Hogyan lesz pénz a nézettségből?!
Engem a kereskedelmi TV-k nézettségéből fakadó profit érdekel.
Egész pontosan az, hogy lesz pénz abból, hogy emberek - ingyen - néznek TV műsorokat. S itt most nem a Youtube verzió érdekel, mert azt tudom.
Engem az érdekel, hogy miből lesz pénz tulajdonképpen a gyakorlatban?! S igen, most sokan nyilván azt mondják, hogy a reklámidő értékesítéséből, de egyszerűen elképzelhetetlennek tartom, hogy pusztán a reklámidő értékesítése képes kitermelni minden hónapban több milliárdot, amiből finanszírozzák az infrastruktúra fizikai fenntartását, a fizetéseket és az összes többi költséget.
A kérdés tehát az: A kereskedelmi TV-k, hogy csinálnak pénzt pusztán a nézettségből?! Ezért ki fizet?!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nézd csak meg milyen undorítóak ezek a TV adók.
Egy 40 perces sorozat epizód 3 részre van bontva, 3 reklámblokkal.
Emellett néha felugrik az anyámkínja sajátgyártású hányadék agybutítás is a sarokban.
Ennek tetejében még te fizetsz, hogy reklámot nézz!
Sajnos az emberek idióták és nézik. Mikor már lenne sokkal jobb felület is erre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy ideig dolgoztam reklámirodában. Egy üzlethálózatnak korábban nem volt tévés reklámja. Tőlünk rendeltek egyet. Az 6 millió forintba került nekik. Nem ennyiért ment adásba, hanem ennyit fizettek az irodának. Erre rárakódik még a tévés költség.
Annak cégnek jó sok üzlete van országszerte. A másnapi (tehát az első fél perc után) bevétel üzletenként 6-7 millió forinttal növekedett, és több mint egy hétig csenget le, de a tévés megjelenési előtti bevételszintre soha nem ment vissza a forgalom.
Láthatod, nyereséges volt a dolog, ha egy egyszerű halandónak hihetetlenül magas összegek is ezek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azt nem értem mikor szűnnek már meg ezek a szennyadók?
Értem hogy a sok proli a sajátgyártású szennyet nézi, de komolyan ez eladható 2019-ben?
Azért az épeszű fiatal 30-as ismerőseimnek már rég nincs TV előfizetése, aki tudja pedig sorra kapcsoltatja ki.
Nem is értem egy Netflix 4K mellett hogy rúghat labdába mondjuk egy retekklubb?
Felskálázott, belenagyított 1080i "FullHD"-nek csúfolt valami, 20 percenként 10 perces reklámblokk, úgy hogy pörög az Ázsia Expressz meg Jóbarátok logó a sarokban. Nézhetetlen egyszerűen.
Remélem érzik a vesztüket és maximum a nem vásárlóképes szegény réteg marad előfizető, pénzért reklámokat bámuló ember.. azoknak meg hiába adnak le 8 milliós Volvo reklámot, nem fogják megvenni.
Előbb utóbb meg fognak szűnni ezek a mocsokadók.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
13-as! Öreg, de modern ember vagyok, aki halad a korral, a legújabb technikákat is értem, használom.
Lehet, megszűnnek ezek a tévék, lehet nem. Azt is tudom, mi az a Binge-watching.
Nincs mindenkinek okos cucca, és nem mindenki tud bánni a weboldalakkal. Ezen felül a tévé nem csak film és sorozat.
Nem az a baj, hogy ilyen kereskedelmi csatornák vannak, hanem az, hogy az állami tévé (ahol elvileg nem számít a bevétel még rosszabb műsorokat ad, mint a kertévék.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kereskedelmi adók léte egyetlen dologtól függ. Márpedig, hogy mennyi és milyen jövedelmű ember ül le reklámot nézni a készülék elé.
Amíg megtehetik, hogy egy reklámmal fertőzött 20 perces (bármilyen témájú) műsort 10 perces reklámblokk követ... addig meg is teszik, és kaszálják a 100 milliós reklámbevételeket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#13 Jól érzed, csökkenőben van a nézettsége a kábeltévéknek, pont azért mert marketing szempontból az új Z és Alfa generáció már szinte nem is néz TV-t.
Ha jól emlékszem valami olyasmit tanultam, hogy a TV csatornák egyedül olyan megoldást találtak, hogy ezen generációkat, melyek főleg Youtube-on nézik a műsorokat és követik az ott megjelenő kedvenceiket, úgy próbálják visszacsalogatni a TV-re, hogy felajánlanak műsoridőket a Youtubereknek. Kérdés, hogy ez mennyire válik majd be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!