Mekkora összegű autót engednél meg magadnak ilyen jövedelem mellett?
Fizetés kb. havi nettó 1 millió Ft, bónuszokkal kb. 1,2-1,3 millió. 30 éves korban, 6 év munkatapasztalattal.
3 évvel ezelőtt volt nagy ugrás a fizetésben nettó 900k-ra, előtte nem nagyon tudtam gyűjteni.
Semmi örökség, semmi nagyobb volumenű szülői anyagi támogatás, semmi saját lakás, albérletben vagyok.
Semmi hitel, semmi adósság.















Én előbb lakást vasarolnék, utána jöhetne a nagyobb értékű autó esetleg.
Most meg egy megbízható autót vennék 3-4M Ft környékén.















Amennyiben nem tudod magadnak szervizelni, újat. A használt autó óriási zsákbamacska, lehet hogy sikerül ~2-3 millióért venned egy rövid távon költségmentes autót, de nagyon kicsi rá az esély. 1 millióért is lehet venni jó autót, csak alá kell feküdni és érteni az adott típushoz. A szervizdíjak pedig annyira elszálltak, hogy egyszerűen maga a szolgáltatás mint autózás, nem ér annyit. Egy olajcserével egybekötött időszakos karbantartás kis köbcentis autónál már 50 eft körül mozog Budapesten, de akár a duplája is lehet. Egy közepes minőségű R14-15-ös gumiszett 150-200 eft körül mozog. Amit mondhatni 'egyszer' kell megvenni, de már nem azok az idők vannak, mikor 60-80 ezerért körberaktad az autót Toyo-val.
Ha pedig komolyabb gondja lesz csak úgy röpködnek az 5-6-700 eft-os számlák, alkatrész árak. A piac teli van olyan szerelővel, akihez elviszed egy minimális hozzértést igénylő hibával az autót, csinál rajta valamit, egy laikus fülnek komplex folyamatnak hangzó javításról (valójában lehet hogy egy órát se foglalkoztak az autóval) kezedbe ad egy 150 ezres számlát és ugyan olyan szar a gép. Ha meg reklamálsz, azt mondják nem tudják megjavítani.
Az üzemanyag ár és az értékvesztés is nevetséges.
Én azért nem vennék 3+ millióért autót ami nem új, mert ami elromolhat az el is romlik. Teli vannak pakolva teljesen fölösleges funkcióval, az emissziós normák miatti gyenge anyagminőség és plusz alkatrészek/technológiák is hasonlót mutatnak. Ellenben legalább annyiba kerül javítani, mint egy korábbi típust.
Ha az új nem megy, 2010. előtti, jó állapotú autóban gondolkodnék olyan típusból, amiből sok van az utakon. Ha kisebb autó elég akkor Toyota Yaris vagy Honda Jazz. Ha picit nagyobb kell akkor Corolla. Ha kombi kell akkor egy tényleg jól átnézett benzines Octavia. Ha esetleg egyterű kell akkor Xsara Picasso, 1. generációs facelift utáni kevesebb mint 50 ezer km-el. Bármelyiket vennéd, típushoz (nem csak márkához) értő emberrel alaposan átnézni. A Yaris vagy Picasso lehet dízel is, amennyiben számodra jobb opció a dízel.
Ha fogyasztás a prio, akkor bármelyik 1.4 Hdi vagy 1.2 Tdi motor, kis kaszni, szintén 2010. előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!