Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Vasarlonak vagy az eladonak...

Vasarlonak vagy az eladonak van igaza?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Velemenyetekre lennek kivancsi.

Nemreg rendeltem egy cipot amit szuletesnapi ajandeknak szantam, a megrendelest gyorsan feladtak es kezbesitettek.

Az atvetelt kovetoen, kicsomagolasnal vettem eszre hogy ez a termek nem az amit megrendeltem.

Hivtam az oldalon az elerhetosegek egyiket, majd a holgy kozolte hogy a masik elerhetoseget hivjam mert neki finja sincs semmirol. :)

Felhivtam a masik telefonszamot, ahol a holgynek elmondtam a tortenteket es annyiban maradtunk, hogy postazzam vissza a termeket az uzlet reszere, es amiert ok rossz termeket kuldtek, ami az o hibajuk, nem az enyem ezert a termek vetelarat, es a postakoltseg dijat is megteritik.(az egyik dij a megrendeles kiszallitasanal felmerulo postakoltseg, a masik a visszakuldes dija)

Eltelik par ora es egy flegma holgy, velhetoleg a tulajdonos felkeres, elmondtam neki ugyanezt es hogy mar megvasaroltam a termeket az uzletben, ill nemreg beszeltem az ugyfelszolgalattal.

Majd kozolte hogy csak cseretermeket tud kuldeni, ebben az esetben az en terhemre tortenik a visszakuldes, VAGY visszateritik a termek arat de szinten sajat koltsegen kuldjem vissza.

Ezt kovetoen megkerdeztem, hogy az, hogy hibas termeket kuldtek ki miert az en hibam? Miert en fizessem mas hibajabol adodoan a posta dijat?

A kerdes utan szo szerint uvoltott a telefonban, mint egy utolso kocsis ezt kovetoen ram nyomta a telefont.

Nem csak a postakoltseg ami igazan zavaro szamomra, hanem a minosithetetlen banasmod amire nem szolgaltam ra.

Ti hogyan itelnetek meg a helyzetet, ha igy jartok?

Koszonom szepen elore is.



#Vasarlo #Vasarlok konyve #Banasmod negativ
dec. 6. 22:36
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
81%

Neked van igazad és amúgy a jog is a te oldaladon áll.


Hibás teljesítés esetén az annak orvoslásával járó költség teljes egészében a kötelezettet (jelen esetben az üzletet) terheli.

Ez amúgy PTK 6:166 alapján teljesen jogszerű.


Ha rossz terméket kaptál az minden kétséget kizárólag a vállalkozás hibája, nem a tiéd, tehát a fenti szabály érvényesül.

dec. 6. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
79%
Az elmondásod alapján ez hibás teljesítés. Ezt a PTK is nevesíti, és nekik kell intéznedni a visszaküldésről.
dec. 6. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
79%
Nyilván neked van igazad, bár ezt a részt nem egészen értem: "mar megvasaroltam a termeket az uzletben"
dec. 6. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Koazonom szepen mindenki hozzaszolasat.


3-as: a cipot szuletesnapi ajandeknak szantam, miutan nem a megrendelt termeket kuldtek jeleztem az egyik telefonszamon, a holgy kozolte hogy toltsek ki egy elallasi nyilatkozatot, tegyem a termek melle es postazzam vissza. A postakoltsegek dijat is megteritik.

Ezt ajandekba szantam volna szuletesnapra(ami egyebkent vasarnap van), de mivel nem azt kuldtek igy megvasaroltam egy uzletben, bar ott kicsit dragabb volt. Bocsi, ha hosszura sikeredett de remelem atlathatoan fogalmaztam.:)

dec. 6. 23:19
 5/13 anonim ***** válasza:
31%
Kàrtyával fizettél a webshop oldalán? Bankodnál kérj chargebacket
dec. 6. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Ma most azzal legyünk tisztában, hogyha hibás teljesítés a problémád akkor nem köteles visszaadni a pénzedet, az a magánügyed, hogy azóta vettél egyet máshol. Hibás teljesítés esetén megfelelően kell teljesíteni.


Ha viszont el akarsz állni a vásárlástól (amit természetesen megtehetsz) akkor vissza kell kapd a pénzed de neked kell visszajuttatni a terméket.

dec. 7. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

El kellene olvasni az ASZF-et!


Elállás esetén a visszaküldés költsége lehet a tiéd is. Ez attól függ, mi van az aszf-ben.


Ha hibásan teljesített és ezt jelzed, akkor köteles jól teljesíteni. Azaz kicserélni az árut.


Nem biztos, hogy neked van igazad...

dec. 7. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
Ez esetben kicsereleskor kinek a koltsege lenne visszajuttatni a termeket?
dec. 7. 09:48
 9/13 A kérdező kommentje:

7-es, megneztem az oldalt de nincs feltuntetve, hogy hibas teljesites eseten mi tortenik, csak a termektol valo elallas.

“Elállás esetén a vásárlót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli.”

dec. 7. 09:53
 10/13 anonim ***** válasza:
78%

8

Ha te egy megfelelő teljesítést kérsz (vagyis a megfelelő terméket szeretnéd megkapni) ez esetben az üzlet költsége a visszaszállítás majd a megfelelő termék újbóli kiszállítása. Neked összesen a termék árát és az eredeti (1x-i) szállítást kell fizetned.


Ha - ahogy mondtad - már vettél máshol cipőt és nincs többé szükséged se jól se rosszul a rendelt cipőre akkor az elállás, te visszaküldöd a terméket ők pedig kötelesek visszaadni a TELJES vételárat (ami azt jelenti, hogy termék + az eredeti postaköltség)

dec. 7. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!