Gazdagok, el szoktatok azon gondolkodni, hogy egy 3-400 ezret kereső ember esetleg sokkal okosabb nálatok, sokkal fontosabb munkát végez nálatok, és nehezebb egyetemet is végzett el, mégis ezt a munkát végzi, mert szereti és mert hasznosnak tartja?
Nem, soha. Elsősorban mert a saját dolgommal törődök.
Becsületesen végzem a munkámat, örülök, hogy mindent meg tudok adni a családomnak. Nem hiszem, hogy attól lennék erkölcsösebb, ha tizedennyit keresnék.
Nem tartom amúgy magam pótolhatatlanul okosnak, minden nap megküzdök azért, hogy az ügyfeleim elégedettek legyenek (mérnök vagyok nem prosti) és legközelebb is engem válasszanak.
"Nem hiszem, hogy attól lennék erkölcsösebb, ha tizedennyit keresnék."
Mintha ezt írtam volna...
Apám főorvos egy budapesti kórházban és 2,1 millió a bruttó bére és van egy magánrendelője is több alkalmazottal.
Most higgyem el, hogy a te 3-400 ezres nettó fizetéseddel okosabb vagy és nehezebb egyetemet végeztél el, mint az apám?
Valószínűleg a kisebbrendűségi érzésed szülte ezt a kérdést. Van egy piacképtelen diplomád és 400 ezret keresel. Más többet keres mint te. Most akkor mindenki hülye csak te vagy helikopter?
Tanár akartam lenni, de miután megtudtam fele annyit se keres, mint egy mérnök, letettem róla. Nem gondolok valakit azért becsületesnek, mert kevesebbért dolgozik, szerintem nincs összefüggés.
Nem azért keresek többet, mert olyan pótolhatatlan lennék, hanem mert tudatosan választottam olyan területet, ahol nagyobb a hiány, nincs államilag korlátozva, így verseny van az alkalmazottakért (így ugye a fizetés is jobb).
#4 Akkor te nem gazdagokkal, hanem öntelt sznobokkal beszéltél.
Egyébként ki számít gazdagnak? Én pl nem gondolom magam annak, de lehet, hogy szerinted az vagyok, mert van egy panellakásom, egy fiatal autóm és 7 jegyű jövedelmem (amit 20 év tanulás és önfejlesztés árán sikerült elérnem)
Node én Mensa tagként sem gondolom, hogy mindeninél okosabb lennék.
"Miért nem kíván sok ember alázatos és erkölcsös lenni?"