Átvertek! Tudnál segíteni?
Vettem egy telefont az interneten, nem tudtam személyesen megnézni ezért postán küldte el az eladó. A hibáját eltitkolta, egy szóval sem említette hogy van-e valami problémája. A kijelző cserére szorul ami a telefon árának a fele (több tízezer forint).
Írtam az eladónak hogy az üzletet felejtsük el és küldje vissza a pénzem és visszaadom a telefonját mert átvert.
Ilyenkor lehet-e valahol reklamálni ?
"Az elállási jog a rendelkezések szerint azért illeti meg a vásárlót, mivel a megrendelés előtt személyesen nem tud meggyőződni a vásárolni kívánt termék műszaki paramétereiről, tulajdonságairól, a döntéshozatalhoz szükséges jogai korlátozottak. Így az elállási jog gyakorlása független az átvétel módjától. A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat."
Tehát ha elállnék a telefontól akkor ezt hogy tudnám megvalósítani ha az eladó nem egyezik bele hogy a pénzem visszaküldje és a telefont visszakapja?
Köszönöm a segítséget!
Kezdjük az alapoknál.
Az eladóval beszéltél már?
Ha nem, hívd fel. Mondd el, hogy rendeltél tőle egy ilyen árut, ami meg is érkezett, de ilyen hibálya van. Mivel a hibáról nem írt ezért visszaküldenéd a telefont és visszakéred az árát, és kérdezd meg, hogy elfogadja-e. Vagy esetleg kifizeti-e a szervízköltséget.
Ha nem, akkor feljelentés.
Előző vagyok: és ne hibáztasd. Maradj a tényeknél.
Az, hogy "átvertek", az nem tény. Mert lehet, hogy teljesen jóhiszeműen adta fel a telefont. Lehet, hogy nem is volt a telefonnal hiba a feladás pillanatában, csak útközben sérült.
Csak azt mondd, hogy a telefon ilyen és ilyen sérüléssel rendelkezik. Ha javíttatnád ennyibe kerülne. Ha visszaküldenéd és ő meg visszautalná az összeget akkor meg minden rendben lenne.
Már felvettem vele a kapcsolatot, de ő azt mondja hogy az én bajom mert nem értek a telefon op. rendszeréhez és ezért nem tudom frissíteni a szoftvert rajta ami megoldaná a hibát. Erre hivatkozik.
A hiba fenn állt az eladónál is. Mondtam neki hogy mi a gondom a telefonnal, bevallotta hogy tud róla (csak épp a vásárlás előtt ezt nem említette).
A telefont beadtam a szervízbe, úgyhogy innentől kezdve semmit sem tehetek ahogy mondtátok.
Baromság, már hogyne tehetnél...
Ugyan úgy feljelentheted a mocskot.
Beperelni nem érdemes természetesen ennyi pénzért, de előre meg kell neki mondani, hogy ezért ha nagy peche van priusz jár, ha szerencséje van 30-100e forint közötti pénzbírság. Természetesen ha fizeti a javíttatást akkor elállsz a feljeelntéstől...
Az e-mailezés meg TÖKÉLETESEN elég. A Prohardver fórumon még a rendszerben tárolt privát üzenetek is elegendőek voltak már több esetben is feljelentéshez ilyen csalási esetekben! Ha érdekel keresd ki a témákat. Kinyomozta a rendőrség (naná, minden adat meg volt adva) és ügy is lett belőlük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!