Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Miért mennek az emberek...

Miért mennek az emberek gyárba dolgozni?

Figyelt kérdés

Nem provokálni akarok a kérdésemmel, csak simán felteszek egy kérdést, ennyi…

Ettől függetlenül biztos lesz akit triggerel majd.

Ezzel nem tudok mit csinálni, de kérlek kulturáltan válaszoljatok!


Szóval én nem értem, hogy miért mennek el az emberek gyárba dolgozni, s hogy emiatt miért nem szabad lenézni Őket (nem emberi mivoltukban, hanem pusztán emiatt a döntésük miatt).


Mindenki tudja, hogy azért Magyarországon vannak jelen ezek a gyárak, s azon belül is többnyire a legszegényebb városokban, mert itt kevesebbet kell fizetni a dolgozóknak mint nyugaton…

De aztán a kész termékeket nyugaton adják el, vagy ha nem akkor is nyugati áron adják pl. itthon is.


Nekem ne mondja senki, hogy valaki élvezi a 12 órázást, 4 műszakban nettó 200,000 forintért.


És azt, hogy ezzel a multit szolgálja ki, nem teremt semmit…

Csak szennyezi a környezetet és esetleg még a fogyasztói társadalom igényeit is kiszolgálja, de ennyi.

Nem hasznos…


Ezt szokták ugye felhozni érvként, hogy ezt a munkát is el kell végeznie valakinek.


De ez nem is igaz…

Nem “kell”.


Egy kukás tényleg értéket teremt pl. s azt tényleg el kell végeznie valakinek, mert a modern társadalmak alapszükséglete.



2021. aug. 13. 09:02
1 2 3 4 5 6
 51/57 anonim ***** válasza:
100%

Barátom, most hogy sikerült lenyomorekozni, kreténezni tegyünk tisztába egy pár dolgot.


Rólam annyit, hogy gazdasági szakon végeztem és 6 éve foglalkozom ellátási lánc menedzsmenttel. Szóval kétlem hogy fogalmatlan lennék.


Amit te keversz itt, amit gondolom az 1 darab vállalati gazdaságtan órádról emlékszel, hogy a vállalati értékláncban megkülönböztetünk elsődleges és másodlagos tevékenységeket (Porter modell). Az előbbibe beletartozik többek között a gyártás, a logisztika, a szolgáltatások (ebbe beletartozik az általad említett reklamációk kezelése is) és az értékesítés, az utóbbiba pl a HR és a könyvelés. Tehát amit te mondasz, hogy csak a gyártás lenne értékteremtő folyamat, abszolút hibás, a modell teljes félreértelmezése és nem kicsit égetted be magad.


40-es voltam.

2021. aug. 16. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/57 anonim ***** válasza:

Persze, a logisztikába biztos beletartozik a reklamációk kezelése :D. A logisztikai reklamációké esetleg. Mindegy...


Konkrétan egy "Értékteremtő folyamatok menedzsmentje" szlájdot másolok neked ide amire rákerestem:

"Az értékteremtő folyamat erőforrások beszerzése, kezelése és felhasználása abból a célból, hogy a fogyasztónak, illetve vevőnek értéket állítsunk elő (termelés + logisztika)."


Én a logisztikát sem venném bele, és annak idején egykét tanárom is elmondta, hogy értelmezés kérdése, sokan nem tekintették annak. Ha belegondolsz, mitől értékteremtő folyamat az, hogy neked 2 hétig áll a raktárban az áru anélkül, hogy bárki hozzáérne? Kérlek adj nekem erre választ. Milyen hozzáadott értéked keletkezik neked ekkor?

De mindegy. Vegyük ide. Legyen. Vegyük bele a logisztikát.


Akkor a HR? A bérszámfejtés? Az IT? A minőségbiztosítás? Ezek mitől lennének értékteremtő folyamatok egy vállalat életében aki mondjuk alkatrész gyártással foglalkozik és fizikai dolgot ad el a vevőnek? Milyen olyan értéked keletkezik neked ezekben a folyamatokban, ami meghatározza / növeli az általad eladott termék értékét? Semmilyen. Ezek mind segédfolyamatok. Amik persze ha visszabondot Ádámig és Éváig, akkor kijön, hogy a takarítónő is közvetett módon értéket teremt a cég életében.


Vállalati értéklánc... Szerintem mi nem ugyan arról beszélünk :D

Szóval látom marha okosnak hiszed magad. Lehet mindkettőnknek igaza van

kicsit... Többet nem szólok ide hozzá, teljesen felesleges.

2021. aug. 16. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/57 anonim ***** válasza:

Tanáraid sem voltak ám a jelek szerint a helyzet magaslatán, hova jártál?

A logisztika értéke pl. az, hogy oda kerül az áru ahol azt el is lehet adni? Csak, hogy mást ne említsek...

2021. aug. 16. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/57 anonim ***** válasza:

“ Persze, a logisztikába biztos beletartozik a reklamációk kezelése :D. A logisztikai reklamációké esetleg. Mindegy...”


Az előző hozzászólásodban oktattál ki szövegértésből, még se jött neked az le neked, hogy a reklamáció-kezelést a szolgáltatások köze írtam, mint értékesítés utáni tevékenységet:


“Az előbbibe beletartozik többek között a gyártás, a logisztika, a szolgáltatások (ebbe beletartozik az általad említett reklamációk kezelése is) “


“ Ha belegondolsz, mitől értékteremtő folyamat az, hogy neked 2 hétig áll a raktárban az áru anélkül, hogy bárki hozzáérne? Kérlek adj nekem erre választ. Milyen hozzáadott értéked keletkezik neked ekkor?”


Mert az adja a hozzáadott értéket a vevőnek hogy elérhető a termék. Továbbá a raktározás/logisztika magába foglalja a kanban, VMI és egyéb szolgáltatásokat is amik óriási pluszt jelentenek a vevőnek. Ezt onnan tudom hogy nem egyet építettem már ki.


“ Akkor a HR? A bérszámfejtés? Az IT? A minőségbiztosítás?”


Mint ahogy a posztomban írtam, ezeket a másodlagos tevékenységek közé soroltam.


“ Vállalati értéklánc... Szerintem mi nem ugyan arról beszélünk :D”


Sajnalom de a porter modellnek (ami az elsődleges és másodlagos tevékenységekről szól) ez a neve.


Látszik hogy fogalmad sincs hogy miről beszélsz, ezért nem akarsz többet hozzászólni. Ez okés is lenne, ha nem te méltattál volna különféle szaftos jelzőkkel.

2021. aug. 16. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/57 anonim ***** válasza:
49%
Istenem ezek az agyontanult emberek. Elvesztik a józan gondolkodasukat az egyetemi évek alatt...
2021. aug. 16. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/57 anonim ***** válasza:
0%

Csodálatos hozzászólások vannak.

A kérdező meg parádés.


Képzeld én CNCsként (ha nem tudod mi az ne fáradj: Computer Numerical Control, gyakorlatilag számítógép vezérelte gép...) gyárban dolgoztam 3 műszakban 7 éven keresztül.

Onnan dobbantottam és egy másik GYÁRBA kerültem, ugyanilyen gépek mellé csak területi vezetőként. Immáron 6. éve.


Az, hogy a csök agyadban a gyár egy fajta: állni a szalag mellett, ott huggyozni, zabálni a szendvicsedet aztán dudaszóra kirohanni... na ez távolabb nem is igen állhat a valóságtól a legtöbb helyen. Pláne nem egy komplexebb alkatrészeket gyártó vállalatnál... ott szalagmunka nem is nagyon van.


Hogy miért mentem GYÁRBA dolgozni? Mert érdekelt ez a szakma, márpedig NC gépek általában GYÁRAKBAN vannak....


És a szintén csök agyad valószínűleg azt se nagyon képes befogadni, hogy a magyar átlagot minimum meg lehet keresni egy gyárban, ha nem betanított munkás vagy... sőt... leginkább jóval többet is.


Betanított munkások, fejvadász cégeken keresztül, 12 órázva egy hónapban manapság hazavisznek nagyonnagyon alsóhangon 300 ezer forintot. Ez cégtől is függ, a jobban fizető cégek esetében, kellő munkaórával és kellő alázattal a munka iránt ez elhagyja a 400.000 jó magyar forintot.


Ezek tények. Benne vagyok. Tudom.


Ezzel ellentétben ha te "többnek" tartod magad egy alkoholista, dög, gyári melósnál... az maximum a kis agyadban van így. Ezek az emberek megemelik a seggüket, nem restek dolgozni és mondhatom: jól keresnek.

Így fitymáld le őket/engem.

2021. aug. 24. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/57 anonim ***** válasza:
49%
mert nincs jobb lehetőségük
2021. aug. 31. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!