fontossággal kell kezelnie az ilyen tantárgyakat is. Az éneklés számos pozitív hatással járhat a diákokra, például fejlesztheti a kommunikációs készségeket, a kreativitást és az önbizalmat.
Az énekórák során a tanulók nem csak a hangjukat fejleszthetik, hanem az éneklés során az összetartozás érzését is megélhetik, és fejleszthetik a közösséghez tartozás érzését is. Az énekórák tehát nagyon fontosak a diákok fejlődésének és személyiségük kialakulásának szempontjából.
Azonban az énekórákra való alkalmatlanság nem jelenti azt, hogy valaki rossz tanító lenne, vagy hogy nem veszi komolyan a munkáját. Az oktatás és a tanítás számos területét öleli fel, és minden tanítónak megvannak a saját erősségei és gyengeségei. Fontos azonban, hogy minden tanító elkötelezett legyen a diákok fejlődése iránt, és mindent megtegyen annak érdekében, hogy azok a legjobb eredményeket érjék el
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!