Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Önvezető kamionosok EUrópában?...

Önvezető kamionosok EUrópában? Hová fogják rakni a rengeteg sofőrt? Az IT meg a robotizáció kinyírja a fél munkaerőpiacot?

Figyelt kérdés
[link]
2016. ápr. 7. 19:36
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Igen Balázs oszd be.

Én màr ezt tudtam 10-n éve volt AGYAM és làm szoftverfejlesztô mérnök lettem.

Igy jàrtak tudjàk be,majd àtképzik magukat vagy ott a kötél.

2016. ápr. 7. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
igen, el fog tűnni, ahogy a TV szerelő szakma is eltűnt. Ez van, tovább kell lépni. Aki meg világ életébe kamionozott, nem volt hajlandó mellette tanulgatni mást is az most majd szopik mint a torkosborz, hőbölög, de úgy is ő a hülye. Én is most kezdtem a kamionozást, de tisztában vagyok vele, hogy nem fog örökké tartani. Már a manuális váltó eltünése is nagy szívfájdalom nekem, de meg kellett birkózni vele, ugyan úgy lesz az egész kamionozás is. Szomorú lesz, de hát ez van.
2016. ápr. 9. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

mire ez éreztetni fogja a hatását 20-30 év,addigra sokkal kevesebben leszünk.

nem véletlen az,hogy az egészségügy direkt tönkre van téve,hogy pusztuljanak az emberek,főleg a 60 év felettiek,akikre 80%ban megy el az egészségügy pénze.

a számítások alapján 7 millió magyarra van szükség.

2016. ápr. 14. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
84%

Odébb van ez még. Tisztában vagyok vele, hogy technikailag már megoldható, de nem ilyen egyszerű a dolog.


Egy jó ideig még biztos ott lesz a fülkében a sofőr, ha másért nem, valakinek intézni kell a rakodást, papírmunkát, meg van még egy - két dolog a vezetésen kívül. Hogy tankol magától pl. egy sofőr nélküli kocsi? Húzza el a ponyvát? Fejti le a tartálykocsit, teszi fel a hóláncot?


Teljesen át kell majd alakítani az egész szektort, ha nem lesz sofőr, a raktárosoknak, árukiadóknak kell megtanulniuk a rakományrögzítést és társait, és ami a lényeges, vállalni érte a felelősséget is ugye.


Nomármost, ha már benne ül a sofőr a fülkében (mert jó ideig azért még ott lesz) hiába vezet akár a teljes menetidő alatt a robotpilóta, az készenléti időnek számít, ami után pihenő jár ÁLLÓ kocsiban. Soha nem fogadták el/fogadják el a mozgó kocsiban tartott pihenőt. Innentől kezdve pedig okafogyott a dolog, mert így is, úgy is ki kell majd állni pihenőre, tehát időnyereség nincs.


Egy robot értelemszerűen minden közlekedési szabályt betart majd. Ez szuper, mondhatják a KRESZ virtuózok, de aki sokat vezet tudja, ezzel ott mindjárt meg is bénul majd a forgalom.


Jogi dolgok. A legmodernebb számítógép is elromolhat néha. Ha emiatt baleset történik ki a hibás? Én, aki készenlétben ülök ott? Mert ha igen, akkor nálam a robotpilóta ki lesz kapcsolva, a féket és kormányt SOHA nem adom ki a kezemből, ha eljut odáig a technika, hogy egyáltalán nem kell sofőr legyen, de azért azt még megvárom.


Egy mai autó/kamion - tudom furcsán hangzik - egyszerűen nem elég üzembiztos ahhoz, hogy ne legyen ember a közelében. A legmodernebb kocsiknál is van üzemzavar. csak egy relé, biztosíték menjen ki, nem nagy ügy, de magától nem fog kicserélődni, s adott esetben nem tud tőle továbbmenni a jármű, és ugye Murphy óta tudjuk, ez majd épp mondjuk a Szent Gotthárd alagútban fog megtörténni. Én egy perc alatt tudom, pl. Volvónál, hova nyúljak. A robot meg majd várja a szervizt. Egy relé miatt.

2016. ápr. 26. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
2016. máj. 2. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!