Tanulás mellett mivel tölti még idejét alsós gyermeketek?
Könyv, bringa, kert..
Csináltunk neki egy mini melegházat itthoni lomokból, retket nevel benne...
Ne aggódj, a gépezés és társai mindenhol probléma szerintem.
De kicsit terelgetni kell az elején, meg ötletelni...
Mindig adok neki kisebb feladatokat, ami az ő felelőssége de nem az iskolához kapcsolódik..
Persze megy a lázadás néha.
De kell tudnia hogy van kötelesség és szórakozás...
A házimunka a felnőttnek plusz munka..és ha anyuka apuka úgy áll hozzá hogy nincs kedve csak fimezni, akkor nincs reggeli ebéd, palacsinta és társai...
Ezt nem baj ha hamar megtanulja, hogy az egymásért végzett munka nem hobbi senkinek..
Persze nem megy minden olyan gördülékenyen, mint így írni róla. Egy a fontos, a következetesség..
Ha pl az a feladat neki hogy fűnyírás után söpörje össze a járdát (5 perc)
És a vergődés megy csak, akkor aznap nincs net, vagy olyasmi amiben bizonyos feltételékkel egyeztünk meg..
És lehetőség szerint valami kinti feladatot szoktam rábízni..
Ahhoz elő kell jönni a szobából,jobb az esély hogy kint ragad az udvaron nem a gép elé ülne
Hány évesek?
Két lányom van, 6 és 8 évesek. Többnyire babáznak, rajzolnak, színeznek, társasoznak, a nagy könyveket olvas, gitározik, sokat vannak udvaron, ahol rollereznek, bicikliznek.
Számítógépezni sosem szoktak, youtube-ot max velem és ritkán, van tabletjük, kb 3 naponta fél órát játszanak rajta. Xboxozni kb kéthavonta egyszer jut eszükbe.
Az én öcsém negyedikes, az Xbox alapból probléma volt, most tetőzik. Olyan szinten, hogy órákat képes pisilés nélkül előtte ülni. Megfigyeltük, hogy ebédre kevesebbet eszik, mert siet vissza játszani. Mikor este én játszottam a haverjaimmal, és tudta, hogy úgysem fog tudni játszani kb négyszer akkora adagot evett meg.
Próbáljuk rávenni az olvasásra, de utálja és kényszernek éli meg. Amikor láthatóan nagyon el van menve az agya és nem olvasott már régóta, nem csinálja meg normálisan azt a kevés háziját sem, olyankor eltiltjuk.
Egyébként nincsenek elvonási tünetei, nem agyatlan függő. Szeret kirándulni, a mamáméknál a tyúkok között játszani, a kutyánkkal játszani. Egyszerűen ez köti le a sima hétköznapokon.
A probléma leginkább az, hogy nem tudja egyensúlyban tartani a dolgokat. Ha néha mondjuk eszébe jutna, hogy elővegyen egy könyvet egy órára vagy kimenjen a kutyához legalább 10 percre néha, simán befogná a szánkat. De helyette marad az eltiltás, egyszer hátha feléri ésszel.
Hasonlo a problemank mert semmi sem erdekli mar a ps4, telefon tvn kivul. Egy reszben meg is mertem mert tobb hete be van zarva. Kisvarosban elunk, hiaba van udvar ott is mit csinalna? Neha hintazik, homokozobol mar kinott. Egyedul semmi sem jo neki.
De mar nem akar rajzolni, annyi kezmuves cuccot vettem neki. Kristaly keszito szettet is pl.
Nem szeret olvasni, mar csak abbol all a napunk varja mikor jatszhat es addig vergodik valahol fetrengeve.
Bringazni meg nem engedem mert akkor menni a barataihoz.
Első vagyok..
Sosem foglalkozok a pontozással itt...csak visszajöttem megnézni, hogy hátha más is írt és hátha találok olyat ami nekem nem jutott még eszembe mint motiváció...lenne még mit tanulnom..
És akkor nézem hogy kb a nem hasznos válasz kategóriában vagyok..
Nem igazán értem mi volt a haszontalan vagy a nem releváns a témához kapcsolódóan...
Hát én a szomszéd fiúkról tudok mesélni. Az egyik ősszel lesz 3.-os a másik pedig 4.-es. Nem tesók, hanem ők is szomszédok.
Na ők általában reggeltől esig kint vannak. Általában rollereznek az utcában oda-vissza. Hozzánk szoktak mindennap többször is eljönni, mert van kutyánk, jönnek megsimogatni. Azt észre vettem, hogy az állatokért oda vannak.
Általában az egész utca tőlük zeng, mert elég erős hangjuk van :) de nem baj, mert hát ilyenek a gyerekek. Az tetszik, hogy ennyit a szabadban vannak.
Néha sajnos azért látom, hogy a telefon ott van náluk, azon pedig tiktokozni szoktak, zenés videókat töltenek fel meg néha messengeren írkálnak a többi szomszéd gyereknek.
Ők szerencsére abszolút nem gépeznek, mert szerintem nincsen nekik otthon gép.
Nehéz megtalálni az aranyközép utat.... viszont a késöbbiekre nézve biztos hogy ártó, ha sokat gépezik a gyerek, a szemet rontja és azt gondolom, hogy az agyat is butítja, még ha esetleg logikai játékkal játszik is rajta.
Szerintem jobb kiengedni játszani a közelben lévő gyermekekkel, mert így tud szocializálódni, így lesz könnyebb neki az iskoka, ha vannak barátai, mer kezdeményezni.
Úgyhogy én szerintem egy alsós gyermeknek nincsen szüksége gépre.
Hanem csak szerintem gimitől.
Én érettségin kaptam, mert mentem egyetemre, addig pedig ott volt a telefonom, ha word kellett akkor meg anyáék gépe.
Udvar, virágoskert, nemsokára majd a palánták.
Amúgy bicikli, hinta.Nyáron meg majd a medence.
4.-es kislány.
Két fiam van, a nagy elsős, a pici nagycsoportos. Én örülök hogy itthon tudunk tanulni. Szerencsére nem kell home-office-olnom, igy teljes mértékben tudok a tanitással foglalkozni. Nálunk rengeteg a tanulnivaló. El nem tudom képzelni hogy ezt lenyomják délelőtt úgy hogy szájbarágósan elmagyaráznák a gyereknek pl.az olvasókönyvben a szavak jelentését vagy ami matekból nem megy azt még 3x türelmesen elmondani...Az itthon tanulásig ezzel nem is foglalkoztunk, gondoltam ezt az iskolában megcsinálják - ahhha... kiderült hogy amit március 15-ig tanultak elég felületes volt...
Az ovis gyerekkel közben iskola-előkészítős feladatokat csinálunk. Küldi az előkészítő tanár a heti feladatsort, de nagyon sok a tappancs jellegű füzetünk is (gombokkal, csipeszekkel, gyurmákkal.. való feladatok) -ezek lefoglalják amig a nagy tanul- az étkezőasztalnál csinálják, igy ha van pár perc önálló feladat akkor feldobok egy ebédet, előkészülök vacsorához.
8-kor kezdjük a "sulit", nálunk 45 percesek az órák, közti szünetek 15 percesek - minden szünetben esznek - bámulatos hogy eddig nem haltak éhen iskolaidőben!
Szünetekben kimennek az udvarra, addig csinálok kaját, megnézem a köv. óra anyagát és hajrá! Amivel nem végzünk a 45 percben az marad a napközire.
Ebéd után van pihi, ilyenkor tv-t néznek, fociznak kint az udvaron vagy legoznak. Szeretik ha felolvasok nekik mesét, de erre sajnos csak fürdés után van idő. Próbálok beiktatni egy-egy társasjátékot délutánonként, de valahogy elúszik a délutánunk. Vannak azért kötött dolgok, mint a napközi ha nem végzünk délelőtt, ez egy óra. Zeneiskolás tanár küldi az anyagot ezt is meg kell csinálni vmikor és heti 2x20 percet délután videochat van. TSMT-s tornát csinálunk, ezt beillesztjük a napi délelőtti tornaórába (ez 2 gyerekkel 15-15 perc).
Próbáltam lazábban is, de nem vált be. Kell nekik az iránymutatás és hogy előre megbeszéljük meddig tanulunk mikor lesz szünet- különben akkor lazítanának amikor akarnak-persze ez normális is gyerekként.
Iskolaidőben jártak focira heti 2, karatéra heti 2x zeneiskolába heti 2 és néptáncra - ehhez képest csak home-suli van - tehát rengeteg szabad idejük maradt. Ha az idő olyan akkor megyünk az erdőbe kirándulni vagy bicajozni, de a maradjotthonban inkább próbálom az udvaron tartani őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!