Megdőlt az az állítás miszerint 20-30 éves autókkal már nem szabad foglalkozni, pénzt beleölni tuningba, építésbe?
Minap láttam egy átalakított Mercedest ami látszólag nem volt nagy durranás, csak egy igényes A-Zig felújítás, és tuning. a kerekek gyönyörűek voltak kipolírozott teli falú felnikkel, jó nagy csövek voltak alatta, az alapjárata az én autómat szószerint remegtette, nem tudom mekkora motorja volt, de egy 4-5 literes amerikai szörnyet mondtam volna vakon. Amikor zöldet kaptunk úgy elrajtolt, hogy az autó a felezőn keresztbe menve radírozta végig az utat.
Én úgy tudom hogy egy autón kilehet cserélni mindent a karosszérián kívül, gyanítom gyáriként az a Mercedes sem volt ilyen erőre képes, régebben írták hogy egy bizonyos kor fölött már az autóknak torzul a karosszériája a sok behatástól, utak minősége, a motor ereje.
Ez mennyire igaz? Az elemeket nem tudják újra ragasztani, de még csak hegeszteni sem szokták újból. Valóban csavarodik, nyúlik a bódé mondjuk 2 évtized után?
A tuningolás is olyan hobbi, ahol nem az a lényeg, hogy "megéri-e" - anyagilag nem éri meg az sem.... sőt... egy széttuningolt autóból 30 éves kora után OT rendszámos veterán sem lesz, mert az eredeti állapotra vissza alakítás is nyűgösebb, mint egy rosszabb állapotban lévő, de eredeti elemeket viselő darab esetében, és plusz 20-30 év múlva a veteránnak lehet értéke, a csicsásra tuningolt lehet szép, de értéktelen.
Az anyagfáradás valós probléma, az ellen nem lehet mit tenni, az egy természetes folyamat, marad a "kímélő életmód", nem napi használatban vannak azok az öreg autók, amelyeknek valóban van értéke, és az sem mindegy, milyen időjárási körülmények között viszik ki.
A karosszériánál valóban előfordulhat, hogy nincs meg a rögzítési pont, olyankor a csillagos ég a határ a javításnál (ha megfizeted, újra építik neked az egész autót)
Senki nem állított ilyet.
Ha bárki állítana ilyet, azzal nem cáfolnád hogy láttal egy darab jól kipofozott régi autót.
A '90-es évek végén, 2000-es évek elején mélyponton volt a világ autóipara, nagyon sok minőségi problémás járgány került a piacra.
2004-től kezdtek volna újra bele lendülni (jobb korrózió védelem, kiforrott újítások), de a másik oldalról meg az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások Európában padlóra küldik az autóipart.
Pl nem azért nem gyártanak szívó benzines motorokat, mert nem akarnak... azért nem, mert azok nem tudják teljesíteni az előírt normákat, jönnek helyettük a három hengeres turbó benzines kávédarálók.
Ez már a jelen, és a jövő problémája, a kérdés szempontjából annyi a lényeg, hogy 20-30 éves autók tuningolása sem befektetés (ahogy sok más sem)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!