Az internet szolgáltatótól igényelhetek kártérítést ebben az esetben?
Online pókerezem és hu sng-ket játszom. (1v1 elleni játék, egy előre meghatározott beülővel). Így egy pár perces internet kimaradás is nagy veszteséget/hátrányt tud okozni. Régebben nagyon ritkán fordult elő, de például mostanában csak a mai napon 3x5 percig elment az internet, ami miatt kb 6 beülőt elvesztettem. És a hónapban ez már jó párszor megtörtént. Száz százalék, hogy nem nálunk van a hiba, több routerrel is próbáltam és közvetlenül is belevezettem az internetkábelt a gépbe.
Ez esetben lehet valahol jogosan panasszal érni, vagy a szerződési feltételekben levédték magukat?
1.- hogy bizonyítod be, hogy a kimaradás miattuk van?
2.- milyen kár ért? hogy bizonyítod be, hogy ha nincs megszakítás, akkor nyertél volna ill. anyagi előnyöd származott volna belőle?
Amíg ezt a két dolgot nem tudod bizonyítani, addig tényleg esélytelen.
1-őt nem nagyon lehet bizonyítani, csak ha hivatalosan beismerik, vagy többen is ugyanebben az időpontban panaszkodnak leállásra.
2.-ra: Nem biztos, hogy nyertem volna és nem is a nyereményt kérném vissza, hanem az adott zsetonmennyiségemet viszonyítanám a kezdő zsetonmennyiséghez, amit meg a beülő összegével osztanék el.
Tehát egy 50$-os játéknál, ahol a kezdőzseton 1500 és volt 1200 zsetonom ott (1200/1500)x50=40$
Persze én se látok sok esélyt, hogy visszakapjam a pénzt.
Köszönöm a válaszokat!
az esélyed konkrétan nulla.
semmit nem tudsz bizonyítani.
a szolgáltató nem fog szerencsejátékos dolgokat számolgatni.
még meg is ütheted a bokádat, mert a szerencsejáték tiltott, és ebben az országban egy cégnek van joga ilyesmit szervezni.
egy dolog miatt követelhetsz bármit, a kiesett szolgáltatás miatt. Telekom pl. szokott jóváírni ebben az esetben.
tegyük fel, 5000 ft az internetszámlád.
ez ebben a hónapban 31 napra, napi 24 órára szól.
egy napi díj 5000/31= 161 ft.
egy óra díja 7 ft.
a mai napi 15 perc kiesés 2 ft.
ha hozzám kerülne az ügyed, én megadnám a kártérítést.
de nagyon röhögnék közben........ :D
és tuti, hogy az egész cégnél körbemenne a panaszleveled, meg kikerülne a faliújságra.
pár éve dolgoztam egy ügyfélszolgálaton. (nem internetes cég, egész más téma). hihetetlen, hogy milyen kamu dumákkal akarnak egyesek pénzt kicsalni mindenféle szolgáltatótól.
egy áramszolgáltatós ismerősöm mondta, hogy amikor áramszünet van, érdekes módon mindenkinek épp akkor van tele a fagyasztója birkahússal. :D
a te esetedre visszatérve: ha nem tartanám viccesnek, bepróbálkoznék egy komolyabb esettel: épp tőzsdéztem, 10000 OTP részvényt akartam venni, amit a net miatt végül nem tudtam megvenni. ezeknek az ára pont felment, és ma 20 millióval többért tudnám eladni, szóval a 20 milliós káromat térítse meg az internetszolgáltató.
na, szerinted ez mennyire reális?
1. Nem üthetem meg a bokám, a szerencsejátékban részvétel nem tiltott Magyarországon, akkor sem ha blokkolt teremben játszom.
2. A tőzsdés dolog nem kár, az nyereség kimaradás, azért semmilyen jogi úton nem lehet kártérítést követelni. Ha mondjuk ugyanez történne úgy, hogy nem tudná eladni és másnap hatalmasat esne és bukna 20 milkát, akkor jogosan élhetne panasszal.
3. "A szolgáltató nem fog szerencsejátékos dolgokat számolgatni"
Nem is azt kell, hogy számolgassa, hanem a kimaradó szolgáltatásból okozott kárt kártérítenie, nyilván nem arra a 2Ft-ra gondolok...
" ha nem tartanám viccesnek, bepróbálkoznék egy komolyabb esettel"
Tény, hogy a tőzsdés komolyabb, de az is vicces, hogy a upc miatt a hónapban több, mint 1000$ kiesésem volt...
Értem, hogy nem fognak kártéríteni, marad a szolgáltatóváltás.
Azt a részét tudom bizonyítani, hogy éppen abban az időben játszottam és nem volt internetem a póker siteon keresztül.
nem, akkor sem lenne jogos a 20 milliós igény.
ha a szolgáltatáskiesésről beszélünk, akkor az 2 ft. mindegy, hogy te mennyit ítélsz meg magadnak.
ne legyenek illúzióid, másik szolgáltatónál is lesz ugyanilyen gondod.
nem írtad, hol laksz, de az ország 99%-ában kb a hálózat ugyanazé a cégé. ugyanazon a kábelen fogod kapni a netet, már ha kábeles. csak más logóval jön majd a számla.
ha ténylegesen más a hálózat, akkor is miből gondolod, hogy ők újabb technikát alkalmaznak? a legújabb technika sem 100%-os. csak a sértődöttségedet enyhíted, ha szolgáltatót váltasz, de a hiba ugyanúgy fennáll majd a jövőben is.
egyébként nem tudom, mi ez a szolgáltató meg város, nekem kelet-magyarországon, egy kis faluban még sosem volt ilyen kieséses tapasztalatom, kb 6 éve van netünk. elég sokat függök rajta, csak észrevenném, ha percekig nem lenne kapcsolat.
az érveléseid sajnos nem állják meg a helyüket.
Rendben igazából ez volt a kérdés lényege, hogy mit fogadtam el a szerződési feltételekben, mert igazából attól függ, hogy jogos-e a követelés vagy sem.
Upc-m van és én is csak upc-seket hallok panaszkodni, telekomosokat például sosem.
A legnagyobb bibi ott van, hogy a szolgáltatói ASZF-ben venne van a vállalt SLA szint (aka rendelkezésre állás).
Ez pedig lehetővé teszi, hogy éves szinte a szolgáltató akár több napot is álljon (egy 99%-os rendelkezésre állás mellett például több mint 3 napnyi állásidő van, a lakossági netek pedig jellemzően olyan 96-97%-os rendelkezésre állást vállalnak csak. Ha utána számolsz, akkor ez azt jelenti, hogy évi több mint 1 hét kiesés után sem kell fizetniük.
(ui: természetesen léteznek ennél sokkal megbízhatóbb SLA-val adott szolgáltatások, csak ott akár havi milliós tétel is lehet az előfizetés, nem pedig pár ezer forint)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!