Szeretnék taxizással foglalkozni. Érdemes belefogni?
Sziasztok! Kamion sofőr vagyok jelenleg. Minden nap itthon vagyok de váltott műszakban. Egyik héten éjjel másik héten nappal. Kezd nagyon kikészíteni ez a munkarend fizikailag és mentálisan is egyre nehezebben bírom. Szeretnék vállalkozó lenni és önálló, nem függni főnöktől. Jelenleg 400 ezer körül keresek. Reményeim szerint ezt a taxizással is sikerülne tartanom. Budapesten csinálnám, bérelt autóval az elején.
Jelenleg érdemes ebbe belevánom?
Van rá esély hogy hasonló keresetet tudnék össze szedni /hó?
Tapasztalatokat is szívesen fogadok.
Köszönöm a válaszokat!
28/F
Azt eleinte biztos hogy nem keresed meg, sőt bérautóval sosem.
A taxisnak is menni kell ha van meló éjjel nappal, nem váltott műszakban.
Sőt szombat vasárnap és ünnepnap is.
A taxizás során klasszikus értelembe véve nem lesz főnököd, ez igaz. Viszont folyamatosan munkakényszerben leszel, vagy azért, mert erős a hét, és jó lenne még több pénzt keresni, vagy azért, mert olyan gyenge volt a hét, hogy még a költségeket sem tudtad kitermelni.
Vannak emberek, akik ezt tudják menedzselni, de sok taxis heti 7 napot kint van, pont emiatt, és kellemetlenül érzi magát, ha pl. egy barátja esküvőjére el kell menni, ahelyett, hogy dolgozna.
Azért elemezzük a dolgot: keresel 400 ezret, jogtisztán bejelentve. Ha beteg vagy, mehetsz táppénzre, van fizetett szabadságod, tudsz felvenni hitelt, normális konstrukcióval. Ezeket a taxizásban felejtsd el, ha beteg vagy, vagy szabadságra mész, ugyan úgy fizetned kell minden kiadást. Nyugdíjad sem lesz taxisként. Kamionvezetés közben nem fognak hozzád beszállni a tesók, akik szétdzsuvázzák a kárpitot, majd lelépnek fizetés nélkül (és azért ez nem ritka egyáltalán).
A bioritmusod ugyan úgy felborulhat, egy egy hosszúra nyúló műszak miatt.
Korábban levezette valaki, hogy milyen költségek vannak, viszont a rejtett dolgokat kihagyta. Késés miatt büntetések, kaució emelések, ha autót bérelsz és valaki kárt okoz neked, de nincs meg az elkövető, a heti 50-60 ezres bérleti díjon felül még ezt is fizetheted. Ha te okozod a kárt, akkor az végleg csőd, mert a javítás költségén felül még dolgozni sem tudsz, de minden költséged ugyan úgy ketyeg. Ezen kívül be leszel jelentve 2-4 órára (amit pluszba kell fizetni az autóbérlés mellé), fizetheted az áfát is...
Saját autóval, KATA-sként jobb valamivel a helyzet, de ott meg nehezebb kiszállni. Teljesen bizonytalan az egész, most a pandémia alatt teljes csőd volt a taxizás (az első 3 hullámban), azt mondják az ismerősök, hogy most éppen (augusztus, szeptember) nagyon pörög, és sok pénzt lehet keresni, de hát kérdés, hogy ez meddig tart.
Szerintem ha egy taxis átlagot von, és korrektül számolja a valós(!) kiadásait, akkor hosszú távon nem fog kijönni a 400 ezer nettó. Én óvva intelek a szokásos "taxis spanoktól", akiknek "simán" meg van a havi fél millió, de azért 3000 forintért tankolnak a kúton, és töltött cigit szívnak. Na ezek azok, akik pl nem tesznek félre az autó szervizelésére, nyugdíjra sem, stb.
Csak hogy értsd: 3000 forintnyi gázolajból bruttó 10-15 ezer forintnyi bevétlet tudsz megtermelni. Ez még a nullszaldóra sem elég. És vannak emberek, akil ennyiért tankolnak naponta, és "meg van a fél milla tesó"...
A #6-7-es nagyon jól leírta. Sőt az első bekezdést ennyire tűpontosan még senki nem fogalmazta meg. Már évek óta benne vagyok de a kezdetektől fogva ezt érzem. Ha hívnak haverok valahova, ha családi összejövetel van akkor nekem az egy teljes “kínlódás”. Folyamat azon kattag az agyam hogy akár dolgozhatnék is és most így hogy nem dolgozok, mennyi pénzt bukok.
Itt is menni fogsz mint a gép úgyhogy ha a váltott műszak miatt váltanál akkor kb egyik kellemetlenből a másikba.
Én 25-27 napot lenyomok egyben éjszakás műszakban aztán 4-5 nap pihi vidéken minden hónapban. Én szeretem csinálni és egyedül élek úgyhogy nem probléma ez a munkarend. Viszont családosoknak nem éppen ideális munkakör ez. Akkor sem ha nappalozik valaki. A legtöbb taxis elvált, nem véletlenül. Ezt az összevissza dolgozunk dolgot kevesen tolerálják hosszútávon.
A pénzre térve. Itt a legoptimálisabb esetben fogsz csak jól keresni. Azt senki nem számolja bele hogy mennyi buktató van amik miatt napokig nem tudsz dolgozni. Behánynak, behugyoznak akkor arra a napra buktad a melót és örülj neki ha nem kell verekedni vagy rendőrséget hívni a pénzedért. Ahogy a Barbell írta vannak utasok akik megpattannak fizetés nélkül, késsel fenyegetőznek stb. Ha valami idióta neked megy egyből buktál napokat de akár heteket mert nem tudsz dolgozni. Nekem egyik év karácsony másnapján jöttek nekem. Óriási szopás volt mert új év első hétfőig senki de az égvilágon senki nem fog neked dolgozni. Addig fel se vették a kárt. Az év legjobb időszakában nem tudtam dolgozni. Szilveszter éjszaka is kimaradt ezmiatt. Persze a költségeid neked úgy is fizetned kell ha bevételed nulla forint. Ez azért idegileg felőröl.
Bérautóval inkább havi 550et számolj minimumnak ami a rezsid. Addig magadnak egy forintot nem kerestél. Saját autóval azért kellemesebb de ott meg mások a buktatók. Ezzel a szotyi tarifával ami Budapesten van kell azért menni mire kidolgozod magad. Kelet Mo.-on is már rengeteg városban 400/km a taxi. Pesten fogsz a legolcsóbban szolgáltatni az emberek mégis utálni fognak mert te mindig csak egy “lehuzos kocsog taxis” leszel. Lesz olyan mikor negyed órát kocsikázol egy rendelésre és az utasod már sehol mert elment mással vagy mondjuk arrébb mentek két sarkot 1100 forintért. Ezekből mire összelapátolod a napi 20-25 rezsipénzt gondolhatod…
Ha ezek a dolgok nem jelentenek akadályt akkor próbáld meg bérautóval és ha nem tetszik max buksz pár százezer forintot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!