Nem érdemes régi autókkal foglalkozni?
Hobbi szinten régóta foglalkozom autókkal, valamennyire talán mondhatom hogy értek is hozzájuk. Egy ideje foglalkoztat, hogy használtautó kereskedéssel szeretnék foglalkozni.
Tudom mi kell hozzá, viszont egy dolog aggaszt. A kötelező jótállás/garancia amit vállalni kell az autókra. Ezt egy régebbi autónál hogy lehet elvárni?
A törvény valahogy úgy szól, hogy ha a vásárlás időpontjában valamilyen rejtett hiba fennáll, akkor egy éven belül köteles lehet a kereskedő visszavenni az autót.
Na de a rejtett hiba nem csak a vevő elől lehet rejtve.
Ki merne garanciát vállalni egy 20 éves autóra? Nincs velük semmi bajom, én is jártam régi autóval, de mindig előjött valami kisebb-nagyobb javítani való.
Szóval az aggályom az, hogy kereskedőként veszek egy öregebb autót, mondjuk egy 20 éves 4-es golfot. Megnézetem, rendben van a kilométer is valós, felrakom kicsit drágábban mint amennyibe nekem került.
Megveszik, majd 6 hónap múlva jönnek, hogy a kocsi eszi az olajat kérik vissza a pénzt.
Szóval a kérdésem az lenne, hogy régebbi, alacsonyabb árú autók esetén hogy tudja egy kereskedő bevédeni magát?
Én tényleg rendesen szeretném csinálni, nem az a cél, hogy átverjek másokat. De jós nem vagyok, egy öregebb autóra pedig nagy bátorság azt mondani, hogy tuti nincs hibája.
Azért bizonyítani is tudni kell a dolgot. Szóval ha már fél év után jönnek azzal, hogy add vissza a pénzt, mert eszi az olajat, az már gyanús, hogy olyan hiba ami a vásárlás pillanatában nem állt fenn. A lényeg, hogy vagy neked kell bizonyítani, hogy nem állt fenn a hiba akkor, vagy a vevőnek, hogy egész biztos fennállt a hiba vásárláskor. Az sokszor nem egyszerű. Így nem lehet minden apró vacakkal visszavinni hozzád és kérni a pénzt.
És ha jól tudom, nem garanciát kell vállalni rá, hanem szavatosságot. Nem egészen ugyan azt jelöli a két dolog.
Ismerősöm járt úgy, hogy megvette az autóját és hazafele forralta a vizet. Kiderült hengerfejes, telefonált a kereskedőnek, mégis mi van ilyenkor. A kereskedő meg szépen elmondta, hogy mi is fog történni. Másnap már jött is az autóért, elvitték, megcsináltatták és visszahozták. Teljesen korrektek voltak. Ha hónapokkal később lesz hengerfejes akkor tuti nem így végződött volna.
Nem az a gond, hogy védi a vásárlót, hanem az, hogy ilyen korú autóknál a kereskedő sem tud egy adott alaposságnál jobban eljárni.
Elviszem szervizbe, átnézik ami rossz azt javítják, erről pedig kapok egy jegyzőkönyvet. De ez önmagában nem jelenti azt, hogy a kocsi hibamentes.
Nagyon komplex vizsgálatra lenne szükség, hogy egy szerviz azt mondja hibamentes. De még akkor is előfordulhat, hogy 3 hónap múlva eldurran egy cső, mert 20 év után elgyengült az anyag.
Szóval ha jól értem kereskedőként nincs esélyem bevédeni magam. Ha szervizelve, átnézetve is ugyanúgy visszahozhatja fél év múlva, hogy eszi az olajat, hengerfejes stb akkor gyakorlatilag nem éri meg régi autókkal foglalkozni.
Azzal vagy bevédve, hogy BIZONYÍTANI KELL. És csak a rejtett hibákra vonatkozik.
Egy eldurranó vízcső nem épp rejtett hiba. Az, mint ahogy említetted, simán az anyagfáradás is lehet. Egy fél évvel későbbi hengerfejessé válas is simán az a kategória, hogy biztos gyilkolta az új tulaj és ezért van. Nem pedig azért mert a vásárlás pillanatában már lehettek jelei. De ezt ugye már nehéz kideríteni.
Azt meg el kell fogadni, hogy minden vállalkozásban van kockázat. Itt ugye pont az, hogy akármennyire is körültekintő vagy előfordulhat, hogy mégis visszavisznek majd hozzád egy autót aminek van olyan hibája ami miatt neked kell majd kártalanítani az új tulajt.
6 hónap alatt bármilyen autót leélek neked úgy hogy nem csak az olajat fogja enni, hanem minden más is szar lesz. :)
Akár 1 évest, akár 30 évest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!