POSTA GOND! Mit tehetek ebben az esetben? Jogosan megítélhetik nekem a kártérítést?
Olyan problémám lenne, hogy még november végén rendeltem két darab terméket, postai átvétellel, előre fizetéssel, azonban még nem érkezett meg. Az MPL futárszolgálattól sem kaptam értesítést a ragszámról.
Egy november 27-ei emailben a szállítás várható időpontjaként 2016.12.05. hétfőt adták meg.
Ezekután nem jött semmilyen értesítést, így elmentem a postára utánajárni december 8-án hogy jött-e a nevemre csomag. Azt a választ kaptam, hogy nem érkezett csomag a nevemre, és felhívták a figyelmem arra, hogy majd a csomag kiadásához feltétlen szükséges lesz a ragszám is, mivel enélkül nem adhatják ki ha megérkezik.
Gondoltam az ünnepek közeledtével a posta is belassult kicsit, így nem különösebben izgultam a csomaggal kapcsolatban. Az ezt követő két hetet pesten töltöttem a tanulmányaimmal kapcsolatban, így személyesen nem volt alkalmam ismét a lakhelyemen lévő postára elmenni, de nem is éreztem szükségesnek, hisz SMS értesítést vártam, hogy jelezzék hogy megérkezett.
Pár napja rájuk telefonáltam,az weboldalon feltüntettet telefonszámra, elmondtam a problémámat, majd most hívtak, és közölték, hogy ez nem az ő vétségük. A posta nem küldött értesítést, ez őket nem érinti. A csomag visszament állítólag hozzájuk. Ennek költsége van, illetve annak is ha most postára adják nekem ismét, mindez engem terhel.
A hölgy javasolta, hogy mindenképp el kellene indítani a posta felé egy felelősségre vonási folyamatot. Bizonyítanom kellene, hogy sms értesítést valóban nem kaptam, mert állítólag 10.000 Ft fölött is lehet a kártérítést. Valamint nem én vagyok a napokban az első, aki az értesítés hiánya miatt ilyen helyzetbe került.
Mit tegyek? Érdemes harcolni az igazamért? Vagy valószínűleg félresöpörnek ezzel?
Egy másik verzió, hogy elállok a termék megvásárlásától, de a posta költséget levonják az utalt összegből és alig marad vmi amit visszautalnak a számlámra. Olyan bosszantó ez az egész.
Jön a vizsgaidőszak, és ha ez a kártérítéses folyamat túlzottan erőt és harcolást igénylő akkor nem biztos hogy emellett döntök. Ti mit tennétek?
Először is küldd el őket sürgősen a francba, ugyanis ŐK az eladók (a webshop), tehát ŐK vannak szerződésben a postával. Hogy a szerződött partnerük mit csinál és mi t nem ahhoz neked semmi közöd.
Te nem kaptad meg a csomagot, azonnal gondoskodjanak róla, hogy megkapd vagy vissza a pénzed. A költséget ők bukták, intézzék a postával ahogy akarják.
A csomagszámot ellenőrizted az online felületen?
Először is a kézbesítés nem történt meg. Kaptál-e
értesítést csomag érkezéséről? Ugye ha a postás nem
tudja kézbesíteni, KÖTELES értesítőt hagyni, illetve
a postának a sikertelen kézbesítést megismételni né-
hány napon belül (általában másnap próbálják).
Mert ugye ki kell zárnod, hogy melyik fél hibázott, a
webshop vagy a posta. Ettől függetlenül kell elindí-
tani az eljárást, de mindenképp a webshopot kell fele-
lősségre vonni első körön!
Köszönöm a válaszokat.
Az MPL futár nem értesített smsben, mint ahogy korábban az emailben ígérték-mármint a weboldal üzemeltetői, hogy így számítsak a kézbesítésre.
Ez így az eladó mulasztása. Olvasd át a szállítási feltételeit, ha benne van, hogy küld levelet, illetve
értesítést stb, akkor már nyertél is :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!