Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mekkora összegű autót engednél...

Mekkora összegű autót engednél meg magadnak ilyen jövedelem mellett?

Figyelt kérdés

Fizetés kb. havi nettó 1 millió Ft, bónuszokkal kb. 1,2-1,3 millió. 30 éves korban, 6 év munkatapasztalattal.


3 évvel ezelőtt volt nagy ugrás a fizetésben nettó 900k-ra, előtte nem nagyon tudtam gyűjteni.


Semmi örökség, semmi nagyobb volumenű szülői anyagi támogatás, semmi saját lakás, albérletben vagyok.

Semmi hitel, semmi adósság.



2023. jan. 3. 08:46
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
Mit dolgozol? :)
2023. jan. 5. 03:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
6%
Ekkora fizu mellett normálisabb és kényelmesebb autót is megengedhetsz magadnak mint egy p.csa gyenge yaris, vagy corsa. Én egyébként 3-5 millió között néznék autót ha ennyi lenne a fizetésem, és inkább az egyéb költségeket fognám vissza, hogy ne verjem el nem tudom mikre a fizetésem felét, úgy hogy hitelt sem kell fizetni. Hozzáteszem, hogy egy 2000-es dízel is elmegy 5 liter körüli fogyasztással, és hatalmas tévhit, hogy a turbó javítása akkora összeg lenne, amit nem lehet már kifizetni. A másik tévhit pedig a kettőstömegű. Már nem csak a dízelmotorokba szereltek olyat, hanem sok benzinesbe is. Manapság már semmivel nem olcsóbb egy benyás autót szervizelni, mint egy dízelt. Szóval én inkább valami komolyabb autót néznék 2000-es vagy 2200-as dízel motorral. Nálam ami szóba jöhetne az a Ford Mondeo, vagy Volvo S60, Volvo V50 vagy V70. Persze mind 2010 utáni évjárat. Ezek azért kényelmesek, mennek is ha kell és minőségibb anyagból vannak összerakva és fogyasztásuk is teljesen korrekt. 75 ló az csak városba való, azzal nem igazán lehet autópályán közlekedni ha szükéseges lenne.
2023. jan. 5. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
65%

Mondeo, S60, V70 4 millió körül, persze. :D Évi átlagos 10-15% infláció mellett 5 év alatt csak az autón elbukja a jelen vételárát. Nem beszélve arról, hogy az említett típusokból 4 millióért kap olyan állapotút, mint Corsabol 2-ért. A Mondeot annyira nem költséges fenntartani, de mivel nagy és relatíve nehéz (üresen 1,5 tonna körül, teli tank+2 ember+pótkerék már 1,8 tonna), futómű felújítás várható pár éven belül. Ott fogják lehúzni.

A Volvo nagyon jó autó, de ha hozzá kell nyúlni, talán a BMW-vel említhetők egy lapon a költségei. Cégnél is volt, családban is, mind el lett adva mert fenntarthatatlan.

2023. jan. 5. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
Egyébként az 1.5 dízel Yarist menetteljesítményt tekintve nyugodtan oda lehet tenni a 2.0 dízel Mondeo mellé. Egy 1.6 pl. C2 meg otthagyja mindkettőt. Az 1.5-2.0 is kis motor, ekkora kategóriában nem a lökettérfogat miatt lesz kevésbé vagy jobba autózható egy jármű. Többet számít a légellenállás (főleg pályán), erőátvitel, futómű, és persze a súly.
2023. jan. 5. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
65%

#22 Nem mindenki akar májerkedni a kocsival, van, aki azt nézi, hogy az igényeinek megfelelő legyen a kocsi. Pl. aki évi 10-12 ezer km-te megy és döntően városban, annak semmi szüksége nagy dög autóra.

Dízelt pláne nem érdemes venni, mert a gázolaj drágább, a dízelautót még mindig drágább szervizelni és a környezetvédelmi normák miatt egyre inkább kiszorulnak mindenhonnan.


"Ekkora fizu mellett normálisabb és kényelmesebb autót is megengedhetsz magadnak mint egy p.csa gyenge yaris, vagy corsa."

Igen, meg. Kérdés, hogy van-e rá igénye. Én is vehettem volna 10 milliós kocsit, de minek? A legújabb iPhone-t is meg tudnám venni, de nincs rá igényem.


"hatalmas tévhit, hogy a turbó javítása akkora összeg lenne"

Miért is? Alsó hangon 150 ezertől indul egy turbó javítás.


"Már nem csak a dízelmotorokba szereltek olyat, hanem sok benzinesbe is."

Igen. Döntően a nagy autókba. Kis városi kocsikban nincs.


"75 ló az csak városba való, azzal nem igazán lehet autópályán közlekedni ha szükéseges lenne."

Dehogynem. Simán bírja a Corsa az autópályát. Belövöm a tempomatot 120-130-ra, azt kész. Persze, 200-al száguldozni nem lehet vele, de azt amúgy is csak a seggfejek szokták.

Kényelmesnek meg kényelmes. Ülésfűtés, kormányfűtés, bőrkormány, stb. A magasabb felszereltségben még masszázsülés is van.

2023. jan. 5. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:
100%

A kényelem is relatív. Nálam ott kezdődik, hogy normális ülés. Az elmúlt 5 évben nem gyártottak olyan autót, amiben van normális ülés. Vagy a combot nyomja két oldalt, vagy a vállaidba, hátadba áll bele a "kagyló". A térded meg bal oldalról az agyon tokozott műszerfal és a 15 centi vastag ajtókárpit, jobbról a teljesen indokolatlan kardánbox nyomja. A tető, B oszlop pedig szűkül, legalacsonyabb vezető pozícióban kiegyenesedbe a teljesen átlagos 182cm-es magasságommal, épp hogy nem ér bele a fejem a B oszlopba. Tavaly volt egy baleset a Hungárián, ahol egy Scross vagy Vitara sofőrje úgy halt meg, hogy a B oszlopba beverte a fejét, találkozott oldalról egy lámpaoszloppal. Audi Q5-ben nem fér el a térded a kardánboxtól. B7 Passatban vagy X6-ban hátul ülve egy "budapesti" kátyúnál már a tetőlemezzel találkozik a fejed. Egy 10 éves Ovtaviából pedig nem látod a lámpát ha a kereszteződésben a vonalnál állsz meg, ki kell hagynod magad előtt fél autót hogy fel tudj nézni.

Tudod mi a kényelmes? Az F Astra, B5 Passat meg a 20 éves Caddy ülése, a Xsara Picasso meg a Honda Frv kardánbox mentes lábtere, a fejed meg a B oszlop közé pedig befér egy 7-es kosárlabda mind a kettő autóban. Hátul is ülésben ülsz, nem egy kemény, kvarchomokkal tömött Ikeás kanapén. Csomagtartó meg 500 litertől fölfelé keződik. Ha kátyúra futsz, nem a gerinced roppan össze, hanem elnyeli a futómű. Nem a földön ülsz mint egy mai Astraban vagy Mondeoban, de nem is kakasülőn mint egy suv-ban. Ide lehetne írni a régi Accord kombit is, a 2. generációs Mondeot (abban még normális ülések voltak), vagy egy egyszerű 4-es esetleg még az 5-ös Golfot.

Sokan egyből húzzák a szájukat ezekre az autókra, többségük egy havi minimált bért sem érő bontószökevény az utakon, de még abban sem ültek, csak lámpánál látták vidéken vagy Kőbányán. A kényelmet pedig az 5 tengelyen állítható ülésben, kanyarkövető xenonban, tolatókamerában, kormányfűtésben mérik. Meg egy műbőr vagy vízipisztoly műanyag, de optikailag remek ajtó-műszerfal burkolat. Nálam meg ott kezdődik, hogy normális ülés, létező lábtér és kilássak a bódéból kényelmesen minden irányba.

25-30 éve vidéken a garázssoron egy fazonnak volt egy kombi "kocka" Volvoja, annak idején egyedülálló volt a városban. Már gyerekként teljesen el voltam ájulva az autótól. 2016-ban az akkori főnököm vett egy S60 dízelt. Nagyon vártam hogy menjünk vele valahova, de beültem és az volt a gondolatom, hogy "ez a nagy Volvó minőség, mivé lett...". Nyilván az idő torzítja az emlékeket. Tavaly volt szerencsém utazni egy 26 éves 940 kiváló állapotú kombiban. Rájöttem, hogy ezek az emlékek nem torztultak a kényelemmel kapcsolatban, ma egyszerűen nem kapsz hozzá fogható autót. Talán a kora beli Mercedest lehet odatenni. Egy újat nem, ülés, kardánbox, tetőlemez, stb. mind a kényelem rovására ment az elmúlt 15-20 évben.


Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a kényelem (is) relatív. :) Csak a Mondeonál maradva, már az MK3 sem nyújtotta azt, amit az MK2 tudott. A későbbiek pedig végképp nem.

2023. jan. 5. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:
100%
#26 Hát én csak 171 vagyok, szóval nekem a fejtér/lábtér sosem jelentett gondot. Bár az mondjuk igaz, hogy a mostani Corsa-nak azért jóval kisebb a fejtere, mint az előző Swiftemnek. Szélességre viszont jó a kocsi, meg egy jó 25-30 centivel hosszabb is, mint a Swift volt. És nem a földön ülsz. A 300 literes csomagtér nekem elég. F Astrám nem volt, de volt 93-as Swiftem. Na ha valami, akkor AZ alacsony volt. Gyakorlatilag az aszfalton ültél.
2023. jan. 5. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!