Lehet esélyem egy banki ügyintézővel szembeni vitában? Kártérítést szeretnék.

Figyelt kérdés

Most járt le a lakástakarékunk, és telefonon nekem nem mondtak semmi konkrétumot. Bementünk a férjemmel a bankba személyesen (ő a LTP szerződője). Ott azonosítotték, beléptek a rendszerbe, és mondták, hogy pár nap, és átfordul kifizethetővé. Erre mi időpontot akartunk foglalni, hogy akkor jövünk intézni, mert sürgősségi kiutalást kérünk, és lakáshitelt végtörlesztenénk. Erre az ügyintéző felhívta a kolléganőt, hogy foglaljon időpontot, aki közölte vele, hogy ez nem így megy, meg kell várni a levelet...

Oké, vártuk a levelet, ami meg is érkezett, kb 2 héttel később. És így újabb havi törlesztőt kell fizetnünk a lakáshitelben. És ugye kiderült, hogy az új szabály szerint nem kell megvárni a levelet, ahogy a rendszerben kiutalhatóvá fordul át, rögtön intézhetjük. Ezért panaszt tettem, hogy ha mi foglalhattunk volna időpontot, akkor 1 havi törlesztővel kevesebbet kellene fizetni, ezért a hitelünk kamatát térítsék vissza.

Első körben megjött a válasz, hogy felkeresték az adott bankfiókot, és ott azt mondták, mi csak általános tájékoztatást kértünk, így nem tartják jogosnak a panaszt.

Ezt megreklamáltam telebankon keresztül, hisz az ügyintéző hazudott. Mi konkrét szerződésszámmal mentünk, férjem azonosította magát, így beléptek, megnézték, és a mi szerződésünkről adtak tájékoztatást.


Mi lesz ennek a vége vajon? Megtérítik az ügyintéző tudatlanságából adódó káromat? Vagy mivel nem bizonyítható ki hazudik, ezért így jártam?

Elvileg a belső hívásokat nem rögzítik. Azt meg nem tudom, lehet-e ellenőrizni a rendszerben, hogy ki mikor lépett be adott szerződésbe betekintésre.


2018. máj. 10. 12:04
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
74%

Nem fogják, mert nem kötelességük.

Maximum a jó hírük miatt térítik meg a károtokat, de ezt is inkább akkor ha kiemelt ügyfelek vagytok.


Azt természetesen naplózzák, hogy melyik munkatárs mikor milyen adatokat tekintett meg és milyen műveletet hajtott végre. De hogy ti ott szóban mit beszéltetek, mit kértetek, azt nem látja senki.


Ránézett a ti LTP számlátokra, az látszik. Panaszt tettél később telebankon annak nyoma van.

De hogy ti tényleg mit kértetek és ő milyen választ adott ott annak nincs nyoma.


A belső vonalakat nem rögzítik, ahogy te is írtad.

Ha rögzítenék akkor is inkább az a személy lenne a felelős, akivel telefonon beszélt a fióki ügyintéző, hiszen ő adta a tájékoztatást, hogy meg kell várni a levelet.


Az pedig, hogy a panaszkezelő kolléga a fióktól kért be tájékoztatást és végül azt fogadta el, erősen arra enged következtetni, hogy egzakt bizonyíték nincs.

2018. máj. 10. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
74%
Nincs bizonyíték, de nem értem miért probléma ez, a törlesztőt kifizettétek ugyanúgy, a ltp-t pedig kifizették.
2018. máj. 10. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
74%
Csak kíváncsiságból: mekkora kár ért, azaz mennyi az az 1 havi kamat, amit szeretnél, ha kifizetnétek - mert magát a törlesztőrészletet így is, úgy is ki kellett fizetni (csak akkor az előtörlesztésben fizettétek volna be).
2018. máj. 10. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Kb 18ezer Ft.

És azt inkább a gyerekemre költöm, mint a banknak adom ajándékba a hülye ügyintézőjük miatt.


2-es, hogy értsd.

Ha a bank nem tájékoztat félre, akkor már április elején kérjük a sürgősségi kiutalást, így május elején végtörlesztünk. De a levél miatt csak április végén kértük a kiutalást, ami május végén jön, így a május 15.-én esedékes lakáshitel törlesztőt ki kell még fizetnünk. Itt van a plusz 1 havi hitelkamat.

2018. máj. 10. 13:06
 5/11 anonim ***** válasza:
69%
Egyszer volt ilyen ügyünk, de mivel nen rekonstruálható a banki beszélgetés az mnb fogyasztovedelmr sem tudott mit kezdeni a dologgal és jo tanácsként javasoltak hogy tajekoztatast kérjünk a banktól. De hát mi épp azt tettük és ott vezettek félre, ami alapján indult az ügy 😊.
2018. máj. 10. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Nekem volt ilyen.

Békéltetőhöz kellett volna menni.

Én úgy voltam vele, annyit nem ér, deha van kedved, rápróbálhatsz.

Amúgy mindig ezt játsszák.

Én pont ma futottam bele a bankban.

Ha vennél ki pénzt, vagy hitelt fizetnél ki, mindig agyhalott férgekké változnak, vagy azok is.

2018. máj. 10. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
80%
Szerintem nagyon minimális az esély rá, hogy azt a pénzt visszakapjad. Amig emberek dolgonak addig hiba is lesz... azt nem gondolnám hogy szándékosan vezetett volna félre.
2018. máj. 11. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Valami mégis történt, mert érdekes módon 14.-én, tehát 1 nappal az aktuális törlesztés előtt lezárták a hitelt. Így hamarabb végtörlesztettünk, mint gondoltuk.


Úgyhogy nem kellett plusz fizetnem kamatot.

2018. máj. 23. 13:09
 9/11 anonim ***** válasza:
0%
máskor nem vesztek fel úgy hitelt hogy nem tudjátok fizetni.
2018. máj. 23. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
90%

9-es, olvashatnál kicsit figyelmesebben is: a VÉGTÖRLESZTÉS azt jelenti, hogy hamarabb kifizették a hitelt, mint ahogy lejárt volna: pont, hogy több pénzük volt, hamar ki tudták fizetni.

Csak nem akrt plusz 1 havi kamatot fizetni a kérdező.

2018. máj. 23. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!