Mekkora összegű autót engednél meg magadnak ilyen jövedelem mellett?
Fizetés kb. havi nettó 1 millió Ft, bónuszokkal kb. 1,2-1,3 millió. 30 éves korban, 6 év munkatapasztalattal.
3 évvel ezelőtt volt nagy ugrás a fizetésben nettó 900k-ra, előtte nem nagyon tudtam gyűjteni.
Semmi örökség, semmi nagyobb volumenű szülői anyagi támogatás, semmi saját lakás, albérletben vagyok.
Semmi hitel, semmi adósság.










Mondeo, S60, V70 4 millió körül, persze. :D Évi átlagos 10-15% infláció mellett 5 év alatt csak az autón elbukja a jelen vételárát. Nem beszélve arról, hogy az említett típusokból 4 millióért kap olyan állapotút, mint Corsabol 2-ért. A Mondeot annyira nem költséges fenntartani, de mivel nagy és relatíve nehéz (üresen 1,5 tonna körül, teli tank+2 ember+pótkerék már 1,8 tonna), futómű felújítás várható pár éven belül. Ott fogják lehúzni.
A Volvo nagyon jó autó, de ha hozzá kell nyúlni, talán a BMW-vel említhetők egy lapon a költségei. Cégnél is volt, családban is, mind el lett adva mert fenntarthatatlan.










#22 Nem mindenki akar májerkedni a kocsival, van, aki azt nézi, hogy az igényeinek megfelelő legyen a kocsi. Pl. aki évi 10-12 ezer km-te megy és döntően városban, annak semmi szüksége nagy dög autóra.
Dízelt pláne nem érdemes venni, mert a gázolaj drágább, a dízelautót még mindig drágább szervizelni és a környezetvédelmi normák miatt egyre inkább kiszorulnak mindenhonnan.
"Ekkora fizu mellett normálisabb és kényelmesebb autót is megengedhetsz magadnak mint egy p.csa gyenge yaris, vagy corsa."
Igen, meg. Kérdés, hogy van-e rá igénye. Én is vehettem volna 10 milliós kocsit, de minek? A legújabb iPhone-t is meg tudnám venni, de nincs rá igényem.
"hatalmas tévhit, hogy a turbó javítása akkora összeg lenne"
Miért is? Alsó hangon 150 ezertől indul egy turbó javítás.
"Már nem csak a dízelmotorokba szereltek olyat, hanem sok benzinesbe is."
Igen. Döntően a nagy autókba. Kis városi kocsikban nincs.
"75 ló az csak városba való, azzal nem igazán lehet autópályán közlekedni ha szükéseges lenne."
Dehogynem. Simán bírja a Corsa az autópályát. Belövöm a tempomatot 120-130-ra, azt kész. Persze, 200-al száguldozni nem lehet vele, de azt amúgy is csak a seggfejek szokták.
Kényelmesnek meg kényelmes. Ülésfűtés, kormányfűtés, bőrkormány, stb. A magasabb felszereltségben még masszázsülés is van.





A kényelem is relatív. Nálam ott kezdődik, hogy normális ülés. Az elmúlt 5 évben nem gyártottak olyan autót, amiben van normális ülés. Vagy a combot nyomja két oldalt, vagy a vállaidba, hátadba áll bele a "kagyló". A térded meg bal oldalról az agyon tokozott műszerfal és a 15 centi vastag ajtókárpit, jobbról a teljesen indokolatlan kardánbox nyomja. A tető, B oszlop pedig szűkül, legalacsonyabb vezető pozícióban kiegyenesedbe a teljesen átlagos 182cm-es magasságommal, épp hogy nem ér bele a fejem a B oszlopba. Tavaly volt egy baleset a Hungárián, ahol egy Scross vagy Vitara sofőrje úgy halt meg, hogy a B oszlopba beverte a fejét, találkozott oldalról egy lámpaoszloppal. Audi Q5-ben nem fér el a térded a kardánboxtól. B7 Passatban vagy X6-ban hátul ülve egy "budapesti" kátyúnál már a tetőlemezzel találkozik a fejed. Egy 10 éves Ovtaviából pedig nem látod a lámpát ha a kereszteződésben a vonalnál állsz meg, ki kell hagynod magad előtt fél autót hogy fel tudj nézni.
Tudod mi a kényelmes? Az F Astra, B5 Passat meg a 20 éves Caddy ülése, a Xsara Picasso meg a Honda Frv kardánbox mentes lábtere, a fejed meg a B oszlop közé pedig befér egy 7-es kosárlabda mind a kettő autóban. Hátul is ülésben ülsz, nem egy kemény, kvarchomokkal tömött Ikeás kanapén. Csomagtartó meg 500 litertől fölfelé keződik. Ha kátyúra futsz, nem a gerinced roppan össze, hanem elnyeli a futómű. Nem a földön ülsz mint egy mai Astraban vagy Mondeoban, de nem is kakasülőn mint egy suv-ban. Ide lehetne írni a régi Accord kombit is, a 2. generációs Mondeot (abban még normális ülések voltak), vagy egy egyszerű 4-es esetleg még az 5-ös Golfot.
Sokan egyből húzzák a szájukat ezekre az autókra, többségük egy havi minimált bért sem érő bontószökevény az utakon, de még abban sem ültek, csak lámpánál látták vidéken vagy Kőbányán. A kényelmet pedig az 5 tengelyen állítható ülésben, kanyarkövető xenonban, tolatókamerában, kormányfűtésben mérik. Meg egy műbőr vagy vízipisztoly műanyag, de optikailag remek ajtó-műszerfal burkolat. Nálam meg ott kezdődik, hogy normális ülés, létező lábtér és kilássak a bódéból kényelmesen minden irányba.
25-30 éve vidéken a garázssoron egy fazonnak volt egy kombi "kocka" Volvoja, annak idején egyedülálló volt a városban. Már gyerekként teljesen el voltam ájulva az autótól. 2016-ban az akkori főnököm vett egy S60 dízelt. Nagyon vártam hogy menjünk vele valahova, de beültem és az volt a gondolatom, hogy "ez a nagy Volvó minőség, mivé lett...". Nyilván az idő torzítja az emlékeket. Tavaly volt szerencsém utazni egy 26 éves 940 kiváló állapotú kombiban. Rájöttem, hogy ezek az emlékek nem torztultak a kényelemmel kapcsolatban, ma egyszerűen nem kapsz hozzá fogható autót. Talán a kora beli Mercedest lehet odatenni. Egy újat nem, ülés, kardánbox, tetőlemez, stb. mind a kényelem rovására ment az elmúlt 15-20 évben.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a kényelem (is) relatív. :) Csak a Mondeonál maradva, már az MK3 sem nyújtotta azt, amit az MK2 tudott. A későbbiek pedig végképp nem.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!