Csalás áldozata lettem, ellopták a kártya adataimat, 10 tranzakcióval leszedtek 300 ezer forintot a számlámról, viszont beállított SMS értesítés s nem érkezett a tranzakciókról, felelősségre vonható a bank?
Hülye voltam, MVM csalás áldozata lettem, ki szerettem volna fizetni egy számlát kamu MVM oldaloN. Megadtam a kártya adataimat. Alairom, hibáztam. Viszont ezt kobetoen 10 tranzakcióval szedték le a pénzem, 300 Ft-ot,úgy hogy semmilyen SMS-t nem kaptam, pedig hozzá van rendelve az SMS szolgáltatás a banszamlamhoz.
Korábban is jeleztem már a problémát az SMS szolgáltatással kapcsolatban, de semmi eredménye nem volt.
Az első tranzakciót követően észre vehettem volna, hogy szedik le a pénzem, le tilthattam volna a kártyát, de így esélyem sem volt. Tuneziabol szedték le a pénzem..
Felelősségre vonható a bank? Mire számíthatok?
Biztos vagyok benne, hogy limit van beállítva az sms küldésre, összeghatárra gondolok!
Nálam ez 5 000 ft.
Az, hogy jogilag csalás, ebben nem vagyok biztos.
A bankot nem érdekli, ha te nem megbizható oldalon vásárolsz és gondatlanul megadod az adataid.
A kamu mvm oldal hogyan jött fel?
Hogyan került a böngésződbe?
Vagy telefonnal fizettél?
Mert ezt nem írtad.
#17:
ismerek olyan vállalkozást, ahol a legálisan levont pénzt visszavonatta az ügyfél. Utána lehetett volna menni az ügynek, de végül több okból se történt meg, kicsi összeg volt amúgy is. De a lényeg, hogy működik.
Főleg úgy, hogy jellemzően megkeresik a kereskedőt aki ha nem reagál érdemben, akkor megy a chargeback. Max pereskedhet. Ebben az esetben biztos vagyok benne, hogy a bank több forrásból is látni fogja, hogy család volt.
Arra kell rámenni, hogy a legnagyobb összegeket vonassad vissza elsősorban.
Mindenesetre bankot keresni kell azonnal. Kártyát is tiltatni. Nem csak ülni a golyókon.
SMS esetében lehet az, hogy spambe ment. IT-sként én is jártam így, hogy nem jöttek meg sms-ek több helyről se, banktól se. Nem is értettem. Végül rájöttem, hogy a telefonon van spam az sms-ek számára és ott volt. Azt visszavontam és azóta rendben van.
“ 21-es, utóbbi esetben az SMS szolgáltatásról beszéltünk, értesítő SMS-t minden tranzakcióról kellene kapjon az ügyfél, ha SMS szolgáltatással rendelkezik (nem a hitelesítő SMS-ről volt szó)”
Én a kommentekről beszélek, amik szerint jóvá kell hagyni a tranzakciókat
27-es, minden egyéb SMS-t megkapok.
28-as, email címemre kaptam számlát, mint ahogy bármikor máskor, ezért volt megtévesztő. Online kártyás fizetés volt telefonon keresztül és nincs limit beállítva, amikor jeleztem az SMS szolgáltatás problémát,hibajegyez vettek fel, hiszen látták, hogy van valami probléma
Az jutott eszembe, hogy értem, amit időnként sokan írnak: Eu-n kívül nem kell kóddal jóváhagyni a vásárlásokat, de én - egy másik banknál vagyok mint amit kérdező írt - úgy tapasztaltam hogy ott megoldották. Október körül elkezdtem Ali-ról vásárolni (nagyon olcsó termékekre volt szükségem), mégis, az első 3 vásárlást a bankos alkalmazás segítségével jóvá kellett hagynom, addig a fizetés nem történt meg. Ez ráadásul olyan virtuális kártya volt, amely kifejezetten netes vásárlásokra való, tehát csak annyi van rajta mindig amennyi adott vásárláshoz szükséges.
Ha Kérdező esetében is ez így lett volna, akkor nem tudott volna megvalósulni a csalás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!