Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Csalás áldozata lettem,...

Csalás áldozata lettem, ellopták a kártya adataimat, 10 tranzakcióval leszedtek 300 ezer forintot a számlámról, viszont beállított SMS értesítés s nem érkezett a tranzakciókról, felelősségre vonható a bank?

Figyelt kérdés

Hülye voltam, MVM csalás áldozata lettem, ki szerettem volna fizetni egy számlát kamu MVM oldaloN. Megadtam a kártya adataimat. Alairom, hibáztam. Viszont ezt kobetoen 10 tranzakcióval szedték le a pénzem, 300 Ft-ot,úgy hogy semmilyen SMS-t nem kaptam, pedig hozzá van rendelve az SMS szolgáltatás a banszamlamhoz.


Korábban is jeleztem már a problémát az SMS szolgáltatással kapcsolatban, de semmi eredménye nem volt.


Az első tranzakciót követően észre vehettem volna, hogy szedik le a pénzem, le tilthattam volna a kártyát, de így esélyem sem volt. Tuneziabol szedték le a pénzem..


Felelősségre vonható a bank? Mire számíthatok?



jan. 1. 17:47
1 2 3 4
 31/40 anonim ***** válasza:
A bankos alkalmazástól függött ez szerintem, hogy azonnal jelezte - mert a bankos alkalmazás jelezte - hogy jóvá hagyom -e a fizetést. Az első 3 vásárlásom után valószínűsítem hogy a rendszer "megtanulta" hogy a használati szokásaim szerint vásárolok onnan és többet nem kellett jóváhagynom.
jan. 3. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/40 anonim ***** válasza:
Erre nem lehet alapozni.. nekem vannak "netes" kàrtyàim amin vagy alacsony a limit vagy olyan számlàhoz van csatolva amin nincs sok ìgy ha véletlenül csaló helyen adom meg akkor sincs gond max a kàrtyát kell cserélni.
jan. 3. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/40 anonim ***** válasza:
54%

18: FB-on keress rá, hogy "banki" (banki meló-nak hívja a károsult az esetet), és Terasztető mester.

Neki 11 milliót emeltek le a számlájáról egyszerre, szintén ez a bank!

A rendőrség semmit nem csinál, pénzügyi felügyelet semmit nem csinál, polgári pert tudott csak indítani, amihez be kellett fizetni ugye közel 2 M illetéket!!!


Minden fejleményről csinált egy videót!


A balasszagyarmati törvényszéken volt az első tárgyalás.

Ott annyi derült ki, hogy a bank nem tudja bizonyítani, hogy nem kért SMS-t a tranzakció jóváhagyásához, tehát - valószínűleg hackerek - áttörték ezt a védelmi vonalat.


Esetleg konzultáljatok!


Nagyon sok komment volt, biztonsági szakemberektől is, nagyon úgy fest, hogy a bank alkalmazottai közt vannak a rablók!!



RTL-en is lement, Youtube.on és Google-ben si megtalálod.

jan. 3. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/40 anonim ***** válasza:
54%

Amúgy ennél a banknál rengeteg botrány volt már, pl. nyáron a vállalkozók számlája hetekig zárolva volt, nem tudták kifizetni az embereiket (alkalmazottak) se!

A bank nem tudott mit csinálni, széttárták a kezüket.

Rengeteg ember elment akkor a banktól!

jan. 3. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/40 A kérdező kommentje:
33-as ,köszönöm szépen! Rákerestem és nézem a videókat
jan. 4. 16:19
 36/40 anonim ***** válasza:
54%
35: Szivesen, sajnos nem sokra mész vele.:(
jan. 6. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/40 anonim ***** válasza:
100%

Tényleg tegyél feljelentést de sokat sajnos ne várj!


A bank azért nem hibás mert a jelszó plusz sms hitelesítés az az EU-n belüli kártya elfogadót kötelezi.

Az EU-m kívülit nem.


A kártya kibocsátó bankok pedig akkor de csak akkor kötelesek ehhez kötni a tranzakció ellenőrzését ha a kártya elfogadó bank a folyamat során kéri.


Mert amúgy az EU-m kívül sosem tudna uniós bank ügyfele vásárolni online még tisztességes üzletből sem.



Az utólagos sms értesítés elmaradása pedig:

Ez már kevésbé egyértelmű mint az előbbi, de ezek kapcsán sem felelős a bank.


Nem lehet garantálni, hogy az ügyfél meg is kapja.


Mobilszolgáltató, te telefonod, stb... függvénye, így mivel a bank garantálni nem tudja, a felelősség kizárt, ez csak fakultatív, kényelmi szolgáltatás.

Amikor az ügyfél szerződik, így szerződik.



Sajnálom, nem beléd akarok rúgni, de a bank tényleg nem felelős semmilyen szinten.

Jogilag csak a bűncselekmény elkövetője.

jan. 6. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/40 anonim ***** válasza:
100%

Ja igen, írtad a földrajzi távolságot a tunéziai és hazai műveletek kapcsán.


Ha mindkettő fizikai vásárlás lett volna akkor egyértelmű, hogy valamelyik nem te voltál.

De online vásárlás esetén bármelyik pillanatban fizethetsz magyar webshop ám, a következő pillanatban kanadai utána meg kínai vagy bahreini honlapon.


Ezért sem kell vagy lehet gyanúsnak tűnnie a bank számára.


Nagyon sajnálom.

jan. 6. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/40 anonim ***** válasza:
37%
Beszeltel mar a bankkal, hogy van e chargeback lehetoseg?
jan. 6. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/40 anonim ***** válasza:
0%
Vásárlási limitet ha beállítanál a kártyához, nem vennék le a pénzed.
jan. 19. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!