Az ACN MLM pénzkeresési módszere átverés, vagy működő üzlet?
"Ha te ezzel nem azt mondtad..."
Nem. Hiába is próbáltad meg beleérteni. Én kérdéssel *kérdezek*, nem mondok.
"Amúgy meg nagy bátorság egy profi sportolóról azt állítani, hogy nincs szakmája."
Ajjaj. Az értő olvasással tényleg gond van. Pont azt állítom, hogy igen, az is szakma. Attól függetlenül, hogy nincs focista-diploma.
"Sport egyesületben oktatnak minden sportot és versenyengedély a papír."
Jaaa, OK. Ha ennyire lazán vesszük, akkor az MLM szakmát pedig az MLM hálózatban oktatják, és a csatlakozó szerződésed a papír.
"Lehet neked sem ártana kis sport"
Köszönöm, rendszeresen sportolok. A munkám része! ;)
Elnézést, tudom, kicsit sérti az önérzetedet, amikor a tájékozatlanságodra ráébresztelek. Ezért még az is bocsánatos, hogy szőrszálhasogatásnak nevezed azt, amikor kijavítalak. Mindegy, fiatal vagy, egy csomó dolgot fogsz még megismerni.
"Nem. Hiába is próbáltad meg beleérteni. Én kérdéssel *kérdezek*, nem mondok."
Nem. Te helyzetenként másként forgatod ki a szavakat a saját igazadat bizonygatva.
"Nem. Idesoroltam az autóversenyzést is. Azt sem oktatják, mégis szakmának tekintitek. Pedig még írni-olvasni-számolni SEM kell tudni hozzá.
"
"Rendben. Hol oktatják, milyen papírt adnak róla? Csak mert ezen szempontok alapján írtad, hogy az MLM nem szakma.."
Azt állítottad a mi feltételeink szerint nem szakma.
"Igen? És hol oktatják? OKJ száma? Hülyegyerek!"
Itt már te is azt állítod, hogy nem szakma. Mielőtt mondanád, hogy a mi feltételeink szerint, megjegyzem itt még nem voltak a mi feltételeink adottak.
"Pont azt állítom, hogy igen, az is szakma."
Majd azt állítod, hogy igen.
"?????"
"Jaaa, OK. Ha ennyire lazán vesszük, akkor az MLM szakmát pedig az MLM hálózatban oktatják, és a csatlakozó szerződésed a papír. "
Rendben. A csatlakozási papír legyen a verseny engedély. De attól még egy képzetlen, le nem igazolt "sportoló" vagy. Mész vele valamire ? Nem. Sőt profi sem vagy, ha nem keresel a sporttal pénzt. Bár megjegyzem a profi sport -egyes sportágakban- néha többet elvisz, mint hoz.
Még annyi, hogy érdekelne mi a szakmád. Ha már megemlítetted, hogy a sport a része.
De mivel egyenes választ nem tudsz adni, csak ráfogni mindent a "fiatalságomra", tudatlanságomra, én befejeztem a vitát.
"Azt állítottad a mi feltételeink szerint nem szakma."
Olvass már vissza!
#8 (én) "az MLM szakma"
#10 (te) "Az MLM nem "szakma" , hanem egy rendszer. Nem emlékszem, hogy bárhol MLM-t oktatnák, melynek a végén egy ezt igazolódokumentumot kapsz." (tehát attól szakma valami, hogy oktatják, és igazoló dokumentumot kapsz)
#11 (én) "Az autóversenyzés szakma?" (mert azt sem oktatják, és igazoló dokumentumot sem kapsz)
#12 (te) "Az autóversenyzés szakma... " (írod, indoklás nélkül)
#13 (én) "Igen? És hol oktatják? OKJ száma?" (ha már #10-ben ezt jelölted meg perdöntő érvként, feltételként)
#16 (haverod) "Ez kész. Ki mondta, hogy szakmának tekintjük [az autóversenyzést]?" (Mi van?!? Ez nem tudja, miről beszél! Vagy azt, hogy miről beszélsz te. Mindegy, foglalkozzunk veled.)
És most, #21-ben hozod el a teljes képzavart:
'"Igen? És hol oktatják? OKJ száma? Hülyegyerek!"
Itt már te is azt állítod, hogy nem szakma. Mielőtt mondanád, hogy a mi feltételeink szerint, megjegyzem itt még nem voltak a mi feltételeink adottak.'
Ezt nem *állítottam*. Ezt a #13-ban *kérdeztem*, és a feltételeid adottak voltak #10 óta. Időutazó vagy?!?
"Rendben. A csatlakozási papír legyen a verseny engedély. De attól még egy képzetlen, le nem igazolt "sportoló" vagy. Mész vele valamire ? Nem. Sőt profi sem vagy, ha nem keresel a sporttal pénzt. Bár megjegyzem a profi sport -egyes sportágakban- néha többet elvisz, mint hoz. "
Igen, ez sokszor így van a sportban is, az MLM-ben is. De vedd fel a ritmust, ezt már 5 kérdéssel ezelőtt, a #17-ben megbeszéltük.
"De mivel egyenes választ nem tudsz adni, csak ráfogni mindent a "fiatalságomra", tudatlanságomra, én befejeztem a vitát."
Tegyél fel egyenes kérdést, de ne a személyemet illetően, az személyeskedés. Te eddig sem vitáztál. Teljesen értelmetlen dolgokat próbáltál a számbaadni, lásd ezt az időutazós "itt még nem voltak a mi feltételeink adottak" hülyeséget. Meg hogy állítottam, vagy nem, hogy az autóversenyzés szakma-e. Kérdeztem. Aztán ellentmondásba kevertelek. Vagy hogy részt vettem-e vagy nem bármiben. Ilyet sem mondtam, akármennyire is szeretnéd. És az én történetem nem fontos most. Az a fontos, hogy amit állítasz, meg tudod-e védeni a *kérdéseimmel* szemben. Ez a szakmaság amúgy teljesen mindegy, nem is értem, miért kötöttél bele.
Azt mondtam csak, hogy az MLM-ről mindenki tudni véli, hogy micsoda, attól függetlenül, hogy láttak-e egyátalán közelről egyet is, és ez egy kicsit vicces. Főleg, hogy sem az ügynöki tevékenységtől, sem a piramisjátéktól nem képesek megkülönböztetni azt. De mondom, az ismeret-hiány nem gond, azon lehet segíteni. Az a gond, ha az ember nem hajlandó tanulni, és hangosan terjeszti a hibás nézeteit. Nem, én nem terjesztek nézetet. Én kérdezek! ;)
Névtelen fórumtroll vagy, terelsz, az érveid harmatgyengék, a kérdésekre még csak véletlenül sem válaszolsz. És ki kezdett el "anjázni"? Ez is megér egy misét egyébként.
Engem speciel ma már legalább négyszer leb*ziztak, mégsem kaptam föl a vizet, nem köcsögöztem, f*szoztam, anyáztam vissza. Hogy miért? Mert nem vagyok b*zi, akkor mit izgassam magam rajta? Ugyanígy, ha valaki azt mondaná nekem, hogy tarhálok, nem érdekelne, mivel nem igaz, amit állít. A te reakciód mindent elmond... Ráadásként még oda is írtad, hogy nem is téged kérdeztelek. Ezek szerint megérintett a tarhálás, mint fogalom közelsége, egyből magadra is vetted a "vádat". Egyébként, mivel névtelenek vagytok, eléggé összemosódnak a dolgok.
Te kezdtél azzal érvelni, hogy a mi véleményünk irreleváns, mert nincs belső tapasztalatunk. Ezt kellett volna megtámogatni azzal, hogy elmondod neked milyen tapasztalataid vannak. Ha ezt megteszed, talán lenne alapod olyanokat mondani, hogy én el fogok vérezni a vitában. Ez már veled rég megtörtént. Egyébként meg aki a monitor mögül anjázik, az általában nem sokat tud felmutatni a való élethez közelebbi terepeken. Ha lenne mit, elsőre megtetted volna, nem hozod be a vitába a profi sportot, autóversenyzést, hogy arról kelljen itt a szánkat tépni.
És akkor, hogy lásd kivel van dolgod.
Legutóbb a Nu skin/Pharmanex vonal ajánlott fel egy fantasztikus lehetőséget(Sicc!). Nem kell messzire menni az emlékeimben Flavantic-os, FLP-s emlékekért sem. Az első ilyen előadást pedig több mint tíz éve láttam.
Engedtessék meg nekem, hogy annyira önhitt legyek, megvan a magamhoz való eszem, és érdemes hallgatnom az ösztöneimre. Ezek a dolgok elsőre büdösek voltak valamiért. Nehéz rámutatni a logikai buktatókra, már ahhoz is, hogy ráérezz, hogy itt valami nem stimmel, két lábon kell állni a földön.
Nem vágtam bele, talán mert van normális állásom, még ha el is veszíteném, lennének reális lehetőségeim, és nem állnék neki az ismerőseimet beledumálni az aktuális pilótajáték utánzatba - a fantasztikus passzív jövedelem reményében.
A tarhálás pedig az, hogy van ez a "termék", azért vedd-fogyaszd-áruld, hogy én jól járjak. Majd persze te is jól jársz vele, ha másokat is ráveszel, hogy ők is vegyék-fogyasszák-árulják. Ez nem munka. Nem csinálsz semmit, csak kapod a pénzt valakitől, aki a piramis alján, és azon belül fogyaszt. Ezt az emberek többsége nem tudná így elmagyarázni, de fejben náluk is megvan, átlátják, és ellenszenves számukra. Nem véletlenül.
Mi az ügynöki munka?
Ha van egy termékem ami piacképes, vagy legalábbis annak tekinthető, elkezdem árulni, mert profitra törekszem. De egy nap nekem is csak 24 óra. Társak kellenek, hogy nagyobb piacot fedjek le, persze ez pénzbe kerül, ez a jutalék. Akit fölveszek, alaposan megnézem, az én termékemet fogja árulni, engem fog képviselni. A másik oldalról is igaz ez, aki az én termékemet fogja árulni, töviről-hegyire átnézi a cégemet és a terméket, neki sem mindegy mihez adja a nevét/arcát/munkáját. És ami szintén fontos, az ügynöknek az sem mindegy hány munkatársa van, hiszen azok mind konkurenciát képviselnek, ráadásul olyat, amivel a legnehezebb versenyezni. Más cég hasonló termékétől kevésbé kell tartani, lehet mondani, hogy a miénk szebb/jobb/olcsóbb/takarékosabb. Ez könnyű, ha a termék valóban jó. Minél jobb, annál inkább válogathatok a jobbnál-jobb ügynökök között. Ha viszont nem, maradnak az állástalanok, akik jobb híján jönnek el az interjúra. Én meg remélem a legjobbakat, és persze minél több ilyen kaliberű embert fölveszek. Ennek a folyamatnak a végén, vagy inkább a legalján helyezkedik el az MLM, ahol igazából nem is a termék a lényeg, hanem a játék, a piramis építgetése. Itt egy pilótajátékot építünk, csak hogy legális legyen, kell hozzá termék. Választunk egyet, lehetőleg olyat ami divatos és van piaca bőven. És ezek közül melyiket tudjuk megszerezni? Azt, amelyik a hagyományos úton nem adható el, mert annyira silány, lásd a fentebbi okfejtést. Ezt csak fényezni kell orrba-szájba, és szintén, remélni a legjobbakat.
Az ügynöki, házaló munkának is van azért egyfajta tisztessége. Ha árulok valamit, mennyire szeretnék összefutni olyannal, aki szintén ugyan azt árulja? Semennyire. Ki örül a konkurenciának? Senki. Egy szempontból viszont az MLM rendszerben pont a saját konkurenciámat építem, hiszen átadom mindazt, amit én is el szeretnék adni. Csak nekem tűnik ez illogikusnak? A piacok felosztása, a területek pont erről szólnak.
A reklám kérdése.
Ez megint egy olyan pont, ahol jól meg lehet fogalmazni a problémákat a hálózatépítéssel kapcsolatban. Mondhatjuk, hogy itt van elásva az a bizonyos eb.
"Senki nem Mikulás."
Ez talán egy vicces, feszültségoldó közhelynek tűnhet. Aki tanult iskolában a gazdaság működéséről, nyilván hallotta már. Egyszerű alapigazsága a világnak, kicsit kifejtve: legyen szó bárkiről, bármiről(a gazdaságban), mindenkinek a célja a profit. Minél jobb megtérülése a befektetett munkának/tőkének. Ez alól az MLM cégek sem kivételek, sőt...
Miből profitál a cég? Abból fizet osztalékot a tulajdonosoknak, hogy hány ember szívét érintette meg a cég szellemisége? Netán abból, hogy minél több emberrel megossza a fantasztikus lehetőségeket? Nem. Jó szándékkal még senki nem lakott jól, hovatovább BMW-t sem lehet venni belőle. És miért van szüksége a cégnek rád? Rád? Mindenkire, akit elér? Egyáltalán, mennyire fantasztikus üzleti lehetőség az, ami nyitott boldog-boldogtalannak?
A válaszokat megpróbálom megértetni, nem megmondani. Egy üzlet mitől lesz jó? Mindenki, aki a cégbe belép, alattad, fölötted, melletted, mind a konkurenciád. Próbálj meg érvényesülni, ilyen piaci helyzetben. A monopol helyzet valóban jó, annak aki benne van, de az nem adja tovább pont ettől lesz az ami.
A jó üzlet pont az, amibe nehéz bekerülni, és pont hogy nem keresnek meg vele, hanem az embernek saját magának kell keresnie. Ha valaki valóban rendelkezik új ötlettel, technológiával, pont hogy nem fogja világgá kürtölni. Vannak valóban nyitott üzleti lehetőségek, de hogy oda bekerüljön bárki is, szigorú feltételeknek kell hogy megfeleljen.
De jön a cég amerikából, hozza a sikereit, és nagylelkűen, ad belőle bárkinek.... Hihető, nem igaz? De hogy miért is kell mindenki a cég hírének, a "fantasztikus újdonságok és lehetőségek" szószólójának, roppant egyszerű. Egy céget, egy terméket, termékcsoportot bepromózni kemény feladat. A reklám költséges, és az abba fektetett tőke megtérülése igencsak kétséges. Az jutalékos rendszerben dolgozó cégek pont ezt küszöbölik ki. Csak hogy világos legyen: egy rakás pénzt reklámra áldozni kockázatos, vagy visszajön az a pénz vagy nem. Ezt a költséget és kockázatot kell valahogyan csökkenteni, avagy másokra terhelni, ezzel a cég rengeteget spórol. Nem költünk reklámra! De akkor hogyan jutunk el a vásárlókhoz? Hogyan szerezzünk piacot(olcsón)? Erre kell, mindenki, aki erre rávehető. Jól hangzó ígéretek, mézesmadzag, motivációs szövegek minden mennyiségben, konferenciák, oktatások. Szokás azzal is csábítani a céghez embereket, hogy a reklámra elkülönített pénzt osztják ki jutalékként - ez egyébként akár igaznak is tekinthető, és még jól is hangzik. Nincs sok fölösleges reklámújság amit aztán csak kidobálunk, környezetvédelem, stb... Ráadásként ez is pozitív színben tünteti fel a céget, de ne feledjük, a cég profitra törekszik, és ezzel kizárólag a költségeit kívánja csökkenteni. Tehát a cég máris megtakarított egy csomó pénzt(tőkét), de "hová bújt" a kockázat? Pontosan azt vállalják át mindazok, akik saját maguk, jutalék reményében kezdik el hirdetni a céget. A cég mire törekszik? Profitra. Rávesz, hogy dolgozz, hirdesd a céget, de fizetni csak akkor fizet, ha el is adtál valamit. Egyszerűsítve: a reklámköltség azon része, ami nem folyna vissza a vállalathoz az eladások után, egyszerűen ingyen munkaként megkapható azoktól akiknek megfelel, hogy csak az eladások után kapnak jutalékot. Az MLM pedig csak annyival több, hogy mindenki mindenkinek dolgozhat, nincs egy zárt értékesítői kör. A hatástöbbszörözés elve, rendszeresen elhangzik ilyen előadásokon. A cég híre terjed, itt-ott belép valaki, ez a cégnek bevétel, amivel szemben költségként csak a konferenciák és előadások merülnek föl. Az 5%-okon osztozzon a sok birka, kit érdekel...
Mindezek fényében remélem érthető, hogy miért is van a cégnek szüksége mindenkire, és hogy a mindenkinek miért is nincs szüksége ilyen cégekre.
És itt kérnék elnézést az álláspontomat osztók, és szerénységem nevében a világ összes Anja avagy Anna nevű hölgyétől, kiemelten a magyar nyelven is értőktől. Róluk itt nem volt szó.
Na akkor az érdemi részekre reagálva...
"A tarhálás pedig az, hogy van ez a "termék", azért vedd-fogyaszd-áruld, hogy én jól járjak."
OK, egyet értünk. Ha szar a termék, megértem a rossz érzésedet. Ezek szerint tarhál a tesco, az auchan, a lidl, a sarki pék, aki a múltkor is elsózta a perecet és a skoda szalonban a sales-es is. Tehát minden értékesítés tarhálás.
"Ez nem munka. Nem csinálsz semmit, csak kapod a pénzt valakitől, aki a piramis alján, és azon belül fogyaszt. "
Az a munka, hogy felépíted a piacodat. Ezt csinálja a fent felsorolt összes értékesítő. A tesco épít egy áruházat, ez a dolga. Utána az már nem munka, hogy bemegy a vevő, és kiszolgálja magát. Tehát a tesco úgy keres pénzt, hogy te fogyasztasz nála. Ő is piacot épít azzal is, hogy reklámújságokat szór a postaládádba. Tarhál?
"az ügynöknek az sem mindegy hány munkatársa van, hiszen azok mind konkurenciát képviselnek, ráadásul olyat, amivel a legnehezebb versenyezni"
Na, látod, ez az első különbség. Az ügynöknek konkurrenciája van. Az MLM-esnek partnere. Az ügynökök fúrják egymást, az MLM-ben segítik, mert anyagilag ebben érdekeltek.
"Ez könnyű, ha a termék valóban jó."
Így van. Minden könnyű, ha a termék jó. Elég nagy kanyart írtál le, hogy eljuss oda, ami az ELSŐ válasz(om) volt: "Amennyiben úgy gondolod, valóban piacképes a termékük (elhiszed, hogy azt és annyiért megveszik az emberek), és nem sokallod a belépési díjat (én igen), akkor működhet. " Gratulálok, igyál egy kávét!
"Egy szempontból viszont az MLM rendszerben pont a saját konkurenciámat építem, hiszen átadom mindazt, amit én is el szeretnék adni. Csak nekem tűnik ez illogikusnak?"
Igen. Ugyanis még mindig kevered az ügynökösködéssel. Az ügynök úgy keres pénzt, hogy minél többet ad el. Ez időbe kerül neki, és mivel csak 24 órája van naponta, a jövedelme felülről korlátos. Az MLM-es pedig úgy keres pénzt, hogy átadja a lehetőséget. Mivel nincs szó óriási értékesítésekről, mindenki csak keveset értékesít, ezért nincs konkurrencia, ugyanis én a te ismerőseidet nem ismerem, nem is akarom, nem is adnék el nekik.
"Miből profitál a cég?"
A forgalomból. És te? Szintén a forgalomból. A partnered? Ő is! Nahát! Csak nem egy terület, ahol mindenki ugyanabban érdekelt?!?
"Mindenki, aki a cégbe belép, alattad, fölötted, melletted, mind a konkurenciád."
:) Nos, nem. Az én édesanyám pl. hidd el, nem venne tőled semmit, ha tőlem is megkapja. Nekem senki nem a konkurrenciám. És ugyanígy senkinek sem. Ha a testvérem csatlakozik, és anyám tőle vesz, akkor sem konkurrenciám, abból is részesedek..
"A jó üzlet pont az, amibe nehéz bekerülni, és pont hogy nem keresnek meg vele, hanem az embernek saját magának kell keresnie."
Így van! Az MLM egy lehetőség. Mindenkinek adott, mindenki azt kezd vele, amit akar. De "hirdetni" azért kell. Mert hiába jó befektetés az arany, ha nem hallasz róla, nem ismered, nem tudod "keresni"! Ezért minden MLM-es hirdeti a lehetőséget, megpróbálja úgy eljuttatni azt másokhoz, ahogyan ő is látja, hogy más rájöhessen, ő is pont ilyet keres.
"De jön a cég amerikából, hozza a sikereit, és nagylelkűen, ad belőle bárkinek.... Hihető, nem igaz?"
Igen, ugyanis láttad fent, az MLM cégnek akkor van profitja, ha az embereinek, és azok embereinek is profitja van. Mi a nem hihető ezen? Ennyi erővel azt is mondhatnád, a BMW is átver, mert ha igazán jó autók lennének, nem is adnák el, hogy csak nekik legyen! De ők persze jönnek, és nagylelkűen odaadják, hihető, mi? Meg miért kell reklámozni? Ha olyan remek lehetőség lenne BMW-t venni, akkor az emberek megtalálnák, nem kellene, hogy óriásplakátokon hirdessék!
"a reklámköltség azon része, ami nem folyna vissza a vállalathoz az eladások után, egyszerűen ingyen munkaként megkapható azoktól akiknek megfelel, hogy csak az eladások után kapnak jutalékot."
Nos, egy értékesítőnek a feladata, hogy forgalom legyen. Bármilyen területen értékesít valaki, mindig lesz olyan ráfordítás, ami nem okoz forgalmat. Ez az értékesítő szakma velejárója, furcsállom, hogy ezen pattogsz. Nem rendkívüli, hogy beadott pályázatok sikertelenek, hogy kiadott árajánlatokra nem érkezik megrendelés, hogy beszórt szórólapra nem jön be senki, hogy nyitva lévő bolt üres, hogy autószalonból vásárlás nélkül jön ki az ügyfél, hogy egy MLM-es által felajánlott termék mégsem kell valakinek. Minden értékesítő csak a forgalom után kap pénzt. Ez a nagy felfedezés? :)
"Az 5%-okon osztozzon a sok birka, kit érdekel..."
Vagy piti módon ferdítesz, vagy valóban nincs fogalmad arról, hogy a legtöbb cég milyen mértékű jutalékot fizet...
Szerintem olvasd el még párszor az első választ, és ha magadévá tetted a gondolatot, szerintem belátod, az összes érved tévhiten, vagy általánosításon alapul.
HA tehát jó egy termék, jó áron van, tehát maximálisan piacképes, és van lehetőséged, hogy ezt a terméket forgalmazd, úgy, hogy nincs konkurrenciád, és a mindenkori üzleti terv szerint folyamatosan pénzt kapj az egyszer (jól) elvégzett munkádért, mi a rossz ebben? Hol az átverés? (Persze, nem mindenki akar terméket forgalmazni, azt értem... De nem is azoknak szól sosem az ajánlat, hanem azoknak, akik látnak benne fantáziát.)
Pont nem az érdemi részekre reagálsz, ráadásul ez nem is reakció. Csak papagájként ismételed a jól betanított közhelyes ostobaságokat, amiket a hálózatépítők szoktak.
A tesco, a pék, az autószalon, mind csinál is valamit a "jutalékáért". Hülyeség amit írsz. Szerinted ez úgy megy, hogy a tesco felhúz egy épületet valahová, és ott a padlóból jön ki a palackozott víz meg az intimbetét? Csak be kell menni, és el kell hozni, este meg a netbankon keresztül kifizetni. A pék is csak ül naphosszat a a péksége előtt a piacon, nála kell fizetni készpénzben, és aki kenyeret akar, vagy kiflit az bemegy szépen, kötényt köt, és süt magának.
Józan ész, komolyan...
Innentől kezdve teljes a képzavar. Rossz helyen értelmezed azt az egy mondatot, amit idéztél. Erre nem is tudok mit reagálni, meg kéne próbálni felfogni, amit írtam. Kávét pedig nem iszom.
A következő pontot sem tudom sokkal tovább magyarázni. Mindenki, aki nem alattam van olyan konkurencia, akinek a sikere az én sikeremet csorbítja. Ha valakit mellém szerveznek be, az az én lehetőségeim körét szűkíti. Azon kár lovagolni, hogy mindenkinek saját ismeretségi köre van, az ismerőseim egymást is ismerhetik.
"A forgalomból. És te? Szintén a forgalomból. A partnered? Ő is! Nahát! Csak nem egy terület, ahol mindenki ugyanabban érdekelt?!? "
Ez szintén no comment. Komolyan, ekkora csúsztatást leírni, ehhez tehetség kell.
A cég az összes partnerének forgalmából profitál.
Én, csak és kizárólag a saját, és az alattam állók forgalmából kapok részesedést.
A partnerem. Na igen, a partner ki? aki alattam áll? vagy aki mellettem, esetleg fölöttem? Az a nem mindegy.
A Kacsóh Pongrác felüljárónak is van forgalma, akkor valaki abból is jól jár? Forgalom és forgalom között nagy különbségek lehetnek. És pont az a lényeg, hogy az a forgalom átmegy-e rajtam, avagy sem. Mindenkinek az az érdeke, hogy rajta keresztül minél nagyobb forgalom menjen át, a piac pedig nem végtelen. Mindenki a saját forgalmában érdekelt, és ez érdek ütközés, nem érdek egyezés.
A továbbiakban megint kevered a szezont a fazonnal. Jöttek már oda hozzád azzal, hogy árulj BMW-t, sőt, másokat is dumálj rá, hogy csinálják ezt?
"Ennyi erővel azt is mondhatnád, a BMW is átver, mert ha igazán jó autók lennének, nem is adnák el, hogy csak nekik legyen!"
Nem ezt mondtam, hanem azt, hogy ha van valamid ami jó, akkor azt elég reklámozni, és jönni fognak hozzád azok, akik meg szeretnék venni. Így csak neked van rajta hasznod, és a BMW-vel pontosan ez van. Megtérül az óriásplakát költsége, mivel a hatására jönnek autót venni. Persze ez ennél összetettebb, de zanzásítva ennyi.
"De ők persze jönnek, és nagylelkűen odaadják, hihető, mi?"
Ez már teljes sötétség. Mit adnak oda? Nem adják, megveheted. Jutalékot sem adnak, mert nem árulhatod, mivel jó a verda, ők árulják.
Nem tudom hova magyarázni...
A BMW jó, ezért nem MLM-ben értékesítik. Problem?
Amit leírtam egy alapvető igazsága a tarhálós MLM rendszernek, nem pattogok valamin, amin egy közismert tény, és orrba-szájba hangoztatják. Sőt, annak ellenére, hogy mennyire igaz, soha egyetlen új belépőnek nem mondják el. Vajon miért?
Nem nagy felfedezés. "Mindenkinek ott volt a nyelve hegyén, Tyler meg én csak kimondtuk..."
Szerintem te meg azokra reagálj, amikre mi reakciót várunk. Továbbra se derült ki, hogy honnan vannak a tapasztalataid(és betanult szöveged).
"HA tehát jó egy termék, jó áron van, tehát maximálisan piacképes, és van lehetőséged, hogy ezt a terméket forgalmazd, úgy, hogy nincs konkurrenciád, és a mindenkori üzleti terv szerint folyamatosan pénzt kapj az egyszer (jól) elvégzett munkádért, mi a rossz ebben? Hol az átverés? (Persze, nem mindenki akar terméket forgalmazni, azt értem... De nem is azoknak szól sosem az ajánlat, hanem azoknak, akik látnak benne fantáziát.)"
Az átverés ott van, hogy ezek az állítások nem igazak az MLM-ben értékesített termékekre. Általában silány minőségűek, ha esetleg nem, akkor csak simán aránytalanul drágák. Ezért kell rá mindenki, hogy értékesítse, nem azért, mert olyan hihetetlenül jó - persze mindig annak adják el.
Védesz valamit, de nem mondod meg miért. Anjázol, szajkózod ezeket a közkeletű baromságokat, hiába adunk rá teljes cáfolatot. Fórumtroll vagy, semmi több.
"mind csinál is valamit a "jutalékáért""
Az MLM-es is. Tanít. Miután a tesco betanította a pénztárost, hátradőlhet, megy minden szépen rendben. Miután az MLM-es betanította a partnereit, hátradőlhet.
"Mindenki, aki nem alattam van olyan konkurencia, akinek a sikere az én sikeremet csorbítja."
Nem. De ez nem fér a fejedbe. Ha én alattad vagyok, és az anyukám tőlem vesz valamit, az a te sikeredhez is hozzájárul. Egyébként nem venne anyukám semmit tőled. Tehát nélkülem kevesebb vagy, az én sikeremmel pedig több.
"Azon kár lovagolni, hogy mindenkinek saját ismeretségi köre van, az ismerőseim egymást is ismerhetik."
Igen, ez igaz. Nézd meg, hány ismerősöd van a facebookon. Aztán gondold át, ki az az ismerősöd, aki a legtöbbet ismeri közülük. Hányat ismer? Na ugye!
"A cég az összes partnerének forgalmából profitál."
Gratulálok, igen. Cserébe nekik fejleszt, gyárt, logisztikát intéz stb.
"Én, csak és kizárólag a saját, és az alattam állók forgalmából kapok részesedést. "
Igen. Mással nem is dolgozol. Miért kapnál? Ezekkel viszont dolgozol. Miért NE kapnál?
"Mindenki a saját forgalmában érdekelt, és ez érdek ütközés, nem érdek egyezés. "
Az én anyukám által generált forgalom nekem is forgalom, és neked is (fenti esetben). Te nem vagy érdekelt abban, hogy anyukám ne tőlem, hanem tőled vásároljon, mert ha mindenki tőled vásárolna, naphosszat hordhatnád a termékeket, és holt fáradtan érnél haza. Így te megtanítottál engem, és utána én hordom anyukámnak, miközben te otthon pihensz. Nyilván kevesebbet kapsz ezután, de nagyságrendekkel kevesebb munkád is van vele. Mondjuk nagyjából nulla.
"Jöttek már oda hozzád azzal, hogy árulj BMW-t, sőt, másokat is dumálj rá, hogy csinálják ezt? "
Nem. Ha jöttek volna, lenne lehetőségem? Ha lenne, szívesen tenném, a BMW egy jó termék.
"Amit leírtam egy alapvető igazsága a tarhálós MLM rendszernek"
Igen, lehet. Nem ebből a szempontból olvastam. A tarhálós rendszerről felesleges írni, abban egyetértünk.
"Az átverés ott van, hogy ezek az állítások nem igazak az MLM-ben értékesített termékekre."
Annyit mondhatsz, hogy az általad ismert termékekre nem igaz. A fejlődésre viszont mindig van esély. Még találhatsz olyat, amire igen. HA tehát igazak, akkor mi van? Mert akkor egy dolgod van, és a kérdezőnek is. Keresni egy olyan terméket, ami jó, és jó áron van. Én tudok, garantáltan, de ha nem baj, ennyi értetlenség után nem könnyítem meg a dolgodat.
"Védesz valamit, de nem mondod meg miért."
Mert tudok valamit, amit kevesen tudnak. És a tudás megszerzése - annak értékével arányosan - nem lehet túl egyszerű. Te nagyon messze vagy ettől, és nem is keresed. Ez rendben, de közben másokat is elbátortalanítasz a kereséstől, pedig az semmibe sem kerül nekik. Ha te nem keresed, ne keressék ők se, ugye?!? A végén még megtalálják, és akkor elég hülye szituba kerülsz..:)
Ha tehát jó a termék, az MLM páratlan lehetőséget biztosít mindenkinek, hogy jól keressen vele. Passzív jövedelmet megcélzóknak ez a legjobb lehetőség. Nos, visszakanyarodtunk a legelső válaszhoz. Gratulálok mindenkinek! :)
Ez a tesco-s összehasonlítás olyannyira gyermeteg, hogy nem is tudom hova magyarázni. Tanításnak pedig azt hívjátok, hogy rádumáltok boldog-boldogtalant a piramisjátékra, pontosabban a belépésre, a fogyasztásra, és a hálózatépítésre. Ez is csak simán csúsztatás.
A következő pontban is simán csak nem arra reagálsz, mint amit én állítottam, de nem baj.
Az én facebook ismerőseim két csoportba oszthatók, és a két csoporton belül mindenki ismer mindenkit. Na ugye? Avagy teljesen igazam volt.
A negyedik pontban is terelés van, másról beszéltem, nem arra reagálsz, amit állítottam.
Az ötödik hatodik szinte detto. Következetesen kihagyod a képletből azt, hogy nem csak alattam vannak emberek, hanem mellettem, és fölöttem is.
A továbbiakban is csak simán nem az összefüggésekre reagálsz, de persze te tudod a tutit, és mi vagyunk értetlenek.
Ha a termék jó, nem MLM-ben értékesítik, mert nem szorulnak rá. A BMW példája. De ha már úgy szereted a példákat, ilyen a mobiltelefon is. Állati nagy biznisz, vajon miért nem hálózatban értékesítik? Talán mert van eszük.
De még mindig megmondhatod a tutit, ha mondasz olyan MLM-et ami valóban jó terméket forgalmaz, simán beépülök én is. De nem mondod, hát persze...
Ovis szint, tudom csak nem mondom meg. Bí-bííííí!
"Az én facebook ismerőseim két csoportba oszthatók, és a két csoporton belül mindenki ismer mindenkit."
Igen, ezzel sokan tudnak azonosulni. Gondolom egyik csoport a szüleid, a másik meg a kezelőorvosaid.. Igen, teljesen igazad volt.. Ez tényleg nem neked való.
"Következetesen kihagyod a képletből azt, hogy nem csak alattam vannak emberek, hanem mellettem, és fölöttem is."
Mert az irreleváns. Anyukád nem venne sem a melletted lévőtől, sem a fölötted lévőtől. Ők tehát nem konkurenciák. Pffff, de nehéz egyesekkel..:)
"De még mindig megmondhatod a tutit, ha mondasz olyan MLM-et ami valóban jó terméket forgalmaz, simán beépülök én is. "
Nem, nem épülsz, mert nem érted, és zárva tartod a szemed. Ha nyitva lenne, találhatnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!